پرسشنامه استاندارد آمادگی تغییر سازمان چیوا(2007)

change management

پرسشنامه استاندارد آمادگی تغییر سازمان چیوا

پرسشنامه استاندارد آمادگی تغییر سازمان توسط چیوا و همکاران در سال 2007 طراحی شد و دارای 21 سوال در 7 وجه می باشد.آلفای این پرسشنامه بالاي 70 درصد بدست امد که نشان دهنده پایایی قابل قبول این پرسشنامه می باشد.

تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :

تعريف تحول سازمان

تحوّل در سازمان دغدغه ای است که مدیران عالی سازمان برای هماهنگ کردن سطح توانایی ها و باورها با اجتماع، به ویژه با بازار در عرصه رقابت به آن نیاز دارند؛ فرایندی که نوعی ساختاردهی موازی با اجتماع (محیط) و پویش اندیشه است که در بیش تر مواقع، از آن به عنوان یک فرایند برنامه ریزی شده نام برده اند. این موضوع در اواخر دهه 1950 و اوایل 1960 مطرح شده است.

در واقع، تحوّل در سازمان، تغییر در نگرش ها برای بهبود عملکرد افراد در سازمان است. به همین دلیل، در این فرایند تأکید بر فرهنگ، ارزش، باور و دانسته های افراد بشر است.فرآيندي برنامه ريزي شده و اصولي (نظام‏مند) است كه با بهره گيري از ارزش‏ها و اصول علوم رفتاري كاربردي در سازمان‏ها در پي افزايش اثربخشي فردي و سازماني است
تعريف تحول سازمان: تحول سازمان فعاليت تا تلاش است 1) برنامه ريزي شده 2) در سراسر سازمان3) كه بوسيله مديريت عالي سازمان اداره شده و 4) اثر بخشي و سلامتي سازمان را از طريق 5) برنامه‌هاي تغيير برنامه‌ريزي شده در فرآيند‌هاي سازمان با استفاده از علوم رفتاري افزايش ميدهد

تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه

در این پژوهش منظور از آمادگی تغییر سازمان نمرهاي است كه کارکنان به سوالات 27 گویه ای پرسشنامة آمادگی تغییر سازمان میدهند .
مولفه های پرسشنامه :
مولفه های پرسشنامه سوالات
رهبری 1 تا 4
نظارت بر پیشرفت 5 تا 7
رهبری تغییر 8 تا 10
مشارکت در ایجاد تغییر 11 تا 14
شکل دهی یک چشم انداز 15 تا 16
ایجاد یک نیاز مشترک 17 تا 18
-پایدار کردن تغییر 19 تا 21

پرسشنامه استاندارد آمادگی تغییر سازمان چیوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *