پرسشنامه استاندارد زنجیره تامین نوآور سیگاو و همکاران(2006)
پرسشنامه استاندارد زنجیره تامین نواور توسط سیگاو و همکاران در سال 2006 ساخته شده است و اقای بحری ان را را در پژوهش خود بومی سازی نمود دارای 20سوال در 4 بعد(یکپارچگی مشتریان، یکپارچگی تامین کننده، یکپارچگی داخلی، گرایش نوآورانه) می باشد.و بر اساس طیف پنج گزینه ای لیکرت(خیلی کم تا خیلی زیاد)ساخته شده است. الفای کرونباخ این پرسشنامه 75/. می باشد.
تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :
مدیریت زنجیره تامین:
مدیریت زنجیره تامین عبارت است از فرایند یکپارچه سازى فعالیتهاى زنجیره تامین و نیز جریانهاى اطلاعاتى مرتبط با آن، از طریق بهبود و هماهنگ سازى فعالیتها در زنجیره تامین تــــولید و عرضه محصول
یکپارچگی مشتریان:
سطح ارتباط ما با مشتریان بزرگ از طریق شبکه های اطلاعاتی.
یکپارچگی تامین کنندگان:
سطح تبادل اطلاعات با تامین کننده عمده از طریق شبکه های اطلاعاتی .
یکپارچگی داخلی:
یکپارچه سازی شرکت در میان توابع داخلی.
جهت گیری نوآوری:
ترویج برای توسعه و استفاده از منابع جدید است(ژاو و همکاران 2005).
زنجیره تامین شامل شبکهای از افراد، سازمانها، منابع، فعالیتها و فناوریها است که در تولید و فروش یک کالا نقش دارند. عوامل نامبرده شده میتوانند در رساندن مواد اولیه از تامینکننده به سازنده نقش داشته باشند یا اینکه مسئولیت تحویل کالا به مشتری نهایی را به عهده بگیرند.
شرکتها به این دلیل زنجیره تامین را شکل میدهند تا بتوانند از هزینههای جاری کم کنند و در بازار رقابتی ایجاد شده به حیاتشان ادامه دهند. علمی به نام مدیریت زنجیره تامین (Supply Chain Management یا به اختصار SCM) هم به وجود آمده تا بر پروسههای این کار نظارت داشته باشد. یک زنجیره بهینه میتواند منجر به کاهش هزینهها، افزایش سرعت انجام کار و افزایش سوددهی شرکت شود. حال اگر یکی از حلقههای این زنجیره پاره شود (درست عمل نکند)، دیگر نمیتوان به عملکرد درست آن اطمینان کرد و این نقص میتواند هزینههای زیادی را روی دست شرکت بگذارد.
تعریف مفهومی متغیر :
تعریف عملیاتی:
مولفه:4
سوالات:20
تحلیل بر اساس میزان نمره پرسشنامه:
روایی پرسشنامه:
پایایی پرسشنامه:
منبع:
فرمت:word
تعداد صفحات:6