دانلود ترجمه مقاله حس منابع انسانی در شرکت های خانوادگی – الزویر ۲۰۱۷

دانلود ترجمه مقاله حس منابع انسانی در شرکت های خانوادگی – الزویر ۲۰۱۷

دانلود ترجمه مقاله حس منابع انسانی در شرکت های خانوادگی – الزویر ۲۰۱۷:با وجود دیدگاه ‌های نوظهور درباره منحصر به فرد بودن اقدامات HRM در میان شرکت‌ های خانوادگی (گاگن و دیگران، ۲۰۱۴) ما هنوز فاقد نظریه در این مورد هستیم که چگونه ساختارها، روابط، احساسات و اهداف خانواده، تکامل HRM در شرکتهای خانوادگی را شکل می ‌دهند و چگونه HRM، به نوبه خودش، پیامدهای اصلی در میان شرکت ‌های خانوادگی را تحت تاثیر قرار می دهد. با این مساله خاص، ما اولین گام مهم را در جهت پر نمودن این شکاف برداشتیم. به طور خاص، مقالات در این مساله خاص گامهای مهمی را در جهت ارائه پاسخ به سه پرسش گسترده زیر اتخاذ می‌کنند: اول، سوابق خانوادگی HRM در شرکتهای خانوادگی چیست؟ دوم، چگونه اعضای خانواده با کارکنان غیر خانواده در کسب ‌و کار خانوادگی تعامل دارند؟ و سوم، چگونه خانواده‌ ها شیوه‌ های HRM را که برای شرکتهای خانوادگی منحصر به فرد هستند مدیریت می نمایند و به سمت چه نتایج سازمانی؟

عنوان فارسی مقاله:

ایجاد حس منابع انسانی در شرکت های خانوادگی: پیشگامان، مدیران و نتایج

عنوان انگلیسی مقاله:
سال انتشار میلادی: 2017
نشریه:

Database: Elsevier – ScienceDirect (ساینس دایرکت)

مرور مدیریت منابع انسانی – Human Resource Management Review

کلمات کلیدی فارسی:
کلمات کلیدی انگلیسی:
Role of families
Family science
Family firms
Human resource management practices
تعداد صفحات ترجمه شده: 8 صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
نویسندگان:
Tamara Grizane، Inguna Jurgelane
موضوع:
دسته بندی رشته:
فرمت فایل انگلیسی: 4 صفحه با فرمت pdf
فرمت فایل ترجمه شده: Word
کیفیت ترجمه: عالی
نوع مقاله: isi
تعداد رفرنس:  

مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی

فهرست مقالات

چکیده

۱. مقدمه

۲.۱. خانواده به عنوان سابقه HRM

۲.۲. روابط بین خانواده و اعضای غیر خانواده

۲.۳. اقدامات HR منحصر به فرد برای شرکت ‌های خانوادگی

۳. دیدگاه و نتیجه گیری


چکیده

پژوهشگران کسب و کار خانوادگی با فقدان درک این که چگونه خانواده ها – یعنی ساختار، روابط، احساسات، و اهداف آن ها – نحوه مدیریت شرکت ‌های خانوادگی را شکل می ‌دهند، درماندگی فزاینده‌ای را احساس نموده اند، که منجر به نیازهایی شده تا به طور کامل نظریه های “دانش خانواده” در مورد ماهیت خانواده را در پژوهش درباره شرکت های خانوادگی منظور نمایند. به نظر می‌ رسد که اولین تاثیر خانواده‌ ها در شرکت‌ های خانوادگی این خواهد بود که چگونه کارکنان رفتار می بینند و مدیریت می ‌شوند. بنابراین این مساله ی خاص مقالاتی را گرد هم می آورد که یک نگاه اجمالی اولیه به آنچه که با اِعمال نظریه ها در مورد خانواده به دست می آید عرضه نماید تا کمک به توضیح این باشد که چگونه خانواده ‌ها بر مدیریت منابع انسانی در شرکت ‌های خانوادگی تاثیر می‌ گذارند، و چگونه مدیریت منابع انسانی به نوبه خود پیامدهای اصلی شرکت های خانوادگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.


Abstract

Family business researchers have felt increasing distress with the lack of understanding about how families – i.e., their structure, relationships, emotions, and goals – shape how families manage family firms, leading to calls to more fully incorporate “family science” theories about the nature of family into research about family firms. It seems likely that families’ first impact in family firms will be on how employees are treated and managed. Thus, this special issue brings together papers that offer an early glance at what is to be gained by leveraging theories about family to help explain how families influence human resource management within family firms, and how human resource management, in turn, impacts key family firm outcomes.


نمونه ترجمه مقاله:

۱. مقدمه

“تمام خانواده های خوشبخت همانند هم هستند، اما هر خانواده بدبختی به طریق خودش بدبخت هست.”

– لئو تولستووی، برگرفته از آنارکانینا

“خانواده را آنگونه اداره کن که گویی یک ماهی کوچک طبخ می کنی – با نهایت ملایمت”

– ضرب المثل چینی

همانطور که اظهارات فوق نشان می ‌دهد، حاکمیت یک خانواده و به طور گسترده شرکت ‌های خانوادگی پیچیده است. شرکت ‌های خانوادگی متداول‌ ترین نوع سازمان در جهان هستند و به طور قابل ملاحظه نسبت به شرکت‌ های غیر خانوادگی در اهداف، رفتارها و نتایج متفاوت هستند. آن‌ ها اهداف منحصر به فردی مانند تمایل به انتقال شرکت به نسل بعدی را دنبال می ‌کنند (گومز-میژیا، هينز، نونيز-نيكيل، جاكوبسون، و مويانو-فونتس، ۲۰۰۷)، و اهداف منحصر به فرد آنها به طور منظم رفتارهای متمایزی را می پرورد. برای مثال، در حالیکه شرکت‌ های خانوادگی مرتبا اعضای خانواده را استخدام می ‌کنند (جاسكيويتز، اولنبروک، بالكين، و ريي، ۲۰۱۳)، آنها همچنین کمتر احتمال دارد – حتی در خلال رکود اقتصادی – کارکنان را اخراج نمایند (بلوک، ۲۰۱۰).

اگرچه تحقیق درباره مدیریت منابع انسانی در زمینه شرکت ‌های خانوادگی هنوز نسبتا کم است، چندی از مطالعات موجود از این ایده حمایت می ‌کنند که شرکت های خانوادگی اساسا از شرکت ‌های غیر خانوادگی و همچنین از یکدیگر در مقوله های مدیریت سرمایه انسانی (گریففت، آلن و بارت، ۲۰۰۶؛ پرز گونزالز، ۲۰۰۶)، جبران خدمات و سیستم های جبران خدمات (گومز-ميجيا، لارازا-كينتانا، و ماكري، ۲۰۰۳)، ارزیابی عملکرد (گومز-ميجيا، نونيز-نيكيل، و گوتيرريز، ۲۰۰۱)، انتقال دانش (كابريرا-سوارز، دي سا-بيريز، و گارسيا-آلميدا، ۲۰۰۱؛ جاسكيويتز و دیگران، ۲۰۱۳)، رفتار شهروندی سازمانی (اریگل، هيت، سيرمون، و وری، ۲۰۰۷) و ادراکات عدالت محیط کار (وان دير هيدن، بلوندل، و كارلوک، ۲۰۰۵) متفاوت می باشند.

با وجود تعداد روزافزونی از بینش‌ های مهم توصیف اینکه چگونه HRM در شرکت ‌های خانوادگی از شرکت ‌های غیر خانوادگی و همچنین از یکدیگر متفاوت است (به عنوان مثال، گاگن، شارما، و دي ماسيس، ۲۰۱۴) نظریه فقط شروع به تکوین می کند تا شرح دهد که چگونه این تفاوت ها به وجود می آیند و چگونه نتایج مهمی را در شرکت های خانوادگی شکل می دهند. یکی از دلایل عدم وجود پژوهش در مورد این موضوع این است که محققان توجه کافی به ارتباط بین خانواده‌ ها و اقدامات HRM شرکت ‌های خانوادگی ننموده اند. در واقع، محققان کسب و کار خانوادگی با عدم درک خانواده در زمینه کسب و کار خانوادگی احساس “نگرانی فزاینده” دارند (جیمز، جنینگز و بریتکروز، ۲۰۱۲، ص. ۸۸). از آنجا که چگونگی ساختارهای متنوع خانواده ها، روابط اعضای خانواده، اهداف خانواده، و احساسات موثر بر اقدامات HRM شناخته شده نیست، تاثیر خانواده‌ ها بر قراردادهای روانی کارکنان خانوادگی و غیر خانوادگی، رفتار شهروندی سازمانی، انحراف محیط کار، یا هر عامل دیگر شناخته شده برای تاثیر گذاشتن بر فرایندهای سازمانی و نتایج، تا حد زیادی در یک جعبه سیاه باقی می ‌ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *