پرسشنامه استاندارد خرید از اینترنت
پرسشنامه استاندارد خرید از اینترنت:اين پرسشنامه داراي 19 گويه بوده و هدف آن بررسی نگرش ها درباره خرید از اینترنت مي باشد.
تعریف مفهومی متغیر :
پرسشنامه پرداخت اینترنتی به پرداختن پول از طریق اینترنت، در قبال دریافت کالا یا خدمات اطلاق میشود. به طوری که این پرداخت بدون نیاز به حضور فیزیکی در بانک یا فروشگاه و از طریق اینترنت انجام شود. در واقع خریدار با استفاده از کارت بانکی خود میتواند از اینترنت خرید کند و پول آن را همان موقع پرداخت کند.
نکات زیر از بارزترین تفاوت های خرید آنلاین با خرید سنتی است:
خرید آنلاین
1- خرید با آرامش کامل و بررسی نکات فنی کالا
2- دریافت کالا با صرف زمان کوتاه
3- خرید بدون واسطه از منبع اصلی و قیمت واقعی
4- امکان استفاده از پشتیبانی آنلاین در هرلحظه
5- خرید در فضای شخصی با آرامش کامل
6- خرید از منبع اصلی بدون در نظر گرفتن مسافت ها
7- خرید در هر ساعت از شبانه روز و حتی روزهای تعطیل
خرید سنتی
1- خرید در حضور فروشنده کم حوصله
2- یافتن، خرید، حمل و نقل کالا با صرف زمان زیاد
3- خرید از واسطه ها و قیمت کاذب
4- خرید کالا بدون پشتیبانی بعدی
5- خرید پس از اتلاف ساعت های متمادی در ترافیک
6- محروم ماندن از خرید کالا که درشهرهای دیگر وجود دارد
7- خرید در ساعات کاری غیر از تعطیلات
اصولا دولتها بر ترویج تجارت الکترونیک اصرار می ورزند، زیرا در صورت تحقق این امر و انجام خریدها به صورت اینترنتی بسیاری از مشکلاتی که اغلب دولتها با آن دست به گریبان هستند بر طرف میشود. گواه این امر خیابانهای شهر تهران در روزهای پایانی سال است که ترافیک بسیار شدید باعث بروز مشکلات جدی در شهر می شود. حال تصورکنید که نیمی از مردم خرید پایان سال خود را از طریق اینترنت و بدون حضور و تردد در خیابان انجام دهند.
تعریف مفهومی متغیر :
تعریف عملیاتی:
مولفه:1
سوالات:19
تحلیل بر اساس میزان نمره پرسشنامه:
روایی پرسشنامه:
پایایی پرسشنامه:
منبع:
فرمت:word
تعداد صفحات:5