پرسشنامه استاندارد عملکرد سازمانی ناراسیمهان و همکاران (2000)
پرسشنامه استاندارد عملکرد سازمانی توسط ناراسیمهان و همکاران در سال 2002 ساخته شده است و اقای بحری ان را را در پژوهش خود بومی سازی نمود دارای 8سوال در 1 بعد می باشد.و بر اساس طیف پنج گزینه ای لیکرت(خیلی کم تا خیلی زیاد)ساخته شده است. الفای کرونباخ این پرسشنامه 794/0 می باشد.
تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :
عملكرد، قابل اندازهگيري بوسيله عدد يا يك اصطلاح است.
– عملكرد، انجام دادن چيزي است با يك قصد و نيت خاص (مثلاً ايجاد ارزش).
– عملكرد، نتيجه يك عمل است (ارزش قابل اندازهگيري ايجاد ميشود).
– توانايي انجام يك نتيجه يا قابليت ايجاد آن را عملكرد گويند (براي مثال، رضايت مشتري به نظر ميرسد معيار قابليت سازمان براي فروش آينده است).
– عملكرد، مقايسه نتايج با چند الگو يا مرجع انتخاب شده يا تحميل شده داخلي يا خارجي است.
پرسشنامه استاندارد عملکرد سازمانی ناراسیمهان و همکاران(2000)
– عملكرد، نتايج مقايسه با انتظارات است.
– عملكرد در روانشناسي، آن چيزي است كه بروز داده ميشود.
– عملكرد در هنرهاي نمايشي، نمايشي است كه شامل ايفاي نقش يا اعمال و نتايج اعمال است.
– عملكرد، يك قضاوت توسط رقباست (مشكل اينجاست كه تعريف كنيم چه كسي قاضي است و بدانيم در چه شرايطي قضاوت صورت ميگيرد).
پرسشنامه استاندارد عملکرد سازمانی ناراسیمهان و همکاران(2000)
تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه
در این پژوهش منظور از یکپارچگی عملکرد سازمانی نمرهاي است كه کارکنان به سوالات 8گویه ای پرسشنامة عملکرد سازمانی می دهند.
پرسشنامه استاندارد عملکرد سازمانی ناراسیمهان و همکاران(2000)
مولفه های پرسشنامه :
مولفه های پرسشنامه | سوالات |
عملکرد سازمانی | 1 تا 8 |
پرسشنامه استاندارد عملکرد سازمانی ناراسیمهان و همکاران(2000)