پرسشنامه استاندارد ارزیابی میزان وفاداری مشتری لی(2001)
پرسشنامه استاندارد ارزیابی میزان وفاداری مشتری توسط لی و همکاران در سال 2001 ساخته شده است.و دارای 24 سوال در 10مولفه می باشد و هدف ان میزان وفاداری مشتریان می باشد.
تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :
تلاش برای تعریف وفاداری بیش از آنچه تصور میشود مشکل است. مشکل اصلی تشخیص این نکته است که آیا وفاداری یک متغیر رفتاری یا متغیر مربوط به نگرش است. واژه وفاداری مفاهیمی چون علاقه یا مهر، راستی و صداقت، یا تعهد را به ذهن متبادر میسازد. استفاده از معیار رضایت به عنوان یک معیار نماینده وفاداری بسیار رایج بوده است، چرا که فرض بر این است که رضایت بر نیات خرید، تأثیر مثبت دارد (خورشیدی و کاردگر، 1388).
وفاداری مشتریان به عنوان یک عامل کلیدی برای سازمانها محسوب شده و موجب سود آوری و موفقیت سازمان می شود. سازمانها برای اینکه بتوانند به بهترین نحو وفاداری مشتریان را مدیریت کنند بایستی بتوانند به بهترین شکل با مشتریان خود ارتباط داشته و نیاز ها و خواسته های آنها را شناسایی نمایند. مشتریان وفادار نگرشی مثبت به سمت شرکت دارند و همچنین آنها حساسیت کمتری نسبت به قیمت های شرکت دارند. در این مطالعه ما سعی می کنیم نگرشهای مختلف در مورد وفاداری را مورد مطالعه قرار داده و سپس به بررسی رابطه بین وفاداری و برخی از عوامل موثر بر آن می پردازد.
وفاداری یک متغیر تعدیل کننده بین کیفیت خدمات و رضایت مشتری و عملکرد اقتصادی است(گویال،2017). وفاداری حدی است که مشتریها میخواهند به آن مقدار رابطهشان را با یک عرضهکننده حفظ کنند و معمولاً از این ناشی میشود که مشتریها چقدر معتقدند که ارزش دریافتیشان از این عرضه کننده نسبت به سایرین بیشتر است. وفاداری زمانی اتفاق میافتد که مشتریان قویاً احساس میکنند سازمان مورد نظر به بهترین وجه ممکن میتواند نیازهای آنها را برطرف کند، به طوری که سازمانهای رقیب از مجموعه ملاحظات مشتریان خارج شده و منحصراً به خرید از سازمان مذکور اقدام نمایند (تاجزاده نمین و همکاران، 1390)
مولفه های پرسشنامه | سوالات |
وفاداری مشتری به ارائه کننده خدمات | موارد 1 و 2؛ |
کیفیت کلی خدمات | موارد 3 و 4؛ |
هزینه های خدمات | مورد 5؛ |
زمان دریافت خدمات | مورد 6؛ |
دشواری ارزیابی عملکرد خدمات | موارد 7 و 8 |
دانش ویژه ارائه دهنده خدمات درباره مشتریان | موارد 9 تا 11 |
هزینه جستجوی اطلاعات | مورد 12؛ |
پایداری تامین کننده خدمات | 15 تا 17 |
تخمین مسافت جغرافیایی تامین کننده خدمات | مورد 18؛ |
مقیاس عملکرد کیفیت خدمات | موارد19 تا 24 |
دانلود:پرسشنامه استاندارد ارزیابی میزان وفاداری مشتری لی(2001)