پرسشنامه اثربخشی فعالیت های بازاریابی کاتلر(2006)

پرسشنامه اثربخشی فعالیت های بازاریابی کاتلر(2006)

پرسشنامه اثربخشی فعالیت های بازاریابی کاتلر(2006)

پرسشنامه اثربخشی فعالیت های بازاریابی کاتلر و همکاران در سال 2006 طراحی شد. و دارای 15 سوال در 5 بعد می باشد.

تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :

بازاریابی به عنوان فرآیندی مدیریتی-اجتماعی تعریف می‌شود که به وسیله آن، افراد، گروه‌ها و سازمان‌ها از طریق تولید، عرضه و مبادله کالا (و خدمات) با یکدیگر، به تأمین نیازها و خواسته‌های خود اقدام می‌کنند.

منشا و رکن اساسی نظام بازاریابی، نیاز و خواسته های انسان است. محصول زاییده نیاز بشر است، هر چیزی را که خدمتی ارائه دهد یا نیازی را برآورده سازد میتوان محصول قلمداد کرد که شامل افراد، مکان ها، سازمان ها، خدمات و عقاید است. به عبارت دیگر محصول عبارت است از چیزی که قادر به ارضای یک خواسته باشد. نیاز بیان کننده ی حالت محرومیت احساس شده در فرد است. محصولات به هر اندازه که خواسته های فرد را برآورده کنند، دارای ارزش هستند. خواسته در بازاریابی، شکل برآورده ساختن نیازهاست و تقاضا توانایی رفع خواسته است.

تعریف بازار عبارت است از “محلی برای مبادلات بالقوه” اگر برای محصول یا خدمت ما حتی یک نفر هم وجود داشته باشد، می توانیم بگوییم که بازار وجود دارد. اندازه بازار به تعداد افرادی بستگی دارد که:

  1. به محصول به معنی عام یا شی مورد نظر علاقمند هستند.
  2. حاضرند منابع لازم را برای به دست آوردن محصول مبادله کنند.

دانلود پرسشنامه:پرسشنامه اثربخشی فعالیت های بازاریابی کاتلر و همکاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *