پرسشنامه نگرش‌ها نسبت به خرید از فروشگاه رنتمیکی(2006)

پرسشنامه نگرش‌ها نسبت به خرید از فروشگاه

پرسشنامه نگرش‌ها نسبت به خرید از فروشگاه توسط رنتمیکی و همکاراندر سال طراحی شد و دارای 18 سوال می باشد  و هدف ان بررسی نگرش‌ها نسبت به خرید از فروشگاه می باشد.

تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :

خرید به بررسی کالا و خدمات جهت دریافت آن و به قصد انجام فعالیت بازرگانی گفته می‌شود. خرید کردن یک فعالیت انتخابی و سپس دریافتی است. زمینه این نوع فعالیت‌ها می‌تواند گاه برای پر کردن اوقات فراغت و یا مسائل اقتصادی باشد.

مشتری در سه مرحله نسبت به خرید و یا عدم خرید خود قضاوت و تصمیم گیری می کند:

1- یک سوم قضاوت مشتری در مرحله ورود به فروشگاه انجام می شود که این قضاوت بر مبنای عوامل زیر است :

الف – ظاهر فروشنده که بایستی برازنده و مرتب باشد، نیازی نیست حتما لباس شما از برندهای مشهور و معروف باشد یا عطرهای گران قیمت زده باشید، بلکه باید ظاهر شما آراسته، مرتب و تمیز باشد همچنین وضعیت مو و زیورآلات شما باید متناسب با محیط کار شما باشد. اگر محیط کار شما نسبتا رسمی و اداری است پوشیدن کفش اسپرت و پیراهن یقه باز و زیور های طلا بخصوص برای مردان باعث ایجاد جو نامناسب در تصمیم گیری مشتریان خواهد شد.

ب –  ظاهر فروشگاه: منظور از ظاهر فروشگاه نوع چیدمان کالاها، تمیزی محیط و نوع نور پردازی محیط می باشد که بسیار در تصمیم گیری مشتری موثر است، در نظر بگیرید. اگر داخل یک فروشگاه تاریک و یا کثیف باشد آیا یک خانم تمایلی برای دیدار از کالاهای داخل فروشگاه خواهد داشت؟

2- یک سوم بعدی قضاوت مشتری مربوط به نحوه برخورد فروشنده با مشتری است.

این بارها برای همه ما اتفاق افتاده که برای خرید به یک فروشگاه مراجعه کرده و به دلیل برخورد بسیار بد و یا بی تفاوتی فروشنده با ناراحتی آن فروشگاه را ترک کرده ایم، باید به یاد داشته باشیم که کار و کسب ما با وجود مشتری رونق دارد و چنانچه مشتری وجود نداشته باشد، ماهم شغلی نخواهیم داشت بنابراین باید در موقع مراجعه مشتری با تمام وجود و در نهایت ادب و نزاکت اطلاعات درخواستی را در اختیار مشتری بگذاریم. در این حالت است که می توانیم توقع داشته باشیم مشتری بجای رقبا از ما خرید نماید.

3- سومین عامل اصلی در قضاوت مشتری برای خرید اطلاعات فنی فروشنده راجع به کالای خود است.

این عامل بسیار مهم بوده و چنانچه مشتری احساس کند فروشنده نسبت به کالایی که به او ارائه می کند تسلط کافی ندارد قطعا از خرید منصرف خواهد شد. بنابراین سعی کنید اطلاعات خود را به حد کامل برسانید، سعی کنید آخرین بروشورها و اطلاعات را مطالعه کنید، از اینترنت اطلاعات بگیرید و گزارشات و مقالات موجود در نشریات را راجع به کالاهای خود با دقت مطالعه کنید.

اینها عواملی هستند که به شما کمک می کنند بتوانید تاثیر بهتر و بیشتری بر روی مشتری خود داشته، و فروش بهتری داشته باشید.

تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه

در این پژوهش منظور از  نگرش‌ها نسبت به خرید از فروشگاه نمره­اي است كه کارکنان به سوالات 18 گویه ای پرسشنامة نگرش‌ها نسبت به خرید از فروشگاه می­دهند .

مولفه های پرسشنامه :

پرسشنامه تک مولفه می باشد.

دانلود:
پرسشنامه نگرش‌ها نسبت به خرید از فروشگاه رنتمیکی(2006)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *