ادبیات نظری خرید مشتری

ادبیات نظری خرید مشتری

ادبیات نظری خرید مشتری

ادبیات نظری خرید مشتری:امروزه ما شاهد پیشرفت علم در همه زمینه هامی­باشیم. تمام کارها در اغلب نقاط جهان بصورت علمی درآمده و شاهد تئوری های بسیاری در علوم مختلف برای پیشبرد در آن زمینه ها هستیم. از جمله اموری که امروز به آن توجه فراوانی شده بحث بازاریابی و مسائل مربوط به آن می­باشد. مصرف کنندگان نقطه عطف تمامی فعالیتهای بازاریابی هستند)یو و پارک،2012).  بازاریابی موفق با درک چرایی و چگونگی رفتار مصرف کنندگان آغاز می­شود. مطالعه و بررسی عواملی که بر روی رفتار مصرف کننده تاثیرگذار هستند و بررسی میزان تاثیر هریک از این عوامل بر روی رفتار باعث دستیابی به شناخت و درکی از رفتار مصرف کننده می­گردد(اهرنبرگ و همکاران،2013).

ادبیات نظری خرید مشتری

که بازاریابان تنها در این صورت قادر خواهند بود محصولی را ارائه نمایند که با نیازها و خواسته های مصرف کنندگان انطباق بیشتری داشته باشد و به تعبیر دیگر کالایی را ارائه نمایند که “برآیند عوامل موثر بر رفتار مصرف کنندگان” باشد و حداکثر رضایت آنان را تامین نماید. تمایلات رفتاری به عنوان عامل کلیدی در بسیاری از چنین مدل هایی در نظر گرفته شده است. علاوه براین، در حال حاضر تبدیل کردن (برگرداندن) تمایلات به تصمیم خرید،به عنوان یک چالش اصلی در امر تحقیق رفتار مصرف کننده در نظر گرفته شده است (یو و دونسو،2013).

ادبیات نظری خرید مشتری

از امور دیگر مربوط به بازاریابی، بحث فروش وعواملی موثر بر آن می­باشد. امروز در بسیاری از مناطق جهان فروش از حالت سنتی خارج شده وبصورت علمی درآمده است. از طرفی جهانی شدن و تبدیل دنیا به یک دهکده جهانی از لحاظ ارتباطات، مبادلات و معاملات و غیره باعث شده تا تمامی کشورها بدنبال بروز رسانی تکنیکهای خود در زمینه بازاریابی باشند. توجه به آمیخته های بازاریابی واز جمله ترفیع فروش موضوع روز بیشتر بنگاه های اقتصادی است. در ایران نیز در این زمینه پیشرفت هایی داشته ایم، اما مناسب زمان حاضر نیست. در بحث فروش ما هنوز بیشتر بصورت سنتی وبدون لحاظ کردن عوامل علمی در آن عمل می­کنیم. امروزه فروش دیگر تنها ارائه محصول تولیدی خود به مشتری نیست بلکه برآورده کردن خواسته­های آنها است. در فروش اصل و اساس کار ما مشتری و نیازهای اوست(کوهن و باسو، 2014).

ادبیات نظری خرید مشتری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *