ادبیات و مبانی نظری بازاریابی ویروسی

ادبیات و مبانی نظری بازاریابی ویروسی

ادبیات و مبانی نظری بازاریابی ویروسی:در حالی که اصول مربوط به بازاریابی دهان به دهان کاملا مشخص و شناخته شده هستند، اینترنت انواع جدیدی از استراتژی بازاریابی را پرورش داده است، یکی از این انواع، بازاریابی ویروسی است.

بازاریابی ویروسی به هر استراتژی گفته می شود که مردم را در انتشار پیام بازاریابی تحریک کند، و موجب رشد تصاعدی تاثیر و عرضه پیام گردد. از این رو، بازاریابی ویروسی هر فعالیتی است که WOM الکترونیکی را تسهیل و تقویت نماید. این پدیده خلق پیام ها یا محصولات تبلیغی قابل سرایتی است که از یک کاربر به کاربر دیگر خواهد رسید تا آگاهی از برند افزایش یابد(آکر،1991).

کروز و فیل مدعی هستند که بازاریابی ویروسی ارتباطی است که بر مبادله الکترونیک غیررسمی و کاربر به کاربر اطلاعات در مورد یک محصول یا خدمات قابل تعریف متکی است. به علاوه، ایشان اذعان می دارند که بازاریابی ویروسی نوع دیگری از تبلیغات نیست، از این رو نباید انتشار پیام را به وسیله ابزارهای مالی کنترل نمود (دیتمار و ودامن  ، 2011).

در حالی که اصول مربوط به بازاریابی دهان به دهان کاملا مشخص و شناخته شده هستند، اینترنت انواع جدیدی از استراتژی بازاریابی را پرورش داده است، یکی از این انواع، بازاریابی ویروسی است. با وجود اینکه بازاریابی ویروسی از نظر ولکر چیزی بیشتر از “یک تفسیر نوین از نمونه سنتی دهان به دهان” نیست، استفاده از اینترنت برای انتشار پیام، به وضوح مفهومی جدید است که بدون تکنولوژی های گسترش اطلاعات و ارتباطات امکان پذیر نیست(مک کارتی،2002).
برای مطالعه بیشتر:

ادبیات و مبانی نظری بازاریابی ویروسی بخش اول

استراتژی های بازاریابی ویروسی

یکی دیگر از استراتژی های  بازاریابی ویروسی از طریق شبکه های اجتماعی است. یکی از مثال های خوب برای این مورد استفاده از گزینه Like در فیس بوک است. با تحریک مردم به Like کردن شما در فیس بوک، شما با تمام دوستان ایشان، که هر کدام به گونه ای بالقوه دارای علائق مشابهی هستند، روبه رو می شوید. حتی اگر این مواجهه کوتاه مدت هم باشد، اگر برخی از این دوستان شروع به Like  کردن شما بکنند، این چرخه به صورت کاملا ویروسی ادامه خواهد یافت(هو و همکاران ،2010).

برای خرید
دانلود ادبیات و مبانی نظری بازاریابی ویروسی بخش دوم
دانلود ادبیات و مبانی نظری بازاریابی ویروسی بخش اول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *