پرسشنامه مسائل مربوط به صادرات بیوتسی(2002)

پرسشنامه مسائل مربوط به صادرات

پرسشنامه مسائل مربوط به صادرات توسط بیوستی در سال 2002 طراحس شده است و دارای 9 سوال می باشد و هدف ان بررسی مسائل مربوط به صادرات می باشد

تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :

مفهوم و تعریف صادرات :

صادرات عبارتست از ارتباط و کارکردن با بازارهای حرفه ای و حرفه ای های بازار در آن سوی مرزها .

صادرات نقطه آغاز ارتباط برقرار کردن با دیگران است . صادرات برای رشد و توسعه اقتصادی کشور است که از فروش تولیدات یا خدمات به کشورهای دیگر برای کسب

درآمد ارزی حاصل می شود و در برقراری موازنه تجاری وایجاد تعادل اقتصادی کمک شایانی می نماید.

صادرات عبارتست از ارتباط و کارکردن با بازارهای حرفه ای و حرفه ای های بازار در آن سوی مرزها .
صادرات نقطه آغاز ارتباط برقرار کردن با دیگران است . صادرات برای رشد و توسعه اقتصادی کشور است که از فروش تولیدات یا خدمات به کشورهای دیگر برای کسب درآمد ارزی حاصل می شود و در برقراری موازنه تجاری وایجاد تعادل اقتصادی کمک شایانی می نماید.

شرایط صادرات :

۱٫    اولین شرط صادرات ، تسلط بر مهارتهای ارتباطی با انسانها و گروههای خارجی است .
۲٫    دومین شرط صادرات کار کردن است – کار به مفهوم جهانی یعنی هدف گرا کار کردن .
۳٫    سومین شرط صادرات ، پیکار نمودن در میدان رقابت است .
۴٫    چهارمین شرط صادرات ، پشتکار داشتن در امر صادرات است .

اصول و قواعد صادرات

یکی از قواعد و مقررات صادرات شناخت اصول و ضوابط حرفه ای و بین المللی بازار است .
بازار سه اصل دارد :
۱٫    هیچ چیز ثابت نیست .
۲٫    هیچ کس کامل نیست .
۳٫    هیچ چیز مطلق نیست .

حرفه ای های بازار پنج ویژگی دارند :

۱٫    تخصص داشتن علمی ، اخلاقی ، رفتاری و کاری در امر صادرات
۲٫    تعهد داشتن به صادرات
۳٫    تعلق داشتن به صادرات
۴٫    تداوم داشتن در امر صادرات
۵٫    تحول داشتن در امر صادرات

صادرات نیازمند حرفه ای شدن است چون کل صادرات شکارگاهی است که به قدرت فرصتهایی بدست می آید برای شکار ، در بازارهای جهانی فرصتها به ندرت بدست می آید و به سرعت از بین می رود .
صادرات یعنی بازاریابی فرامرزی یعنی حرکت در آنسوی مرزهای ملی که از نظر فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و اقلیمی با ما فرق دارند و لذا شیوه های برخورد ما هم باید متناسب با آن باشد .
اصول بازاریابی در تمام دنیا یکی است ولی شرایط محیطی و فرهنگی فرق دارد بنابراین در بازاریابی جهانی نکات زیر را باید مورد توجه قرار داد :

۱٫    تلاش برای متمایز ساختن محصول و شرکت
۲٫    تولیدات انعطاف پذیر به جای تولیدات انبوه
۳٫    سرعت و نوآوری در ارائه خدمات بهتر و بیشتر
۴٫    بازار گرایی و توجه به نیازها و خواسته های روز بازار
۵٫    تلاش برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر نسبت به سایر محصولات رقبا
۶٫    توجه به تشکل گرایی و هم گرائی در بازار
۷٫    ارتباط نزدیک و دائمی با توزیع کنندگان و مشتریان

۸٫    توجه به تحقیق و بررسی بازار به شکل های مختلف
۹٫    حضور هدفمند در نمایشگاهها و انجام تبلیغات هدفمند
۱۰٫    توجه به خدمات فراگیر ( خدمات قبل از فروش ، خدمات در جریان فروش و خدمات بعد از فروش )
۱۱٫    مطالعه جدی در مورد بهره وری و مدیریت کیفیت و ا ستانداردهای بین المللی
۱۲٫    آشنایی و استفاده از تکنیک های مدرن فروش از جمله E-Commerce
۱۳٫    استفاده از قدرت روابط عمومی خود برای ایجاد ارتباط با مقامات و تصمیم گیرندگان و هسته های قدرت
۱۴٫    حساس شدن به عوامل محیطی و برون سازمانی
۱۵٫    مدیریت و واکنش سریع در مقابل عملکرد رقبا

بطور کلی می توان گفت :

صادرات یک سیستم است با اجزاء مختلف و همه اجزاء بایستی با هم فعالیت کنند تا سیستم بخوبی کار کند .

 تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه

در این پژوهش منظور از  مسائل مربوط به صادرات نمره­اي است كه کارکنان به سوالات 9 گویه ای پرسشنامة مسائل مربوط به صادرات می­دهند .

مولفه های پرسشنامه :

پرسشنامه تک مولفه ای  می باشد.

دانلود:

پرسشنامه مسائل مربوط به صادرات بیوتسی(2002)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *