عنوان فارسی:دانلود مقاله طراحی و استفاده از منابع آموزشی برای معلمان و مربیان تربیت معلم: مثالی از چرتکه چینی در مدرسه ابتدایی
دانلود مقاله طراحی و استفاده از منابع آموزشی برای معلمان و مربیان تربیت معلم:ما دو سوال تحقیق داشتیم: یکی درباره اسناد ارائه شده توسط رز به عنوان معلم، همراه با کار مستندسازی او با منابع کیت چرتکه؛ و دیگری در مورد مدارکی که رز به عنوان استاد تربیت معلم تدوین کرده بود، همراه کار مستندسازی او با منابع چرتکه چینی در مسیر آموزشی مدرسه. این دو پرسش، به سه هدف این مقاله مربوط بودد: بررسی تعاملات بین معلم یا استاد تربیت و منابع؛ نشان دادن کاربرد DAD؛ و بررسی نقش احتمالی DAD در ارگونومی برنامه تحصیلی.
عنوان فارسی مقاله: | طراحی و استفاده از منابع آموزشی برای معلمان و مربیان تربیت معلم: مثالی از چرتکه چینی در مدرسه ابتدایی |
عنوان انگلیسی مقاله: | |
سال انتشار میلادی: | 2019 |
نشریه: |
Publisher : Elsevier – Science Direct (الزویر – ساینس دایرکت) مجله بین المللی تحقیقات آموزشی – International Journal of Educational Research |
کلمات کلیدی فارسی: | |
کلمات کلیدی انگلیسی: |
Abacus – Documentation work – Operational invariants – Resources – Teachers’ professional development
|
تعداد صفحات ترجمه شده: | ۲۵ صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin |
نویسندگان: | Ghislaine Gueudet، Caroline Poisard |
موضوع: | برنامه ریزی آموزشی, مدیریت آموزشی |
دسته بندی رشته: | علوم تربیتی, مدیریت |
فرمت فایل انگلیسی: | ۱۱ صفحه با فرمت pdf |
فرمت فایل ترجمه شده: | Word |
کیفیت ترجمه: | عالی |
نوع مقاله: | isi |
تعداد رفرنس: |
مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی
فهرست مطالب
چکیده
۱- مقدمه
۲- رویکرد نظری و سوالات تحقیق
۲-۱- رویکرد مستند، مفاهیم اصلی
۲-۲- سهم DAD در ارگونومی برنامه درسی
۲-۳- سوالات تحقیق
۳- روش شناسی
۴- ارائه منابع درسی طراحی شده برای معلمان و استادان تربیت معلم
۴-۱- چرتکه چینی، واقعی و مجازی
۴-۲- منابع طراحی شده برای معلمان ابتدایی
۴-۳- طراحی یک مسیر آموزشی ترکیبی برای چرتکه چینی
۵- استفاده و تبدیل منابع چرتکه: مطالعه موردی
۵-۱- اسناد ارائه شده توسط رز به عنوان یک معلم
۵-۲- اسناد ارائه شده توسط رز به عنوان یک استاد تربیت معلم
۶- نتیجه گیری و سهم DAD در ارگونومی برنامه درسی
چکیده
در این مقاله با یک دیدگاه خاص، در مورد طراحی و استفاده از منابع آموزشی بحث می کنیم که با به کارگیری رویکرد اسنادی تعلیمی به ارمغان آمده است. ما این رویکرد نظری و روش “بررسی بازتابنده” مربوط به آن را معرفی می کنیم. فرض می کنیم که معلمان و استادان تربیت معلم، اسناد، منابع مرتبط و طرح استفاده از این منابع را توسعه می دهند. نمونه های گویایی از منابع درسی ارائه می کنیم که از چرتکه چینی استفاده می کنند. با استفاده از این منابع، نتایج مربوط به اسناد ارائه شده توسط یک معلم مدرسه ابتدایی و استادان تربیت معلم را ارائه می کنیم. به طور همزمان ظرفیت معلم برای استفاده از منابع آموزشی و تاثیر برنامه درسی بر آموزش را تجزیه و تحلیل نمودیم.
Abstract
In this paper we discuss a particular perspective on the design and use of curriculum resources brought through applying the documentational approach to didactics. We present this theoretical approach and the associated “reflective investigation” method. We consider that teachers and teacher educators develop documents, associating resources and a scheme of use of these resources. We provide an illustrative example of curriculum resources around the use of the Chinese abacus. We present our results, concerning the documents developed by a primary school teacher and teacher educator using these resources. We analyze simultaneously the teacher’s capacity to use curriculum resources and curriculum resources influence on instruction.
نمونه ترجمه مقاله:
زمینه ی ارگونومی تحصیلی که در این موضوع خاص مطرح شد، به دنبال مفهوم سازی تعاملات بین طراحی و استفاده از برنامه درسی است (چوپین، راث مک دافی، دریک و دیویس، ۲۰۱۸). این مقاله به این مفهوم سازی کمک می کند. برای مطالعه تعاملات بین کاربران (معلمان و استادان تربیت معلم) و منابع مختلف از جمله برنامه درسی، از چارچوب نظری رویکرد اسنادی تعلیم (DAD، گودت و تراچ، ۲۰۰۹) و روش های مربوط به آن استفاده می کنیم. به طور خاص بر چرتکه چینی در مدرسه ابتدایی تمرکز می کنیم و یک هدف سه گانه داریم: (۱) تعاملات بین یک کاربر و منابعش و اثرات این منابع را از نظر رشد حرفه ای بررسی کنیم؛ (۲) استفاده از DAD برای این نوع تحقیقات را نشان دهیم؛ و (۳) کمک های احتمالی DAD به ارگونومی برنامه درسی را آشکار کنیم.
در بخش بعدی، DAD را معرفی می کنیم، بحث در مورد مشارکت احتمالی آن در برنامه تحصیلی را آغاز می کنیم و سوالات تحقیق که در این مطالعه بررسی می شود را ارائه می کنیم. در بخش ۳، روش هایمان را شرح می دهیم و در بخش ۴، منابع طراحی شده برای معلمان مدارس ابتدایی جهت استفاده از چرتکه (کیت چرتکه که به صورت آنلاین موجود است)، و «مسیر آموزشی» آنلاین آن که برای استادان تربیت معلم طراحی شده را توضیح می دهیم. این مسیر آموزشی، ساختار و محتوای یک دوره تربیت معلم ترکیبی برای استفاده از چرتکه را ایجاد می کند. در بخش ۵، تخصیص منابع طراحی شده توسط یک معلم و سپس تخصیص مسیر آموزشی توسط استاد تربیت معلم را ارائه و تحلیل می کنیم. در بخش ششم نتیجه گیری خود را ارائه می دهیم.