پرسشنامه استاندارد عوامل موثر بر ترک شغل کارکنان اوگنی(۲۰۰۶)

پرسشنامه استاندارد عوامل موثر بر ترک شغل کارکنان

پرسشنامه استاندارد عوامل موثر بر ترک شغل کارکنان اوگنی(۲۰۰۶)

پرسشنامه استاندارد عوامل موثر بر ترک شغل کارکنان اوگنی(۲۰۰۶):پرسشنامه استاندارد عوامل موثر بر ترک  شغل کارکنان  توسط اوگنی وهمکاران در سال ۲۰۰۶ طراحی شد و دارای ۱۷ سوال می باشد.

تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :

شغل عبارت است از کار یا مجموعه فعالیت هایی که شخص به منظور کسب سود یا اخذ دستمزد انجام می دهد. بنابراین هر کاری که شخص برای تأمین معیشت خود انجام می دهد شغل محسوب می شود.

تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه

در این پژوهش منظور عوامل مثر بر ترک  شغل کارکنان  نمره­ای است که کارکنان به سوالات ۱۷ گویه ای پرسشنامه عوامل مثر بر ترک  شغل کارکنان  می­دهند .

مولفه های پرسشنامه :

پرسشنامه تک مولفه ای می باشد.

عوامل موثر بر ترک شغل کارکنان

شاید هرگز ندانید که همکاران سابق شما – حتی کسانی که در دل از آن‌ها نفرت دارید- ممکن است روزی ارجاع کور شما باشند و به اصطلاح زیر آبتان را بزنند. بله، این اتفاق می‌افتد. پس سعی کنید روی زبان و رفتارتان کنترل داشته باشید و مراقب باشید که هرگز پل‌های پشت سر خود را خراب نکنید.

مهم ترین عاملی که باعث ترک کار می شود

یکی از مهمترین نگرانی‌‌های سازمان‌ها در مورد منابع انسانی، ترک خدمت کارکنان ‌است. از این رو یافتن روش‌ها و سیاست‌های موثر برای حفظ کارکنان بخصوص کارکنان کلیدی می‌تواند در حفظ و جلوگیری از ترک خدمت آنان بسیار حائز اهمیت باشد. ترک خدمت کارکنان نه تنها ثبات سازمان‌ را برهم می‌زند، بلکه موجب دلسردی و عدم انگیزه در کارکنان دیگر می‌گردد.

با دیدن این ۷ نشانه شغل خود را ترک کنید!

برخی‌ها به خاطر درآمد و پول بیشتر شغل خود را ترک می‌کنند و برخی دیگر برای یافتن فرصت‌های بهتر. این که به شغل فعلی خود قانع باشید، خوب است؛ اما باید مراقب بود که قانع بودن مانع پیشرفت و ایجاد حس رضایتمندی در شما نشود. ما معمولاً از داشتن یک شغل آبرومند و بودن در کنار همکاران خوب احساس رضایت و خشنودی می‌کنیم هر چند آن شغل را چندان مناسب خود ندانیم. اما این باعث نمی‌شود که تحت هر شرایطی کار خود را حفظ کنیم، همواره باید به فرصت‌ها توجه کنیم و در جهت رسیدن به حرفه رویایی و اهدافی که برای خود تعیین کرده‌ایم، گام برداریم.

۴ دلیلی که آدم‌ها می‌خواهند با شما کار کنند ( و ۵ دلیلی که نمی‌خواهند)

روند استخدام یک جاده دو طرفه است. سازمان‌هایی که در جنگ بر سر استعدادها برنده می‌شوند می‌توانند فرآیند استخدام را با کارجویان مورد نظر خودشان پیش ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *