دانلود ترجمه مقاله اجرای ابزار شبیه سازی مدیریت خطر – الزویر ۲۰۱۷

دانلود ترجمه مقاله اجرای ابزار شبیه سازی مدیریت خطر – الزویر ۲۰۱۷

دانلود ترجمه مقاله اجرای ابزار شبیه سازی مدیریت خطر – الزویر ۲۰۱۷:این ابزار مدیریت ریسک، یک ابزار نوآورانه است که هدف آن، ارتقاء و بهبود درک مدیریت ریسک و پیاده سازی آن در پروژه‌هاست. این نوآوری از یک مسیر ساده و موثر نشئت می‌گیرد که در آن داده‌ها در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و برای شناسایی و مدیریت ریسک با توصیه‌هایی همراه می‌شود (بر اساس طبقه بندی Obeng) . کاربران باید قبل از ورود به مرحله شناسایی ریسک، به سوالاتی پاسخ دهند. وقتی این سوالات پاسخ داده شد، این ابزار بر اساس نوع پروژه که آنها روی آن کار می‌کنند، بازخوردهایی را ارائه می‌دهد.

عنوان فارسی مقاله:

اجرای ابزار شبیه سازی مدیریت خطر

عنوان انگلیسی مقاله:
سال انتشار میلادی: 2017
نشریه:

 الزویر

کنفرانس بین المللی سیستم های اطلاعات سازمانی

کلمات کلیدی فارسی:
کلمات کلیدی انگلیسی:
Risk management
Risk Registers
Risk Simulation
Software project management
تعداد صفحات ترجمه شده: 8 صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
نویسندگان:
Zakari Tsigaa Michael Emesa Alan Smith
موضوع: مدیریت پروژه
دسته بندی رشته:
فرمت فایل انگلیسی: 6 صفحه با فرمت pdf
فرمت فایل ترجمه شده: Word
کیفیت ترجمه: عالی
نوع مقاله: isi
تعداد رفرنس: دانلود ترجمه مقاله مدیریت خطر

مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی

فهرست مقالات

چکیده

۱٫ مقدمه

۲٫ روش شناسی

۳٫ پیاده سازی ابزار

۴٫ نتیجه گیری


چکیده

مدیریت ریسک، یک بخش اساسی از مدیریت پروژه است. مدیریت پیشگیرانه ریسک در پروژه به افزایش میزان موفقیت پروژه‌ها و کاهش هزینه‌های بالقوه کمک می‌کند. این مقاله به ارائه یک ابزار جدید برای اجرای فرآیند مدیریت ریسک در پروژه‌ها می‌پردازد. این ابزار به شرکت کنندگان این امکان را می‌دهد که درک بهتری از پروژه‌ به دست آورند و ریسک‌های پروژه را با استفاده از روش‌های مختلفی همچون روش مواجهه با ریسک و Monte Carlo ارزیابی کنند. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که این ابزار به بهبود درک و اجرای مدیریت ریسک در پروژه‌ها کمک می‌کند. اجرا و پیاده سازی این ابزار و نتایج آن در این مقاله، مورد بحث قرار می‌گیرد.


Abstract

Risk management is an essential part of project management. Proactive management of risk in projects helps increase the success rate of projects and the reduction of potential costs. The paper presents a new tool for implementing the risk management process in projects. The tool allows participants to understand a project further, and to analyse risks in a project using various methods such as risk exposure and Monte Carlo method. From the results of the study, the tool helps in improving the understanding and implementation of risk management in projects. The tool implementation and results are discussed in this paper.


نمونه ترجمه مقاله:دانلود ترجمه مقاله مدیریت خطر

 

  1. مقدمه

ریسک، یک اتفاق یا شرایط غیرمشخص است که اگر رخ دهد،  روی یک یا چند مورد از اهداف پروژه، تأثیر مثبت یا منفی می‌گذارد. کاهش اثر ریسک در پروژه، احتمال موفقیت در ان پروژه را افزایش می‌دهد. Tsiga و همکاران، اهمیت مدیریت ریسک در پروژه‌ها را پررنگ کرده‌اند. مدیریت ریسک می‌تواند برای مدیران بی‌تجربه مشکل باشد. این موضوع می‌تواند از لحاظ اهداف، روی تحویل پروژه‌ها تأثیر می‌گذارد.

در کل، فرآیند مدیریت ریسک، شش فاز دارد. این روندها در پروژه‌ها گنجانده می‌شود و تا مرحله پایانی چرخه عمر پروژه، تکرار می‌شود. همواره تکنیک‌ها و ابزارهای مختلفی با هدف پشتیبانی و ارتقاء فعالیت‌های مدیریت ریسک در حال توسعه هستند.

تکنیک‌های مدیریت ریسک همواره در پروژه‌ها به کار رفته است ولی اکثریت پروژه‌ها هنوز در برآورد هزینه اولیه و زمان پیشگام هستند. از سوی دانشگاه‌ها، ابزارهای مختلف برای درک بهتر این موضوع و پشتیبانی از مدیریت ریسک ارائه شده است. SCRUMIA، SimSE و ARMI 2.0 از جمله این ابزارها هستند.

ARMI 2.0 بخشی از نرم افزار مدیریت ریسک است که به بازیگران در فرآیند مدیریت ریسک آموزش می‌دهد. شرکت کنندگان به صورت چند تیم تقسیم می‌شوند و هر تیم بر اساس یک بودجه محدود، اقدام به تصمیم گیری می‌کند. این ابزار، مجموعه‌ای را در اختیار بازیگران قرار می‌‌دهد که می‌تواند در پروژه‌های IT اتفاق بیفتد. این موضوع، احتمال وقوع ریسک در پروژه را تصادفی می‌کند و هر ریسک، یک هزینه از پیش تعریف‌شده روی پروژه فرضی دارد. هدف این بازی، کمک به شرکت کنندگان در به حداقل رساندن هزینه‌ها در طول پروژه است. از سوی دیگر، SimSE3 و  SCRUMIA6 بازی‌هایی هستند که روی آموزش عناصر فنی توسعه نرم افزار بدون پررنگ کردن ریسک‌ها و اهمیت آنها تمرکز می‌کنند.

ابزارهای پیش رو، بینشی در مورد مدیریت ریسک ئ عنصر آن ارائه می‌دهد ولی بر توسعه نرم افزاری تمرکز دارد و روی ریسک و مدیریت آن در پروژه‌های عمومی تمرکز کافی ندارد. این ابزارها، بیشتر  تمرین تدریس هستندو ترکیب آنها با پروژه‌های واقعی  مشکل است. Tsiga و همکاران اهمیت مدیریت ریسک در پروژه‌ها و نیاز به ابزاری که درک و اجرای مدیریت ریسک در پروژه‌ها را تسهیل کند را برجسته کرده‌اند.

ابزار ریسکی که در این مقاله معرفی شد، راهکاری برای این مسئله ارائه می‌دهد. این ابزار به گونه‌ای ساخته شده است که در شناسایی نوع پروژه‌ای که کاربران روی آن کار می‌کنند، به آنها کمک می‌کند و در مورد نحوه انجام این پروژه، پیشنهاداتی به آنها ارائه می‌دهد. این ابزار، نمونه‌هایی از ثبت ریسک استاندارد ارائه می‌دهد که احتمالات و پیامدها را محاسبه می‌کند. این ابزار تا جایی پیش می‌رود که به کاربران اجازه می‌دهد که شبیه سازی‌های مختلف ریسک را روی تمام لیست‌ها یا لیست‌های جزئی ریسک‌های شناسایی‌شده در جدول انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *