جینگل یا نما آوا

جینگل (Jingle)

جینگل در لغت به معنای زنگوله است.در اصطلاح یکی از قالبهای موسیقی کوتاه رادیوئی .در سطح جهانی و به تازگی ایران می باشد.که در رادیوهای جهان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد .

شاید برای تان پیش امده است که با یک صدای کوتاه . مثلا” دینگ دینگ “فورا به یاد بانک صادرات افتاده اید.این نوع صدا و آوا ها را اصطلاحا در بازاریابی برندآوار یا آوا برند می نامند.

برندآوار به نغمه یا رنگ کوتهای گفته می شود. برند اوا ها درآغاز میانه یا پایان هربخش از یک برنامه پخش می شود. تا به تشخیص و باز شناسی آن برنامه ازسوی مخاطبان کمک کند.

از مزایای برندآوار کمک به روانی اجرای برنامه ها است. جلوگیری از طولانی شدن آنهاست بخشهای یکنواخت وایجادتنوع صوتی است .

از برندآوار برای ساخت آگهی های بازرگانی در دهه های گذشته در ایالات متحده استفاده شد.

برندآوارا یکی از المان های وابسته به هویت برند می باشند.

جینگل چیست؟

برندآوار یکی از المان های وابسته به هویت برند می باشند. باید در ساختار یک برنامه برندینگ در نظر گرفته شوند. از مهمترین عناصر تشکیل‌ دهنده‌ هویت شنیداری برندها، نغمه‌ها و موسیقی‌ هایی است .که مخاطب برند در هنگام تعامل با آن برند، می‌شنود و تجربه می‌کند.

چگونه می توان یک جینگل خوب تولید کرد.؟

برندآوار تبلیغاتی، تکنیک های موسیقی هستند. که کسب و کار ها برای ایجاد یک نام تجاری(برند) در یک .راه به یاد ماندنی، سرگرم کننده استفاده می کنند. صدای جینگل تکرار اطلاعات در مورد یک شرکت یا محصول را از طریق موسیقی و شعر است.

کسب و کارهای کوچک برای ساختن ان آهنگسازان یا خواننده استخدام می کنند. یا از اعضای تیم خلاقانه برای ایجاد یک صدای جینگل درخواست می کنند. اگر شما یک محصول را برای فروش داشته باشید. یا بخواهید ارتباط برقرار کنید. با مصرف کنندگان تنها راه ایجاد جینگل یا برند اوا است.

برای نوشتن و طراحی یک تبلیغ خوب و جذاب برای همه آگهی های شرکت خود اموزش تولید جینگل بیاموزید. این روند می تواند. هفته ها یا ماهها طول بکشد. بنابراین اگر میخواهید در یک مهلت زمانی خاص بنویسید، برنامه ریزی داشته باشید.

هدف جینگل ، بازشناسی برند از بین رقباست.

تعیین مدت صدای برندآوار

مدت زمان که میخواهید برند خود را تبلیغ کنید.

زمان برند اوای تان را  محاسبه کنید. به عنوان مثال، شما ممکن است نیاز به یک برندآوار ۳۰ ثانیه ای یا یک دقیقه ای داشته باشد.

یک سبک موسیقی را انتخاب کنید.

که مخاطبان هدف شما بیشتر با آن آشنا هستند. به عنوان مثال، اگر شما در حال فروش ابزار موسیقی(جینگل) هستید. مخاطبان مورد نظر به احتمال زیاد از سبک سمفونی لذت می برند. اگر شما فروش زین را انتخاب کنید، یک سبک را انتخاب کنید. مانند سبک موسیقی های گاوچران های تگزاس.

یک پیام اصلی یا محتوای خوب برای صدای برندآوار بسازید.

به عنوان مثال، “کیک های بتی به من لبخند می زنند”. پیام اصلی را تا حد ممکن کوتاه کنید، اما با استفاده از چندین خط در یک آیه قافیه قابل قبول به یاد داشته باشید.

پیام را با استفاده از موسیقی در هسته جینگل قرار دهید.

اجازه دهید یک مقدمه کوتاه موسیقی و پایان و قرار دادن پیام واقعی در مرکز جینگل اتمام کار باشد.

مرتب به جینگل تولید شده گوش فرا دهید.

تا زمانی که شما و تیم خلاقیت خود به نتیجه مناسب دست یابید. ضبط صدای جینگل و به دنبال ان زمانبندی پخش تبلیغاتی برای صدای جینگل را در دستور کار قرار دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *