مزیت مدیریت ارتباط با مشتری

مزیت مدیریت ارتباط با مشتری

مزیت مدیریت ارتباط با مشتری

 مزیت مدیریت ارتباط با مشتری یکی از مباحثی است که در حقیقت یکی از سیستم های راهبردی است که به جمع آوری نیازها و رفتارهای تجاری مشتریان تا به ایجاد روابط قوی تر با آنها منجر شود. در نهایت رابطه قوی با مشتریان مهمترین رمز موفقیت هر کسب و کار است.

ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری از سه بخش اصلی تشکیل شده است:

  1. مشتری
  2. روابط
  3. مدیریت

منظور مشتری مصرف کننده نهایی است که در روابط ارزش آفرین، نقش حمایت کننده را دارا می باشد.

منظور از روابط؛ ایجاد مشتریان وفادارتر و سودمند تر از طریق ارتباطی یادگیرنده می باشد.

ادبیات نظری وفادرای مشتری

مدیریت عبارت است از خلاقیت هدایت یک فرایند کسب و کار مشتری مدار و قرار دادن مشتری در مرکز فرایندها و تجارب سازمان و امروز در سازمان ها به مدیریت ارتباط با مشتری، اهمیتی استراتژیک داده شده است.

اهمیت مزیت مدیریت ارتباط با مشتری

در شرایط دشوار رقابت، ارتباط به هنگام و سازمان یافته با مشتریان، مناسب ترین راه افزایش رضایت مشتری، افزایش فروش و در عین حال کاهش هزینه ­هاست و با توجه به این مسائل ، مدیریت ارتباط با مشتریان در سازمان ها، نوعی استراتژی تجاری به شمار می رود.

پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری

مزیت ارتباط با مشتری

ارزش واقعی مؤسسه به جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قبلی است. برای سازمانها مهم است که بدانند ارزش تنها در اطلاعات بیشتر و فناوری پیشرفته تر نیست بلکه در داشتن دانش مدیریت روابط با مشتری است. چنانچه کسب وکارها داده های مشتریان را به دانش تبدیل کرده و از آن برای بهبود روابط با مشتریان استفاده  نمایند، باعث ایجاد وفاداری مشتری خواهد شد که مزایای ذیل را به همراه دارد.

مزایای یک برنامه موثر مدیریت ارتباط با مشتری  بهبود رضایت مشتریان، افزایش رشد درآمد و افزایش مزیت رقابتی به عنوان نتیجه حفظ مشتریان در بلند مدت می باشد.

مدیریت ارتباط با مشتری اغلب تمرکز یک شرکت را از سرمایه گذاری زیاد بر مشتریان جدید به حفظ یکی از مشتریان موجود تغییر می دهد.

دلایل مالی زیادی که ناشی از تحقیقات انجام شده می باشد، نشان می دهد که افزایش حفظ مشتری باعث افزایش وفاداری مشتریان و در نتیجه جریانات نقدی بیشتر، افزایش سود آوری و کاهش هزینه های عملیاتی می شود.

مدیریت ارتباط با مشتری همچنین کمک می کند که به مشتریان به عنوان یک دارایی نگریسته شود.

مدیریت ارتباط با مشتری به مشتریان این اجازه را می دهد که روابط خود با تامین کنندگان را بیشتر از هر روش دیگری، مدیریت کنند. اگرچه این روش ممکن است حفظ مشتریان را دشوار تر کند.

مدیریت ارتباط با مشتری به زبان ساده

مشتری کیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *