استیو وزنیاک ایفون ۱۰ نمیخرد!

ایفون

ایفون برجسته ترین محصول شرکت اپل می باشد. اما به تازگی «استیو وزنیاک» که به همراه «استیو جابز» شرکت اپل را راه اندازی کردند، در گفتگویی اظهار داشت که قصد خرید آیفون ایکس را ندارد، زیرا به تازگی آیفون ۸ را خریده و از آن کاملاً راضی است، وزنیاک که معمولا از اولین کسانی بود که با حضور سمبلیک در فروشگاه اپل، آیفون جدید را می خرید اما این بار تصمیم دارد که آیفون ایکس را که تا چند روز دیگر راهی بازار می‌شود، را نخرد.

استیو وزنیاک

استیو ۶۷ ساله اظهار داشت که این بار به فروشگاه نمی‌رود زیرا از آیفون ۸ که به تازگی خریده، راضی است و تمایلی برای خرید مدل X ندارد. به گفته موسسین اپل، آیفون ۸ شبیه ۷ و ۶ است و دلیلی برای خرید ایکس که گوشی متفاوتی است وجود ندارد.

ایفون

البته ممکن است سن و سال وی عامل این شده تا وی محافظه کارانه رفتار کند و علاقه ای به خرید یک گوشی تغییر یافته نداشته باشد اما این نخستین آیفونی است که وزنیاک نمی‌خرد!

وی که همیشه چند گوشی همراه خود دارد، تاکید کرد که قرار است همسرش این گوشی را خریداری کند و وی فقط بازار آیفون ایکس را همچنان مورد بررسی خواهد داد.

وزنیاک پیش‌تر در خصوص فناوری تشخیص چهره در آیفون X اظهار داشت ممکن است اپل با مشکلاتی در این خصوص مواجه گردد.

اما چرا ایفون ۸ خوب است؟

۱.طراحی

طراحی آیفون از سال ۲۰۰۷ تا امروز حداقل ۴ بار به کلی تغییر کرده است، غیر از ظاهر فعلی که از ۲۰۱۴ تا امروز هر سال، با تغییرات جزئی تکرار می شود. این بار اما تغییرات طراحی حتی ریز تر هم هستند، در حدی که می توانید آیفون ۸ را بدون هیچ مشکلی، درون قاب های محافظ ساخته شده برای آیفون ۷ قرار دهید.

apple 8

۲.نمایشگر

احتمالاً شما هم تا به امروز کسی را ندیده اید که از نمایشگر آیفونش ناراضی باشد. موبایل های اپل همواره یکی از بهترین صفحات نمایش را در دسته LCD ها داشته اند که با حداکثر روشنایی بالا، کنتراست بسیار خوب و دقت رنگ فوق العاده شناخته می شوند.

۳.نرم افزار

در نهایت همه موبایل ها قادر هستند عکاسی کنند یا تماس صوتی برقرار نمایند، اما چیزی که بیشتر از همه آیفون را از محصولات دیگر مجزا می کند، پلتفرم نرم افزاری iOS به حساب می آید. حالا همزمان با دهمین سالگرد آیفون، سیستم عامل اپل در نسخه ۱۱ تا حد زیادی دگرگون شده و تغییرات متنوعی را در خود دارد.

۴.دوربین

آیفون پر استفاده ترین دوربین جهان به حساب می آید و عملکرد موفق اپل در این زمینه رقبا را هم به تکاپو انداخته است، در حدی که حالا جنگ سختی بین دنیای آیفون و اندروید شکل گرفته و این موضوع انتخاب قطعی بهترین دوربین را تا حد زیادی دشوار می کند.

۵.سخت افزار

تا قبل از معرفی آیفون ۸، آیفون های قبلی همچنان در زمره قوی ترین موبایل های دنیا جای می گرفتند و فقط برخی از پرچمداران اندرویدی سال ۲۰۱۷ یارای رقابت با آنها را داشتند. بنابراین طبیعیست که آیفون ۸ دوباره تمام معادله ها را به هم بریزد.

چیپست ایفون

چیپست A11 به پردازنده شش هسته ای (۲ هسته پر قدرت و ۴ هسته کم مصرف) مجهز شده و برای نخستین بار شاهد پردازشگر گرافیکی اختصاصی اپل در آیفون هستیم. آیفون ۸ همچنان ۲ گیگابایت حافظه رَم دارد که نشان می دهد اپل نسبت به عملکرد بهینه iOS مطمئن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *