دانلود ترجمه مقاله استفاده تشخیصی از اضافی باز در اختلالات اسید باز – NEJM 2018

دانلود ترجمه مقاله استفاده تشخیصی از اضافی باز در اختلالات اسید باز – NEJM 2018

دانلود ترجمه مقاله استفاده تشخیصی از اضافی باز در اختلالات اسید باز – NEJM 2018:اضافه باز استاندارد یک ساختار مفید برای ارزیابی اختلالات اسید- باز است. اضافه باز استاندارد به راحتی از طریق اکثر آزمایشات گاز خون در دسترس است، و چهار محاسبه Paco2 و اضافه باز استاندارد که برای ارزیابی واکنش ثانویه در اختلالات اسید باز مورد استفاده قرار می گیرد، یبرای به خاطر سپردن و از لحاظ عملکردی ساده تر از از محاسبات در روش فیزیولوژیکی است. قابلیت استفاده روش اضافه باز استاندارد در ارزیابی اسید-باز در هنگام ترکیب با شکاف آنیون بهبود می یابد. اضافه باز استاندارد ممکن است در ارزیابی اولیه و پیش آگهی افراد دارای بیماری حاد نقش داشته باشد.

عنوان فارسی مقاله:

استفاده تشخیصی از اضافی باز در اختلالات اسید باز

عنوان انگلیسی مقاله:
سال انتشار میلادی: 2018
نشریه:

NEJM

مجله پزشکی نیوانگلند – The New England Journal of Medicine
کلمات کلیدی فارسی:
 –
کلمات کلیدی انگلیسی:
 –
تعداد صفحات ترجمه شده: 16 صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
نویسندگان:
Kenrick Berend
موضوع:
دسته بندی رشته:
فرمت فایل انگلیسی: 10 صفحه با فرمت pdf
فرمت فایل ترجمه شده: Word
کیفیت ترجمه: عالی
نوع مقاله: isi
تعداد رفرنس: دانلود ترجمه مقاله اختلالات اسید باز ,

مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی

فهرست مقالات

دیدگاه تاریخی

نام گذاری اضافه باز و معادلات

استفاده از اضافه باز

دو مورد نمونه

باز اضافی در مراقبت های حاد

نتیجه گیری


نمونه متن ترجمه

تقریبا 100 سال است که پزشکان سعی در ارزیابی اختلالات   اسید باز  دارند و مکانیسم های مربوطه را شناسایی کردند. برنامه های بسیاری برای توصیف اختلالات  اسید باز  معرفی شده اند. سه روش معمول برای اندازه گیری این اختلالات، شامل روش فیزیولوژیکی بر پایه برهمکنش اسید باز  کلیوی و ریه ،  رویکرد فیزیکوشیمیایی (همچنین روش استوارت نامیده می شود)، بر اساس یون های قوی و تغییرات مرتبط با pH در یون های ضعیف مانند آلبومین و فسفر؛ و روش افزایش باز که برمبنای  اندازه گیری تغییرات  در وضعیت متابولیک  اسید باز که قبلا  به وسیله گاز خون  فراهم شده است ، می باشد. اضافه باز استاندارد یکی از گسترده ترین نشانگرهای پیش آگهی مورد مطالعه برای ارزیابی بیماران مبتلا به تروما در محیط مراقبت های حاد است. گرچه اضافه باز استاندارد به طور گسترده از طریق اغلب دستگاههای آنالایزر گاز خونی  تجاری فراهم شده است  ، بسیاری از پزشکان از ارتباط آن ها و نحوه استفاده از این نشانگر مطلع نیستند. این مقاله مروری، ارزش  اضافه باز استاندارد را مورد بحث قرار می دهد و شامل موارد مختلفی است که نشان دهنده  مزایای استفاده از روش اضافه باز  در عمل بالینی است.


نمونه متن انگلیسی

For almost 100 years, clinicians have been trying to assess acid– base disturbances accurately and to unravel the mechanisms involved.1,2 Many schemes have been introduced to describe acid–base disorders. The three most commonly used methods of quantifying these disorders are the physiological approach, based on the renal and lung acid–base interaction3 ; the physicochemical approach (also called the Stewart method), based on strong ions and pH-related changes in weak ions such as albumin and phosphorus4,5; and the base-excess approach, based on quantification of the change in metabolic acid– base status as provided by the blood gas machine.6-12 Standard base excess is one of the most extensively studied prognostic markers used to evaluate patients with trauma in the acute care setting.6 Although standard base excess is provided worldwide by most commercial blood gas analyzers,6,9-12 many physicians are unaware of its relevance and how to make use of this marker. This review discusses the value of standard base excess and includes several case vignettes that show the benefit of the base-excess approach in clinical practice.


نمونه ترجمه مقاله:دانلود ترجمه مقاله اختلالات اسید باز

دیدگاه تاریخی

برای درک توسعه اضافه  باز  استاندارد، باید با تاریخ ارزیابی اسید- باز در دهه های 1950 و 1960 آشنا شد. در سال 1952، یک اپیدمی مخرب پولیومیلیت اپیدمیک  Copenhagen (شهری در دانمارک) را در برگرفت. تقریبا 3000 بیمار در مدت 4 ماه بستری شدند. اکثر بیماران   در بیمارستان Blegdam ، که یک بیمارستان عفونی است ، بستری شدند. حدود 345 بیمار مبتلا به پولیومیلیت  خیارکی بودند که بر عضلات تنفسی و بلعیدن تاثیر می گذارد. در زمان آغاز اپیدمی فقط یک آزمون آزمایشگاهی باز  اسیدی در دسترس بود:  غلظت کلی  دی اکسید کربن در خون. از آنجا که فشار جزئی دی اکسید کربن (Pco2) قابل تعیین نبود، به نظر می رسید که مقادیر بالای  دی اکسید کربن یا بی کربنات ، بیشتر  نشان دهنده آلکالوز با منشاء نامشخص باشد تا یک اسیدوز تنفسی مزمن. در طی یک ماه ، در اوج اپیدمی، 27 نفر از 31 بیمار مبتلا به پولیومیلیت  خیارکی درگذشتند. یک جلسه برای بحث در مورد این فاجعه برگزار شد؛ در میان شرکت کنندگان Bjørn Ibsen، متخصص بیهوشی، و Poul Astrup، رئیس آزمایشگاه بیمارستان  حضور داشتند. ایبسن متوجه شد که دی اکسید کربن نشان دار شده ، موجب افزایش سطوح بالای بی کربنات خون شد و این مقادیر نشان دهنده آلکالوز با منشا ناشناخته نبود. بر اساس تجربیات پیشین ایبسن در بیمارستان عمومی ماساچوست، که در آن کودک مبتلا به  کزار  با کورار[1] و تهویه دستی از طریق یک تراکئوستومی تحت درمان قرار گرفت، او تصور کرد که تهویه مصنوعی ممکن است به بیماران مبتلا به پولیومیلیت  کمک کند. در بیمارستان بلدمام، ایبسن از تهویه کیسه ای دستی برای درمان یک دختر 12 ساله که  اندام های فلج شده بودند  و  دچار سیانوز و بریدگی نفس شده بود، استفاده کرد. پس از انجام تراکئوتومی، او با موفقیت از طریق یک لوله اندوتراکئال  هوادهی  شد. سپس 1500 دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی برای تهیه تهویه برای بیماران مبتلا به پلیومیلیت  در بیمارستان بلگدام به مدت 165000 ساعت حمایت تهویه ای ،  استخدام شدند و در نتیجه، حدود 100 بیمار جان خود را حفظ کردند. انتخاب نامزدها برای تهویه حمایتی عمدتا بر اساس اندازه گیری Pco2 در خون بود. یک PH متر کوچک توسط یک شرکت محلی تهیه شد و با استفاده از معادله هندرسون-هاسلباچ با استفاده از pH و بی کربنات، Pco2 توانست  با استفاده از یک نمودار برآورد شود ، که اعلام یک دوره جدید اسید باز  بالینی بود.

[1] curare

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *