پرسشنامه تاثیر مدل EFQM  بر عملکرد شرکت(2006)

پرسشنامه تاثیر مدل EFQM  بر عملکرد شرکت(2006)

پرسشنامه تاثیر مدل EFQM  بر عملکرد شرکت در سال 2006 طراحی شد و دارای 6 سوال می باشد.

تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :

مدلهای تعالی سازمانی با الگو‌برداری از شرکتهای موفق دنیا توانسته اند چارچوب مناسبی را برای مدیریت سازمانها در محیط رقابتی ارایه نمایند. ویژگی بارز این مدلها، نوع نگرش به سازمان(کل نگری) است که به مدیریت این امکان را می‌دهد تا ضمن ‌ارزیابی و مداقه سازمان تحت امر خود، بتواند آن را با سایر سازمانهای مشابه مقایسه نماید. از سوی دیگر، مدل‌ها معمولاً بگونه ای طراحی شده اند که امکان استفاده از تکنیکهای مختلف را برای سازمان فراهم می‌سازند .

سازمانی سرآمد است که بتواند رضایت کلیه ذ ینفعان سازمان را برآورده نماید. ذینفعان سازمان عبارتند از کارکنان ، مشتریان ، جامعه ، سهامداران ، شرکای تجاری و کلیه افرادو سازمانهایی که از سود سازمان منتفع و از ضرر آن متضرر می گردند.

سازمان سر آمد از افراد سر آمد تشکیل شده است و حیات آن وابسته به وجود افراد متعالی خواه است. شاید یکی از بزرگ ترین موانع و مشکلات بر سر راه رشد و تعالی ساز مان ها و نهادهای ایرانی این است که متاسفانه تعداد زیادی از ما حتی در زندگی فردی و شخصی خود نیز تعالی جو نیستیم.

تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه

در این پژوهش منظور از  تاثیر مدل EFQM  بر عملکرد شرکت نمره­اي است كه کارکنان به سوالات 6 گویه ای پرسشنامة تاثیر مدل EFQM  بر عملکرد شرکت می­دهند .
دانلود:پرسشنامه تاثیر مدل efqmبر عملکرد شرکت

0 دیدگاه برای “پرسشنامه تاثیر مدل EFQM  بر عملکرد شرکت(2006)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *