پرسشنامه استاندارد رضایت از قیمت ماتزلر(2006)

پرسشنامه استاندارد رضایت از قیمت ماتزلر(2006)

پرسشنامه استاندارد رضایت از قیمت توسط ماتزلر و همکران در سال 2006 طراحی شد .ودارای28 سوال در 6 بعد می باشد.
تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :
در یک نگرش کلی، هر مشتری (بصورت عام) پس از دریافت خدمت یا خرید و استفاده از یک کالا، راضی یا ناراضی است . رضایت، وجود یک احساس مثبت است که در نهایت در مصرف کننده یا دریافت کننده ایجاد می شود . در اصل این احساس به واسطه برآورده شدن انتظارات مشتری و عملکرد عرضه کننده بوجود می آید . بر حسب این که انتظارات مشتری و کالا یا خدمت دریافت شده با یکدیگر هم سطح باشند، یا کالا بالاتر یا پایین تر از سطح انتظارات مشتری باشد در او احساس رضایت یا ذوق زدگی یا نارضایتی پدید می آید .
تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه
در این پژوهش منظور از رضایت از قیمت نمرهاي است كه کارکنان به سوالات 28 گویه ای پرسشنامة رضایت از قیمت میدهند .
مولفه های پرسشنامه :
مولفه های پرسشنامه سوالات
قابلیت اعتماد 1 تا 4
اطمینان به قیمت 5 تا 8
شفافیت قیمت 9 تا 13
قیمت نسبی 14 تا 19
نرخ کیفیت- قیمت 20 تا 24
منطقی بودن قیمت 25 تا 28

پرسشنامه استاندارد رضایت از قیمت ماتزلر(2006)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *