دانلود ترجمه مقاله ویتامین E به عنوان یک درمان برای بیماری کبد چرب غیر الکلی – MDPI 2018

دانلود ترجمه مقاله ویتامین E به عنوان یک درمان برای بیماری کبد چرب غیر الکلی – MDPI 2018

دانلود ترجمه مقاله ویتامین E به عنوان یک درمان برای بیماری کبد چرب غیر الکلی – MDPI 2018:علیرغم شیوع بالای NAFLD و پژوهش های گسترده در این زمینه، درمان آن هنوز هم به عنوان یک نیاز پزشکی برآورده نشده باقی مانده است. تا امروز، هیچ درمان دارویی معینی برای NAFLD تایید نشده است و اغلب به بیماران توصیه می شود تا در فعالیت های بدنی و کاهش وزن که دستیابی به آن مشکل است و حفظ آن مشکل تر است؛ شرکت کنند. به هرحال، به نظر می رسد که سیاست های افزایش فعالیت بدنی و مدیریت بیماری های همراه مرتبط با آن (یعنی چاقی و مولفه های سندرم متابولیک)، میزان مرگ و میر و بیماری کبدی و قلبی عروقی را در بیماران NASH کاهش دهند.

عنوان فارسی مقاله:

ویتامین E به عنوان یک درمان برای بیماری کبد چرب غیر الکلی: حقیقت یا افسانه؟

عنوان انگلیسی مقاله:
سال انتشار میلادی: 2018
نشریه:

Database: Elsevier – ScienceDirect (ساینس دایرکت)

آنتی اکسیدان ها – Antioxidants
کلمات کلیدی فارسی:
کلمات کلیدی انگلیسی:
vitamin E – nonalcoholic fatty liver disease – obesity – oxidative stress
تعداد صفحات ترجمه شده: ۱9 صفحه (شامل ۳ صفحه رفرنس انگلیسی) با فونت ۱۴ B Nazanin
نویسندگان:
Hamza El Hadi، Roberto Vettor and Marco Rossato
موضوع: , , ,
دسته بندی رشته:
فرمت فایل انگلیسی: 13 صفحه با فرمت pdf
فرمت فایل ترجمه شده: Word
کیفیت ترجمه: عالی
نوع مقاله: isi
تعداد رفرنس:  

مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی

فهرست مقالات

چکیده

۱- مقدمه

۲- ویتامین E: مرور مختصری بر ساختار، متابولیسم و عملکرد این ویتامین

۲-۱- دیدگاه‌های پیرامون ساختار ویتامین E

۲-۲- دیدگاه‌های پیرامون متابولیسم ویتامین E

۲-۳- فعالیت بیولوژیکی ویتامین E

۳- ویتامین E و NAFLD

۳-۱- پاتوژنز NAFLD/NASH

۳-۲- ویتامین E و NAFLD: مطالعات آزمایشگاهی

۳-۳– ویتامین E و NAFLD: مطالعات انسانی

۳-۴- ویتامین E: نگرانی های ایمنی

۴- نتایج

منابع


چکیده

چاقی یکی از اپیدمی های اصلی این هزاره است و شیوع آن در سراسر جهان در حال افزایش است. بعد از همه-گیری چاقی، بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) به بیماری با شیوع فزاینده و علت اصلی مرگ و میر و ناخوشی مرتبط با بیماری قلبی عروقی، بدخیمی ها و سیروز تبدیل شده است. اعتقاد بر این است که استرس اکسیداتیو، عامل اصلی توسعه و پیشرفت NAFLD است. در حال حاضر، بکارگیری یک رویکرد داروشناسی در NAFLD الزامی شده است که به دلیل ناتوانی در تغییر سبک زندگی و عادات غذایی در اکثر بیماران است. ویتامین E یک آنتی اکسیدان بالقوه است که موجب کاهش استرس اکسیداتیو در NAFLD می شود. این مقاله ی مروری، فعالیت‌های بیولوژیکی ویتامین E را با تمرکز بر اثربخشی درمانی آن در NAFLD به طور خلاصه بیان می کند.


Abstract

Obesity is one of the major epidemics of this millennium, and its incidence is growing worldwide. Following the epidemics of obesity, nonalcoholic fatty liver disease (NAFLD) has become a disease of increasing prevalence and a leading cause of morbidity and mortality closely related to cardiovascular disease, malignancies, and cirrhosis. It is believed that oxidative stress is a main player in the development and progression of NAFLD. Currently, a pharmacological approach has become necessary in NAFLD because of a failure to modify lifestyle and dietary habits in most patients. Vitamin E is a potent antioxidant that has been shown to reduce oxidative stress in NAFLD. This review summarizes the biological activities of vitamin E, with a primary focus on its therapeutic efficacy in NAFLD.


نمونه ترجمه مقاله:

  1. مقدمه

بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) به دلیل تجمع چربی بیش از حد در کبد بروز می‌کند و در شرایطی که میزان مصرف الکل قابل توجه نیست و علت ثانویه وجود ندارد؛ توسط تصویربرداری یا بافت‌شناسی تشخیص داده می‌شود.

NAFLD طیف پاتولوژیک گسترده‌ای از فنوتیپ‌ها از جمله استئاتوز کبدی جدا شده (IHS) تا استئاتو هپاتیت غیر الکلی (NASH) که فرم پیشرونده‌ی بیماری کبد چرب همراه با بروز التهاب و آسیب سلولی است و می‌تواند به سیروز مرتبط (NASH) و کارسینوم کبدی منجر شود را در بر می‌گیرد. این آسیب‌شناسی در حال حاضر به عنوان علت اصلی بیماری‌های کبدی مزمن و انجام پیوند کبد در بسیاری از کشورها در نظر گرفته می‌شود. علاوه بر این، NAFLD همچنین با بروز بیماری‌های کبدی مختلف از جمله عوارض متابولیک سیستمیک، بیماری قلبی عروقی و کلیوی مزمن و بدخیمی‌ها مرتبط است که تمام این بیماری‌ها در مرگ و میر بالاتری که در بیماران مبتلا به NASH مشاهده می‌شود؛ نقش دارند.

NAFLD به شدت با چاقی و بیماری‌های متابولیک مرتبط با آن مانند مقاومت به انسولین و دیس‌لیپیدمی ارتباط دارد. در دهه‌های گذشته، چاقی بزرگسالان و کودکان به سطح اپیدمی رسیده است و به همین علت شیوع جهانی NAFLD به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. بر اساس گزارش اخیر، شیوع NAFLD در جمعیت عمومی اروپا و خاورمیانه، 30-20 درصد است و شیوع آن در افراد چاق و دیابتی (75 درصد) و افراد مبتلا به چاقی مفرط (95- 90 درصد) در کشورهای غربی بالاتر است.

اذعان شده است که ویتامین E مهمترین آنتی‌اکسیدان شکننده‌ِ‌ی زنجیر[1]محلول در چربی در بدن انسان است. علاوه بر خواص آنتی‌اکسیدانی این ویتامین، مولکول‌های خانواده ویتامین E، فعالیت‌های ضد التهابی و ضد آترومی نیز نشان می‌دهند. با وجود اینکه بیماری‌زایی NAFLD و پیشرفت آن به سمت فیبروز باید کاملا روشن شود؛ اعتقاد بر این است که استرس اکسیداتیو نقش مهمی را در ایجاد آسیب کشنده‌ی هپاتوسیت ناشی از NAFLD ایفا می‌کند.

بنابراین، با هدف قرار دادن مولفه‌های استرس اکسیداتیو، به نظر می‌رسد ویتامین E یک رویکرد درمانی نویدبخش در بیماران مبتلا به NASH باشد.

این مقاله‌ی مروری به طور خلاصه در مورد فعالیت‌های بیولوژیکی ویتامین E بحث می‌کند و بر نقش بالقوه‌ی این ویتامین به عنوان درمانی برای NAFLD / NASH تاکید می‌نماید. برای این منظور، ما بر نقش استرس اکسیداتیو در بیماری‌زایی NAFLD تاکید می‌کنیم.

[1] chain– breaking antioxidant

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *