بازاریابی ویروسی 

بازاریابی ویروسی

بازاریابی ویروسی؛ این مورد برای توصیف همه چیز از  جمله ،امضا ایمیل به فیلم های یوتیوب استفاده شده است که میلیون ها نفر آنها را یک شبه می بیند (این بدان معنی است که بسیاری از کاربران معمولی این اصطلاح را درک می کنند). با این حال، بازاریابی ویروسی در واقع تعریف بسیار واضح دارد. این به یک نوع بازاریابی ارجاعی اشاره دارد که در آن کاربران از یک نام تجاری یا خدمات، رشد سریع خود را با به اشتراک گذاری محصول یا خدمات با دوستان و مخاطبین خود به طور معمول در عوض نوعی تخفیف یا انگیزه بازاریابی

مثال اخیر Dropbox است. آنها اولین شرکتی نیستند که فضای ذخیره سازی ابر را ارائه دهند. صدها شرکت وجود دارد و حتی خالق کمیک دیلبرت یک نسخه را راه اندازی کرد. با این حال، Dropbox قادر به تبدیل شدن به تامین کننده ابر ذخیره سازی ابر با بهره برداری از قدرت بازاریابی ویروسی است. آنها می دانستند که مردم از خدمات خود برای به اشتراک گذاری فایل ها استفاده می کنند، اما کاربران خود را به انگیزه افزایش شده برای ارجاع کاربران جدید ترغیب می کنند.

حساب Dropbox به صورت رایگان با ۲ گیگابایت حافظه قابل دسترسی همراه است. اما بیایید صادق باشیم، ما و شما می دانیم که ۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی را استفاده فرصت و ایده خوبی است. بنابراین گزینه ذخیره سازی بیشتر برای ذخیره سازی رایگان بسیار جذاب می شود. با دعوت از دوستان و همکاران برای ثبت نام برای Dropbox به وسیله سیستم ارجاع خود، کاربران فضای اضافی   تا ۱۶ گیگابایت  فضای ذخیره سازی کاربری خودر را ارتقا می دهید.

بازاریابی ویروسی

بازاریابی ویروسی از دهه ها پیش تشکیل شد. به سادگی می گوید مشتریان خود را به دوستان خود خواهد  کرد برخی از کسب و کار جدید ایجاد می کنند، اما بدون انگیزه مشتریان افزایش نمی یابد. نبوغ این کمپین های بازاریابی ارجاع ویروسی این است که آنها به کاربران خود کمک می کنند کاری را که قبلا انجام داده اند انجام دهند. با استفاده از قدرت شرکت های صلح طلب می تواند یک ارتش هزاران نفر (و در بعضی موارد میلیون ها نفر) از فروشندگان را ایجاد کرد.

بازاریابی ویروسی مفید است اگر شما به عنوان یک کارمند و زیر دست کار می کنید و یا اگر شما در حال فروش محصولات یا خدمات خود هستید. این یک راه برای ایجاد یک مخاطب است که شما می توانید به طور مستقیم آن را تبلیغ کنید.

اسرار موفقیت برای بازاریابی ویروسی

موفق ترین کمپین های بازاریابی ویروسی این الگوی را دنبال می کند:

کشف یک مانع ارتباطی که موجب مشکل مردم می شود (مانند مشکل هایی که در اشتراک گذاری فایل های بزرگ درگیر است).

یک راه حل آسان برای استفاده و گسترش بسازید.

محصول خود را ارائه دهید و به تجربه مشتری اضافه کنید.

ساختن یک مکانیزم در محصول یا خدماتی که باعث می شود مردم برای مراجعه به دیگران ساده باشد.

تعدادی از افراد را از طریق تلاش های بازاریابی اولیه درگیر کنید.

از کاربران جدید خود برای انتشار پیام به تمام دوستان و مخاطبین خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، مردم می خواهند با دوستان قدیمی خود ارتباط برقرار کنند و با افرادی که در زندگی شان اهمیت دارند، متصل شوند. فیس بوک موفق است زیرا این نیاز را پر کرده و از الگوی فوق پیروی می کند.

در حال حاضر آشکارا اگر شما در حال حاضر یک محصول یا خدمات که می خواهید از طریق بازاریابی ویروسی به فروش برسانید، ایجاد یک پلت فرم مانند فیس بوک یا Dropbox ممکن است جواب این سوال باشد. این مقدار زیادی تلاش برای صرفه جویی در توسعه چیزی است که محصول اصلی شما نیست.

با این حال، راه هایی برای استفاده از بازاریابی ویروسی برای رسیدن به افراد جدید با تلاش کمتر وجود دارد. شما می توانید این کار را با استفاده از شبکه های اجتماعی که قبلا وجود دارد، انجام دهید. شبکه های اجتماعی طراحی شده اند اشتراک گذاری محتوا را آسان کرده اند. هر روز میلیون ها پیام “ویروسی” می گیرند، زیرا مردم آنها را با دوستان خود به اشتراک می گذارند، و سپس آنها را با دوستان خود به اشتراک می گذارد و غیره. اگر شما اقدامات موفقیت آمیز کمپین هایی را که در گذشته کار کرده اید کپی کنید. انجام این کار آسان است.

ادبیات نظری بازاریابی ویروسی

 

1 دیدگاه برای “بازاریابی ویروسی 

  1. اشتراک‌ها: ادبیات نظری بازاریابی الکترونیک:تکنولوژی اطلاعات ایده ها و بسترهای نوینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *