پرسشنامه استاندارد عوامل موفقیت مدیریت کیفیت جامع کومار و همکاران(2011)
پرسشنامه استاندارد عوامل موفقیت مدیریت کیفیت جامع توسط کومار و همکاران در سال 2011 طراحی شده است و دارای 36 سوال می باشد.
هر چند توجه به كيفيت و مديريت كيفيت جامع صرفاً محدود به سازمان هاي توليدي نميگردد و شامل كليه سازمان ها از جمله سازمان هاي خدماتي، اجتماعي، آموزشي نيز ميشود؛ ولي يكي از اصلي ترين پيشگامان توجه به اين موضوع سازمان هاي توليدي ميباشند.
مديريت كيفيت فراگير يك سبك مهم مديريتي است كه محور اصلي توجه آن بر روي بهبود مستمر كيفيت كالا يا خدمات ارائه شده و جهت تأمين نيازهاي مشتريان اعم از داخلي و خارجي ميباشد. توجه به كيفيت و تلاش براي بهبود دايمي، نقش اساسي در توسعه دارد. در اين راستا براي رسيدن به سطح برتر و كيفيت ممتاز در سازمان، به يك سيستم يكپارچه مديريت نياز است كه تمامي عوامل سازمان بر پايه ي مفاهيم كيفيت قرار گيرد (زمرديان،1373).بستر فيلد و همكاران(1999) بيان مينمايند كه “مديريت كيفيت فراگير يك هنر مديريت است براي كسب برتري. حاجي شريف(1376) بيان ميكند، مديريت كيفيت فراگير يكي از اثربخش ترين و با ارزشمندترين تئوري هاي مديريتي است
تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :
مدیریت کیفیت جامع عبارت است از یک رویکرد برای بهبود مستمر کیفیت محصولات و خدمات از طریق مشارکت همه سطوح و وظایف شرکت.
تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه
در این پژوهش منظور از عوامل موفقیت مدیریت کیفیت جامع نمرهاي است كه کارکنان به سوالات 36 گویه ای پرسشنامة عوامل موفقیت مدیریت کیفیت جامع میدهند .
مولفه های پرسشنامه :
پرسشنامه تک مولفه ای می باشد.
پرسشنامه استاندارد عوامل موفقیت مدیریت کیفیت جامع کومار و همکاران(2011)