دانلود ترجمه مقاله نگاشت منابع در فاجعه طبیعی (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۱۷)

دانلود ترجمه مقاله نگاشت منابع در فاجعه طبیعی (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۱۷)

دانلود ترجمه مقاله نگاشت منابع در فاجعه طبیعی (ساینس دایرکت – الزویر ۲۰۱۷):این مطالعه پس از این، یک مجموعه داده ای از پیام های واتس آپ را که در میان اعضای “پزشکان برای شما” در نتیجه زمین لرزه نپال در ماه آوریل ۲۰۱۵ مبادله شده بود، را تحلیل می کند. در مقایسه با آثار قبلی که بر داده های جمع آوری شده از رسانه های اجتماعی آنلاین مانند توییتر / فیس بوک تکیه می کردند، داده های این تحقیق قابل اعتماد تر هستند، چرا که از متخصصین پزشکی که شناخته شده اند به دست آمده که در سایت فاجعه حضور داشته اند. سهم اصلی این مطالعه موارد زیر هستند: (i) شناسایی الزامات منابع مختلف، و (ii) مطالعه در مورد چگونگی رفع نیازهای منابع متنوع در طی مراحل مختلف فاجعه.

علاوه بر این، چندین مشکل کمکی که کارگران امداد با آن مواجه می شوند نیز سرپرستی می شود. در حالی که مشاهدات در مورد تاخیر در بسیج منابع به فاجعه خاص اختصاص دارد، شناسایی منابع مورد نیاز پس از یک زلزله نسبت به سایر بلایای طبیعی مشابه (به ویژه در مناطق جغرافیایی مشابه) قابل تشخیص است.

عنوان فارسی مقاله:

نگاشت منابع در فاجعه طبیعی: مطالعه موردی ارزیابی زلزله نپال در سال ۲۰۱۵

عنوان انگلیسی مقاله:
سال انتشار میلادی: 2017
نشریه:

 الزویر

مجله بین المللی کاهش خطر بلایا – International Journal of Disaster Risk Reduction

کلمات کلیدی فارسی: , ,  ,
کلمات کلیدی انگلیسی:
 Disaster – Nepal 2015 earthquake – Resource requirements – Formative solution – Disaster mitigation strategy – Disaster preparedness
تعداد صفحات ترجمه شده: ۲۵ صفحه (شامل ۱ صفحه رفرنس انگلیسی) با فونت ۱۴ B Nazanin
نویسندگان:
Moumita Basu، Saptarshi Ghosh، Arnab Jana، Somprakash Bandyopadhyay، Ravikant Singh
موضوع: ,
دسته بندی رشته:
فرمت فایل انگلیسی: 8 صفحه با فرمت pdf
فرمت فایل ترجمه شده: Word
کیفیت ترجمه: عالی
نوع مقاله: isi
تعداد رفرنس: دانلود ترجمه مقاله نگاشت منابع

مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی

فهرست مقالات

چکیده

۱- مقدمه

۲- پژوهش های مرتبط

۳- روش انجام کار

۳-۱- فازهای(مراحل) زمانی فاجعه

۴- الزام فاز-معقول و در دسترس بودن(دسترس پذیری) منابع

۴-۱- منابع پزشکی

۴-۲- منابع انسانی

۴-۳- منابع زیربنایی

۴-۴- تاخیر در بسیج(تجهيز کردن) منابع در طول مراحل مختلف تسکین (ترمیم)

۵- مشکلات دیده شده و تجربه شده توسط کارگران امداد

۵-۱-مشکلات بالینی و فن آوری

۵-۲- مشکلات طبیعی

۵-۳-مشکلات اداری

۵-۴-مشکل کاهش سیاست

۶- نتیجه گیری

مقدمه

پژوهش های مرتبط

روش انجام کار

فازهای(مراحل) زمانی فاجعه

محدودیت های مطالعه

الزام فاز-معقول و در دسترس بودن(دسترس پذیری) منابع

منابع پزشکی

منابع انسانی

منابع زیربنایی

تاخیر در بسیج(تجهيز کردن) منابع در طول مراحل مختلف تسکین (ترمیم)

مشکلات دیده شده و تجربه شده توسط کارگران امداد

مشکلات بالینی و فن آوری

مشکلات طبیعی

مشکلات اداری

مشکل کاهش سیاست

نتیجه گیری


چکیده

هر فاجعه طبیعی بزرگی مانند زمین لرزه که رخ می دهد نیاز فوری به انواع مختلف منابع دارد یعنی منطقه ای که به طور عمده دارای منابع پزشکی، منابع انسانی و منابع زیربنایی باشد. اینکه به چه سرعت نیاز به منابع را می توان تامین نمود تعیین کننده میزان آسیب و تلفات انسانی در آن فاجعه است. از این رو، آگاهی داشتن درباره اینکه چه نوع منابعی معمولا پس از یک فاجعه مورد نیاز است، باعث می شود تا سازمانها بهتر بتوانند برای راه حل های مهم برنامه ریزی نمایند و هم چنین بتواند برای کاهش هر گونه فاجعه آتی نیز آماده تر باشد.

هدف از این مطالعه این است که نیازهای منابع را در طول یک فاجعه بزرگ مثل زمین لرزه رخ داده در نپال و بخش هایی از هند در آوریل سال ۲۰۱۵ – ارزیابی شوند. این پژوهش با همکاری پزشکان برای شما (DFY) که یک سازمان بشردوستانه از متخصصان پزشکی است، انجام گرفت و این سازمان نیز در فاجعه های مختلف کار می کنند.

مجموعه ای از پیام های واتس اپ در میان اعضای DFY که در این فاجعه مشغول به کار بودند، مبادله می شد؛ این پیام ها از مناطقی واقع در نپال تحت تاثیر گرفته شده بودند جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند تا نیازهای متنوع منابع و تاخیر مربوط به بسیج چنین منابع را شناسایی کنند. این مطالعه نشان داد که در مورد انواع مختلف منابع ، نیازهای فزاینده ای وجود دارد و همچنین آشکار می کند که برای منابع مختلف، بین نیاز و دسترسی واقعی منابع تاخیرهای قابل توجهی وجود دارد.

اکتشافات این مطالعه نه تنها به مدیریت ریسک فاجعه در نپال کمک می کند بلکه به برنامه ریزی به منظور آمادگی بیشتر در سایر مناطق آسیب زا در جهان نیز کمک می کند


Abstract

Any major natural disaster, such as an earthquake, is accompanied by an urgent need for various types of resources in the disaster-affected region, which primarily includes medical resources, human resources, and infrastructural resources. How quickly this need for resources can be satisfied might critically determine the extent of damage and human casualties in the aftermath of the disaster. Hence, knowledge about what type of resources are usually needed in the aftermath of a disaster is important for responding organizations for planning formative solutions, to be better prepared to mitigate any upcoming disaster.

The goal of this study is to curate the resource needs during a major disaster – the earthquake in Nepal and parts of India in April 2015. This work has been carried out in association with Doctors For You (DFY), a humanitarian organization of medical professionals who work in various disasters-affected regions. A large set of WhatsApp messages exchanged among DFY members who were working in the disaster-affected areas of Nepal was collected and analyzed to identify the different resource requirements and the corresponding delay in the mobilization of such resources.

The study revealed detailed phase-wise requirement of various types of resources and also suggested that for several resources, there was a significant delay between the requirement and the actual availability of the resources. The acumens from this study will not only help disaster risk management in Nepal but also help in preparedness planning in other earthquake-prone regions of the world.


نمونه ترجمه مقاله:دانلود ترجمه مقاله نگاشت منابع 

1-                مقدمه

در سال های اخیر شاهد چندین بلایای طبیعی مانند زمین لرزه، آتشفشان ها و طوفان ها در مناطق مختلف جهان بوده ایم. هر گونه فاجعه بزرگ طبیعی با نیاز فوری به انواع مختلف منابع در فاجعه همراه است؛ منابعی از جمله پزشکی (مانند دارو، ابزار جراحی)، منابع انسانی (به عنوان مثال پزشکان و پرستاران) و منابع زیربنایی (به عنوان مثال چادر، منابع جایگزین برق). اینکه به چه سرعت این نیاز به منابع را می توان تامین نمود تعیین کننده میزان آسیب و تلفات انسانی در آن فاجعه است. به خصوص برای بلایای طبیعی در مناطق توسعه یافته جهان، به حداقل رساندن تاخیر در برآورده ساختن نیازهای منابع می تواند مسیری طولانی در جهت کنترل فاجعه باشد.

یک راه بالقوه برای رفع نیازهای فوری منابع پس از یک فاجعه، شناختن بلایای زود هنگام و هم چنین آگاهی داشتن از انواع منابع مورد نیاز پس از فاجعه است. چنین دانشی می تواند به سازمان های دولتی و دیگر سازمان های کمک کند تا برای یافتن راه حل ها بهتر برنامه ریزی نمایند و هم چنین بتوانند برای مقابله با هر فاجعه آتی نز آماده تر باشند. هدف از مطالعه حاضر این است که چنین دانشی را از طریق بررسی یک مطالعه موردی در یک فاجعه بزرگی که اخیرا رخ داده است، ارزیابی نماییم.

در 25 آوریل سال 2015، یک زلزله شدید در نپال رخ داد که مقدار آن 7.8 مگاوات (مقیاس بزرگی ممان[1]) بود. این زلزله ویرانگر (که همچنین به عنوان زمین لرزه Gorkha شناخته می شود)، نزدیک به 9000 نفر را کشته و 22،300 نفر را زخمی کرد و بیش از 80،000 نفر نیز در انتظار رسیدن کمک ها بودند [27]. علاوه بر این، حدود 7،55،549 ساختمان مسکونی، 4000 دفاتر دولتی و 8200 ساختمان مدرسه به علت این زلزله آسیب دیده اند [27]. زلزله بخش های حساس متعددی از زیرساخت های کشور را تخریب کرد و سیستم بهداشت محلی و موسسات رفاه اجتماعی را نابود کرد. از این رو، دولت نپال درخواست های فوری برای تیم های جستجو و نجات شهری (USAR)، تیم های پزشکی خارجی (FMT)، پناهگاه های اضطراری و سایر کمک های صرفه جویی در زندگی از جامعه جهانی را صادر کرد [1]. پس از آن، چندین سازمان ملل متحد و سازمان های غیر دولتی بین المللی مانند سازمان جهانی بهداشت، یونیسف، QRCS، CISAR و دیگران به کمک نهادهای کمک رسانی بپردازند.

[1] Moment Magnitude scale

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *