عنوان فارسی:دانلود ترجمه مقاله مدیریت روابط بازیکن برای ارتقاء وفاداری بازیکن آنلاین: دیدگاه های نظریه سرمایه اجتماعی و نظریه ادراک خویشتن
دانلود ترجمه مقاله مدیریت روابط بازیکن برای ارتقاء وفاداری بازیکن آنلاین: دیدگاه های نظریه سرمایه اجتماعی و نظریه ادراک خویشتن – الزویر ۲۰۱۸:ارزش جهانی بازار بازی آنلاین جهانی به مبلغ 101.1 میلیارد دلار در سال 2016 (NewZoo, 2017a) شاهدی بر محبوبیت مستمر بازی های آنلاین است. بازی آنلاین، دیابلو III، به رکورد فروش 3.5 میلیون کپی در روز اول انتشار رسید (Statista, 2017) و، با تداوم پیش بینی های رو به بالا برای محبوبیت جهانی بازی-های آنلاین (NewZoo, 2017a)، تحقیقات بیشتر برای این رسانه لازم است. تعداد فراهم کنندگان بازی به شدت افزایش یافته است. برای مثال، در بریتانیا این عدد تا 22% سالانه افزایش یافت و به بیش از 2100 شرکت تولید بازی رسید (UKie, 2017). 25 شرکت برتر تولید بازی تغییرات سریع افزایش درآمد سالانه (یعنی از بدترین افت 27% به بهترین اوج 57%) در یک سال، یعنی از 2015 تا 2016 داشته اند (NewZoo, 2017b).
عنوان فارسی مقاله: |
مدیریت روابط بازیکن برای ارتقاء وفاداری بازیکن آنلاین: دیدگاه های نظریه سرمایه اجتماعی و نظریه ادراک خویشتن |
عنوان انگلیسی مقاله: | |
سال انتشار میلادی: | 2018 |
نشریه: |
Publisher : Elsevier – Science Direct (الزویر – ساینس دایرکت) Journal : Computers in Human Behavior, Volume 79, February 2018, Pages 59-67 |
کلمات کلیدی فارسی: |
بازی آنلاین
وفاداری مدیریت روابط هزینه تغییر رابطه عادت بازی |
کلمات کلیدی انگلیسی: |
Online game
Loyalty Relationship management Relational switching cost Gaming habit |
تعداد صفحات ترجمه شده: | 21صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin |
نویسندگان: |
Peter A.Haydo
|
موضوع: | تئوری بازی ها ،سازمان و مدیریت ؛سازمان و مدیریت |
دسته بندی رشته: | مدیریت |
فرمت فایل انگلیسی: | 9صفحه با فرمت pdf |
فرمت فایل ترجمه شده: | Word |
کیفیت ترجمه: | عالی |
نوع مقاله: | isi |
تعداد رفرنس: |
مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی
فهرست مطالب
7. نتیجهگیری
ترجمه چکیده
بازی آنلاین رسانه ارتباطی محبوبی است، با این حال، نحوه برقراری ارتباط بین بازیکن های آنلاین و بازی بر وفاداری بازیکن تاثیرگذار است و در عین حال حوزه ای پر کار برای بررسی است. از این رو، هدف این تحقیق بررسی نحوه تاثیرگذاری ویژگی های رابطه- طول (مدت)، عمق (کاربرد بیشتر) و پهنا (خرید متقابل)- بر وفاداری بازیکن آنلاین، و نقش هزینه تغییر رابطه ای و عادت بازی کردن (یعنی رفتار بازی کردن خودکار و طبیعی) در این تاثیرگذاری ها است. نظریه سرمایه اجتماعی و نظریه ادراک خویشتن برای توضیح مکانیسم زیربنایی استفاده شد. این تحقیق پاسخ های 5159 بازیکن آنلاین را گردآوری کرد و داده ها را با استفاده از روش های مدلسازی معادله ساختاری تحلیل کرد. نتایج تحلیلی نشان می دهند که ویژگی های رابطه ای با هزینه تغییر رابطه ای و عادت بازی کردن ارتباط مثبت دارند، و به علاوه با وفاداری بازیکن آنلاین مرتبط شده اند. این تحقیق یکی از اولین تحقیقاتی است که بررسی می کند چگونه روابط بازیکن-بازی می تواند به روابط بازیکن-بازیکن (در قالب هزینه تغییر رابطه ای) و در نتیجه وفاداری بازیکن کمک کند. یافته ها بینشی فراهم می کنند که توسعه روابط بین بازیکن ها باید بازی مستمرشان را توسط دو مسیر به هم بافته تغذیه کند. © 2017 شرکت مسئولیت محدود الزویر. تمام حقوق محفوظ است.
Abstract
Online games are a popular communication media, yet how the relationship between online gamers and the game impacts gamer loyalty is still a fertile area for exploration. Hence, the objective of this study was to examine how relationship characteristicsâlength (duration), depth (increased usage), and breadth (cross-buying)âimpact online gamer loyalty, and the role of relational switching costs and gaming habits (i.e., natural and automatic gaming behavior) in such impacts. The social capital theory and the self-perception theory were used to elucidate the underlying mechanism. This study collected responses from 5159 online gamers and analyzed the data using structural equation modeling methods. The analytical results indicate that relationship characteristics are positively related to relational switching cost and gaming habit, which are further related to online gamer loyalty. This study is one of the first examining how gamer-game relationships can contribute to gamer-gamer relationships (in terms of relational switching cost) and subsequently gamer loyalty. The findings provide the insight that developing relationships between gamers should fuel their continued play via two interwoven routes.
نمونه ترجمه مقاله:
- مقدمه
ارزش جهانی بازار بازی آنلاین جهانی به مبلغ 101.1 میلیارد دلار در سال 2016 (NewZoo, 2017a) شاهدی بر محبوبیت مستمر بازیهای آنلاین است. بازی آنلاین، دیابلو III، به رکورد فروش 3.5 میلیون کپی در روز اول انتشار رسید (Statista, 2017) و، با تداوم پیشبینیهای رو به بالا برای محبوبیت جهانی بازیهای آنلاین (NewZoo, 2017a)، تحقیقات بیشتر برای این رسانه لازم است.
تعداد فراهمکنندگان بازی به شدت افزایش یافته است. برای مثال، در بریتانیا این عدد تا 22% سالانه افزایش یافت و به بیش از 2100 شرکت تولید بازی رسید (UKie, 2017). 25 شرکت برتر تولید بازی تغییرات سریع افزایش درآمد سالانه (یعنی از بدترین افت 27% به بهترین اوج 57%) در یک سال، یعنی از 2015 تا 2016 داشتهاند (NewZoo, 2017b). این ارقام نشان دهنده ارتباط وفاداری بازیکنها است.
منابع مربوط به بازی کردن آنلاین به بررسی وفاداری بازیکن (نیت بازی مکرر) پرداختهاند، که مشارکت مستمر در بازی کردن را پرورش میدهد و به پایداری فراهمکنندگان بازی کمک میکند. مطالب پیشین شناسایی شده برای وفاداری بازیکن آنلاین عبارتند از لذت (Hsu & Lu, 2007; Merikivi, Tuunainen, & Nguyen, 2017)، جریان (Hsu & Lu, 2004)، جدید بودن، زیباییشناسی طرح (Merikivi et al., 2017)، اولویت مشتری، هنجارهای اجتماعی (Hsu & Lu, 2007)، وابستگی متقابل (Teng, Chen, Chen, & Li, 2012)، حس اجتماعی و هزینه تغییر رابطهای (هزینه مربوط به روابط بینفردی در صورتی که کاربران به بازی دیگری تغییرجهت دهند) (Tseng, Huang, & Teng, 2015). این منابع تبیین کردهاند که چگونه تجربه بازی کردن و فعالیتهای اجتماعی بازیها بر وفاداری بازیکن آنلاین تاثیرگذار است. با این حال، منابع تاکنون بررسی نکردهاند که آیا روابط بازیکن-بازی میتواند به فعالیتهای اجتماعی بازیکن، یا روابط بازیکن-بازیکن، و نتیجتاً وفاداری بازیکن آنلاین کمک کند یا خیر، و در صورت پاسخ مثبت چگونه کمک میکند، این مطالب شکاف تحقیقات را نشان میدهد.