پرسشنامه وفاداری مصرف کننده به برند دن برنک(2006)

پرسشنامه وفاداری مصرف کننده به برند

پرسشنامه وفاداری مصرف کننده به برند توسط دن برنک در سال 2006 دارای 25 سوال و در 6 مولفه طراحی شده است و هدف ان بررسی میزان وفاداری مصرف کننده به برند می باشد.

تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :

وفاداری مصرف کننده به برند

حفظ تعهد عمیق به خرید مجدد یا انتخاب مجدد محصول یا خدمات، به طور مستمر در آینده، به رغم اینکه تاثیرات موقعیتی و تلاشهای بازاریابی به صورت بالقوه می تواند باعث تغییر در رفتار مشتری شود. در واقع تعهد مشتری نتیجه این است که یک سازمان مزایایی را برای مشتریان ایجاد کند به طوری که آنها افزایش خرید از آن سازمان را حفظ کنند. تعهد واقعی مشتری زمانی ایجاد می شود که بدون هیچ تشویقی خودش برای خرید برانگیخته شود. اگر سازمان به ارضای نیازهای مشتری ادامه دهد و خدماتش را به شیوه هایی ارائه دهد که همیشه دارای تقاضا باشد، ارزش دوطرفه ای ایجاد شده و هدف نهائی که همان وابستگی مشتری یا مدیریت استراتژیک روابط با مشتری است قابل حصول است.

وفاداری

وفاداری یک واژه قدیمی است که تعهد عمیق به کشور ،خانواده یا دوستان را توصیف می کند.وفاداری با نام وفاداری یه نام تجاری وارد بازاریابی شد.

وفاداری به نام تجاری:

بحث در مورد چگونگی تعریف و اندازه گیری وفاداری به نام تجاری تاریخچه طولانی دارد.بیشتر تعریفات بیان می کنند که وفاداری به برند ،شکلی از رفتار خرید تکرار شونده است که تصمیم هوشیارانه ،به ادامه خرید از همان نام تجاری را منعکس می کند.

به عبارت دیگر برای وفاداری به برند موجود ،موضوع تکرار خرید با یک نگرش مثبت نسبت به برند همراه شده است.امروزه بیشتر محققان باور دارند که بهترین راه برای عملی کردن و ایجاد وفاداری به برند اندازه گیری رفتار و نگرش است.

تماد به برند در مفهوم وفاداری مشتری

تمرکز این موضوع به تجربیات مشتری از کیفیت ادراک شده و مخصوصا مطلوبیت و شهرت برند که مشتری را به فعالیت های بعدی هدایت می کند ،می باشد.

وفادار شدن مشتری به برند در قلب برنامه های بازاریابی شرکت قرار دارد.مخصوصا در مواجهه با بازارهای با رقابت زیاد و غیر قابل پیش بینی بودن بازارها و کاهش کالاهای متمایز. دو نگرش وجود دارد:

در نگرش اول ،بیشتر مطالعات ،گرایش روانشناسی را پیگیری می کنند که بیشتر به فرایندهای شناختی که از قدرت برتد حمایت می کند ،توجه دارد.

این نگرش بیشتر به روابط بین کیفیت دریافت شده ،رضایت و وفاداری متمرکز است.

در گرایش دوم ،دید جامعه شناختی دارند و بیشتر تاکید بر جنبه های برانگیزاننده لذت دارد.

در یک چشم انداز رابطه ای در مطالعه وفاداری برند ،روابط بین برند و مشتری بر حسب اعتماد و تعهد می باشد.

به صورت گسترده بیان می شود که وفاداری یکی از راههایی است که مصزف کننده رضایتش را از کارکرد کالا یا خدمتی که دریافت کرده بیان می کند.

تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه

در این پژوهش منظور وفاداری مصرف کننده به برند نمره­اي است كه کارکنان به سوالات25 گویه ای پرسشنامة وفاداری مصرف کننده به برند می­دهند .

مولفه های پرسشنامه :

مولفه های پرسشنامه

 سوالات

شناختی وفاداری به برند

سوال 1
عاطفی وفاداری به برند

2 تا 11

مدیریت ارتباط با مشتری

12 تا 14
مدیریت زمان

15 تا 16

میزان منابع سرمایه گذاری شده

17 تا 19
مشارکت مدیریت ارشد

20 تا 25

دانلود:
پرسشنامه وفاداری مصرف کننده به برند دن برنک(2006)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *