پرسشنامه استاندارد عوامل موفقیت مدیریت کیفیت جامع کومار و همکاران(2011)

پرسشنامه استاندارد عوامل موفقیت مدیریت کیفیت جامع کومار و همکاران(2011)

پرسشنامه استاندارد عوامل موفقیت مدیریت کیفیت جامع توسط کومار و همکاران در سال 2011 طراحی شده است و دارای 36 سوال می باشد.

هر چند توجه به كيفيت و مديريت كيفيت جامع صرفاً محدود به سازمان هاي توليدي نمي­گردد و شامل كليه سازمان ها از جمله سازمان هاي خدماتي، اجتماعي، آموزشي نيز مي­شود؛ ولي يكي از اصلي ترين پيشگامان توجه به اين موضوع سازمان هاي توليدي مي­باشند.

مديريت كيفيت فراگير يك سبك مهم مديريتي است كه محور اصلي توجه آن بر روي بهبود مستمر كيفيت كالا يا خدمات ارائه شده و جهت تأمين نيازهاي مشتريان اعم از داخلي و خارجي مي­باشد. توجه به كيفيت و تلاش براي بهبود دايمي، نقش اساسي در توسعه دارد. در اين راستا براي رسيدن به سطح برتر و كيفيت ممتاز در سازمان، به يك سيستم يكپارچه مديريت نياز است كه تمامي عوامل سازمان بر پايه ي مفاهيم كيفيت قرار گيرد (زمرديان،1373).بستر فيلد و همكاران(1999) بيان مي­نمايند كه “مديريت كيفيت فراگير يك هنر مديريت است براي كسب برتري. حاجي شريف(1376) بيان مي­كند، مديريت كيفيت فراگير يكي از اثربخش ترين و با ارزشمندترين تئوري هاي مديريتي است

تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :

مدیریت کیفیت جامع عبارت است از یک رویکرد برای بهبود مستمر کیفیت محصولات و خدمات از طریق مشارکت همه سطوح و وظایف شرکت.

تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه

در این پژوهش منظور از  عوامل موفقیت مدیریت کیفیت جامع نمره­اي است كه کارکنان به سوالات 36 گویه ای پرسشنامة عوامل موفقیت مدیریت کیفیت جامع می­دهند .

مولفه های پرسشنامه :

پرسشنامه تک مولفه ای می باشد.

پرسشنامه استاندارد عوامل موفقیت مدیریت کیفیت جامع کومار و همکاران(2011)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *