بازاریابی مستقیم چیست؟

بازاریابی مستقیم چیست؟

بازاریابی مستقیم (Direct Marketing) یکی از متداول ترین استراتژی های بازاریابی است. شاید تا کنون برای شما اتفاق افتاده باشد که در ساعت ناهار و یا در طول ساعات کار شما، یک بازاریاب تلفنی با شما تماس گرفته باشد؟ در آن زمان شما هدف بازاریابی مستقیم بوده اید.

انواع بازاریابی مستقیم

سه نوع اصلی از بازاریابی مستقیم عبارتند از: • بازاریابی تلفنی :از بازاریابی مستقیم است که شامل بازاریابی محتوا تماس با مردم در خانه و یا محل کار به منظور درخواست برای نظرخواهی و یا برای مقاصد فروش است

 • بازاریابی ایمیلی: این شکل از بازاریابی مستقیم مصرف کنندگان را از طریق پست الکترونیک شان مورد هدف قرار می دهد ماننددیجیتال مارکتینگ .
• بازاریابی مستقیم پستی: تبلیغات چاپی به طور مستقیم به آدرس منزل و یا محل کار فرستاده می شود.
اهداف بازاریابی مستقیم

هر فعالیتی باید اهداف معینی را داشته باشد که به طور کلی یا جزئی با بقیه اهداف و فعالیت ها تفاوت دارد.

۱- تولید و خرید مکرر

تمام اطلاعات مشتریان را ثبت کنید (مانند نام و نام خانوادگی و آدرس) تا همیشه با او در ارتباط بوده و از احتیاجات شان باخبر شوید. همواره با مشتری در رابطه باشید؛ بعد از آن، خرید کردن شان از شما تکرار می شود. سازمان و مجموعه ثبت اطلاعات شرکت شما باید برای کنترل و ثبت اطلاعات مشتریان (برای بازاریابی) تمرکز کند.

۲- وارد کردن محصولات جدید

سازمان اطلاعات فرصت خوبی برای ارتباط با مشتری برای آزمایش محصولات فراهم کرده است. این کار می تواند در پیدا کردن مشتریان جدید و اطلاع از نظرات آن ها به شما کمک فراوانی کند با این طریق شما اعتماد مشتری را جلب می کنید.
دو هدف وجود دارد که اعتماد مشتری به شما را بالا می برد:
هدف اول: اسرار محرمانه ی آزمایش محصول جلوی مشتری و نظرسنجی و گرفتن نظرات آن هاست.
و هدف دوم: کاهش هزینه های مرتبط با آزمایش محصول.
با این دو هدف می توانید محصول خود را راهیِ بازار کنید.

۳- ارائه محصول به کانال توزیع

از طریق ارائه محصول به این کانال ها می توانید با هزینه کمتری به تبلیغات محصولات خود بپردازید و محصول خود را وارد بازار کنید.

۴- افزایش وفاداری مصرف کنندگان

با ایجاد یک رابطه قوی با مصرف کنندگان و مزایا و خدماتی که شرکت به مصرف کنندگان ارائه می دهد می توانید از او یک فرد وفادار بسازید.
اسباب رشد بازاریابی مستقیم به این موارد بستگی دارد:
۱- ظهور کارت های اعتباری و توسعه این کارت های هوشمند. حدود ۲ میلیارد نفر در جهان از این کارت ها استفاده می کنند.
۲- ظهور شرکت های حمایت کننده و تشویق کننده برای بازاریابی مستقیم

این شرکت ها، بازاریابان را در مقابل فروش محصولات ساپورت مالی می کنند و برای این کار از تکنولوژی روز دنیا بهره می برند.
۳- تغییر روش زندگی مردم و پیشرفت کارهای آن ها با پیشرفت تکنولوژی و افزایش خواسته های آنها
۴- پیشرفت تکنولوژی که از طریق راه های ارتباطی دیجیتالی و انواع کامپیوتر و لپ تاپ هوشمند صورت میگیرد
۵- اهمیت دادن به علامت تجاری شرکت (لوگو) و نقش آن در فروش و موفقیت شما
۶- پیشرفت در سایت ها و شبکه های اجتماعی از طریق اینترنت

  • ابزارهای بازاریابی مستقیم

بازاریابانی که با مشتریان در ارتباط هستند با این ابزارها می توانند کار خود را ترویج دهند.
۱- پست مستقیم: از این ابزار برای ارسال نامه هایی که به ترویج محصولات کمک می کند استفاده می شود. برای این کار همیشه آدرس مشتریان خود را داشته باشید تا برای مشتری نمونه ارسال کنید. این کار برای جذب و حفظ دائمی مشتری ست.
۲- بازاریابی از راه دور: نظام بازاریابی با اعتماد بر شبکه های اجتماعی، که به فعالیت های بازاریابی کمک فراوانی کرده است. فعالیت بازاریابی از طریق تلفن را به شما پیشنهاد می دهد تا با مشتری در ارتباط باشید.
۳- بازاریابی الکتریکی: نام دیگر آن بازاریابی در خانه است و به اشکال متفاوت از طریق اینترنت و رسانه ها و شبکه های اجتماعی انجام می .شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *