نکات طلایی برای نگارش پروپوزال ۲

نکات طلایی برای نگارش پروپوزال ۲

نکات طلایی برای نگارش پروپوزال ۲ بخش دوم

۷.انتخاب مدل تحقیق

برای انجام پژوهش های علمی و نظام مند، چارچوبی علمی و نظری نیاز است که به اصطلاح مدل مفهومی نامیده میشود. مدل مفهومی بنیانی است که تمامی پژوهش بر آن استوار می شود. این چارچوب شبکه ای است منطقی، توصیفی و پرورده، مشتمل بر روابط موجود میان متغیرهایی که در پی اجرای فرایندهایی چون مصاحبه، مشاهده و بررسی پیشینه(ادبیات نظری تحقیق) بنیان استواری برای تدوین چارچوب نظری به دست می دهد. بنابراین مدل مفهومی گام مهمی در فرایند پژوهش به شمار می آید

مثال:”

شکل(۱-۱) مدل مفهومی تحقیق

منبع:بشر(۲۰۱۴)

 

8.مشاوره

در ارتباط با موضوع و نحوه انجام پروپوزال شما  می تواتند با گروه پژوهشی مدیریت ایران با پرکردن فرم سفارش پروپوزال ،مشخصات خود را وارد نمایید تا کارشناسان زبده و با تجربه ما در اسرع وقت با شما تماس حاصل نمایدو یا با اساتید راهنما و دانشجویانی که پیش از شما این کار را انجام داده‌اند مشورت کنید. این افراد تجربه بیشتری دارند و می‌توانند افق دید وسیع‌تری داشته باشند. در اغلب موارد از میان این مشورت‌ها نتایج خوبی حاصل خواهد شد.

گروه پژوهشی مدیریت ایران با استفاده از کادری مجرب و کارامد سعی دارد با هدف کمک به دانشجویان محترم، شما را در نگارش پروپوزال یاری نماید لذا شما میتوانید با رفتن به صفحه سفارش پروپوزال و پر کردن مشخصات در اسرح وقت با شما تماس حاصل می گردد.

 

  1. انتخاب جامعه تحقیق

” جامعه آماری عبارتست از کلیه عناصر و افرادی که در یک مقیاس جغرافیایی مشخص دارای یک یا چند صفت مشترک باشند.هرچه جامعه آماری کوچکتر باشد می توان آنرا دقیقتر از یک جامعه آماری بزرگتر مطالعه نمود.”

سعی کنید جامعه اماری کوچکترداشته باشد

برای مثال:” درنمونه پروپوزال که برای شما عزیزان قرار داده ایم شامل کلیه کارکنان مشتریان بانک پاسارگاد شعب شمال غرب شهر تهران می شود.

  1. روش نمونه گیری

نمونه عبارت است از مجموعه ای از نشانه ها که از یک قسمت، یک گروه، یا جامعه ای بزرگتر انتخاب می­شود، بطوریکه “این مجموعه معرف کیفیات و ویژگی های آن قسمت، گروه، یا جامعه بزرگتر باشد”. معمولا حجم نمونه را با n نشان می­دهند. به عبارت دیگر می­توان گفت که نمونه عبارت است از “تعدادی از افراد جامعه که صفات آنها با صفات جامعه مشابهت داشته و معرف جامعه بوده از تجانس و همگنی با افراد جامعه برخوردار باشند.

توجه داشته باشد که برای نمونه‌گیری می‌توان از روش‌های متنوعی استفاده نمود که مهمترین این روش‌ها به شرح زیر می‌باشد:

  • نمونه‌گیری تصادفی ساده
  • روش نمونه‌گیری سیستماتیک
  • نمونه‌گیری طبقه ای
  • نمونه‌گیری خوشه ای
  • نمونه‌گیری چند مرحله ای

برای انتخاب روش  نمونه گیری شما می توانید با پرکردن مشخصات فردی در صفحه سفارش پروپوزال کار را به کاردان بسپارید.

  1. استفاده ازمنابع به روز

استفاده از منابع به روز در تایید شدن پروپوزال نقش اساسی دارد. منابع جدید محتوای به روز تر و روش های استفاده سشده در انتخاب مدل و سوالات و فرضیات را به شما میدهند لذا سعی کنید از منابع جدید استفاده نمایید.

مثال:”

سرمد، زهره ،بازرگان،عباس،حجازی،الهه(۱۳۹۵)،روش های تحقیق در علوم رفتاری، تهران،  انتشارات آگاه، چاپ هشتم،

  • Ferguson،R,Hlavinka,K(2017).Choosingtherighttoolsforyourrelationship Banking Strategy.Journalofconsumermarketing24,110–۱۱۷.

 

12.زمان شروع و پایان

به طور معمول در اغلب مواقع، زمان برای تحقیقات دانشجویی مشکل ساز می‌شود. بدون در نظر گرفتن زمان همه برنامه‌ها نامنظم‌تر خواهد شد. زمان بندی داشته باشید و طبق زمان بندی پیش بروید. پیشنهاد می‌کنیم همیشه کمی از زمان بندی جلوتر باشید تا در هنگام موارد پیش بینی نشده، زمان را از دست ندهید. به یاد داشته باشید که بهترین برنامه ریزی‌ها نیز می‌تواند به موقع انجام نشود.

مثال:”در نمونه پروپوزال ما  زمان که ثبت شد تا پایان سال ۱۳۹۵ می باشد.

گروه پژوهشی مدیریت ایران با استفاده از کادری مجرب و کارامد سعی دارد با هدف کمک به دانشجویان محترم، شما را در نگارش پروپوزال یاری نماید لذا شما میتوانید با رفتن به صفحه سفارش پروپوزال و پر کردن مشخصات در اسرح وقت با شما تماس حاصل می گردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *