پرسشنامه استاندارد قدرت اجتماعی برند
پرسشنامه استاندارد قدرت اجتماعی برند:این پرسشنامه دارای 20 سوال بوده و هدفآن ارزیابی قدرت اجتماعی برند می باشد.
تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :
پرسشنامه با بسط تعريف عمومي قدر ت به شرايط ايجاد برند قدرت اجتماعي برند به صورت يك بخش از ارزش ويژه برند مشتري محور در نظر گرفته مي شود، صرف نظر از اينكه آيا اين مفهوم ماهيتاً شناختي در نظر گرفته شود يا ارتباطي. بنابراين انتظار مي رود هر چه قدرت اجتماعي برند بيشتر شود، ارزش ويژه برند مشتري محور هم بالاتر رود(کروسونو و همکاران،2009).
قدرت اجتماعی برند بسیار مهم است و تاثیر زیادی روی میزان فروش محصول دارد. اغلب صاحبان کسب و کار فقط به میزان آگاهی مردم در مورد برندشان اهمیت می دهند، ولی اگر به آگاهی استراتژیک مردم در رابطه با برندشان توجه نکنند، امکان کاهش میزان فروش و سوددهی وجود دارد.
کارشناسان پیشنهاد می کنند که صاحبان کسب و کار هر شش ماه یک بار ارزش سهام و جایگاه برند خود را در میان رقیبانشان ارزیابی کنند. این ارزیابی با پرسیدن سوالات زیر و یافتن پاسخ برای آن انجام می گیرد:
- آیا مشتری در هنگام خرید محصول به نام برند شما اشاره می کند؟
- ایا مشتری تفاوت های بین برند شما و برند رقیبان شما را می داند؟
- آیا مشتری مایل به خرید از برند شما هست یا نه؟
قدرت اجتماعی برند بسیار مهم است و تاثیر زیادی روی میزان فروش محصول دارد. اغلب صاحبان کسب و کار فقط به میزان آگاهی مردم در مورد برندشان اهمیت می دهند، ولی اگر به آگاهی استراتژیک مردم در رابطه با برندشان توجه نکنند، امکان کاهش میزان فروش و سوددهی وجود دارد.
کارشناسان پیشنهاد می کنند که صاحبان کسب و کار هر شش ماه یک بار ارزش سهام و جایگاه برند خود را در میان رقیبانشان ارزیابی کنند. این ارزیابی با پرسیدن سوالات زیر و یافتن پاسخ برای آن انجام می گیرد:
- آیا مشتری در هنگام خرید محصول به نام برند شما اشاره می کند؟
- ایا مشتری تفاوت های بین برند شما و برند رقیبان شما را می داند؟
- آیا مشتری مایل به خرید از برند شما هست یا نه؟
راهکار اعتمادسازی توسط برندها
آگاهی استراتژیک با کیفیت محصول ارتباطی ندارد. در واقع آگاهی استراتژیک به میزان درکی که مشتری از برند دارد، مربوط می شود. به عنوان مثال، ممکن است تولید کننده یک محصول هزینه زیادی برای تولید محصولی با کیفیت صرف کند ولی مردم از این میزان کیفیت باخبر نباشند و نام آن برند قدرت زیادی نداشته باشد، در این صورت نتیجه مناسبی حاصل نمی شود.
تعریف مفهومی متغیر :
تعریف عملیاتی:
مولفه:1
سوالات:20
تحلیل بر اساس میزان نمره پرسشنامه:
روایی پرسشنامه:
پایایی پرسشنامه:
منبع:
فرمت:word
تعداد صفحات:5