دانلود ترجمه مقاله اندازه گیری ویسکوزیته با استفاده تکنیک اولتراسونیک: اصول و روش های پردازش سیگنال – الزویر ۲۰۱۹

دانلود ترجمه مقاله اندازه گیری ویسکوزیته با استفاده تکنیک اولتراسونیک: اصول و روش های پردازش سیگنال – الزویر ۲۰۱۹

دانلود ترجمه مقاله اندازه گیری ویسکوزیته با استفاده تکنیک اولتراسونیک: اصول و روش های پردازش سیگنال – الزویر ۲۰۱۹: با این‌حال، مقادیر ویسکوزیته هنگامی که برای فرکانس‌های مختلف در امتداد باند مبدل محاسبه می‌شود، رفتار نوسان‌داری را نشان می‌دهد. زمانی که ویسکوزیته در یک فرکانس واحد محاسبه می‌شود، این رفتار نوسانی موجب خطاهای بزرگی می‌شود، و همین توسعه روش‌های جایگزین را منجر شده است. دو روش که ضریب انعکاس را در یک باند (محدوده) فرکانس به جای یک فرکانس تنها محاسبه می‌کند، در این کار تحقیقاتی، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است، که دقت و صحت بیشتری را نشان می‌دهند.

عنوان فارسی مقاله:
اندازه گیری ویسکوزیته با استفاده تکنیک اولتراسونیک: اصول و روش های پردازش سیگنال
عنوان انگلیسی مقاله:
سال انتشار میلادی: 2019
نشریه:
الزویر
Journal: UltrasonicsVolume 91, January 2019, Pages 213-219
کلمات کلیدی فارسی:
کلمات کلیدی انگلیسی:
Viscosity
Ultrasound
Shear waves
Reflection coefficient
تعداد صفحات ترجمه شده: 26 صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
نویسندگان:
Ediguer E. Franco, Flávio Buiochi,
موضوع: ,
دسته بندی رشته:
فرمت فایل انگلیسی: 12 صفحه با فرمت pdf
فرمت فایل ترجمه شده: Word
کیفیت ترجمه: عالی
نوع مقاله: isi
تعداد رفرنس: دانلود ترجمه مقاله ویسکوزیته

مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی

فهرست مطالب

چکیده

کلمات کلیدی

1.مقدمه

2- زمینه نظری (تئوری)

3- بخش تجربی

1-3- نمونه‌های مایع

2-3- ابزار اولتراسونیک

3-3- اندازه‌گیری ضریب انعکاس

4- نتایج

5- بحث و نتیجه‌گیری

6- نتیجه‌گیری


ترجمه چکیده

این کار تحقیقاتی با دو روش جایگزین پُست- پردازش داده‌های حاصل از روش انعکاس موج بُرشی فراصوتی (اولتراسونیک) استفاده شده برای اندازه‌گیری ویسکوزیته مایعات، سروکار دارد. اساس اندازه‌گیری در روش انعکاس موج برشی فراصوتی (اولتراسونیک)، عبارتند از انتقال مقدارکوچکی از انرژی به مایع می‌باشد، و هنگامی که موج به سطح مشترک مایع- جامد برخورد می‌کند و ضربه می‌زند، موجب تغییر قابل‌تشخیصی در ضریب انعکاس (بازتاب) می‌شود. یک سِل اندازه‌گیری که از تبدیل حالت برای تولید امواج برشی به‌کار گرفته شده، استفاده می‌کند، نمونه‌هایی از پنج ماده مختلف را مورد تست و آزمایش قرار داده است، که این مواد دامنه ویسکوزیته را با سه مرتبه بزرگی، پوشش می‌دهند. در این کار، نتایج اولتراسونیک (فراصوت) با مقادیر به دست آمده از ویسکومتری معمولی مقایسه شده است. با وجود طیف وسیعی از ویسکوزیته و ماهیت مختلف مایعات، رفتار نیوتنی برای تمام نمونه‌ها در تکرار آزمایش‌ها مشاهده شده است.

این را می‌توان از انطباق بین مقادیر به دست آمده توسط اولتراسونیک و ویسکومتر چرخشی ، نتیجه‌گیری کرد. با این‌حال، مقادیر ویسکوزیته هنگامی که برای فرکانس‌های مختلف در امتداد باند مبدل محاسبه می‌شود، رفتار نوسان‌داری را نشان می‌دهد. زمانی که ویسکوزیته در یک فرکانس واحد محاسبه می‌شود، این رفتار نوسانی موجب خطاهای بزرگی می‌شود، و همین توسعه روش‌های جایگزین را منجر شده است. دو روش که ضریب انعکاس را در یک باند (محدوده) فرکانس به جای یک فرکانس تنها محاسبه می‌کند، در این کار تحقیقاتی، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است، که دقت و صحت بیشتری را نشان می‌دهند.


چکیده انگلیسی

This work deals with two alternative methodologies for data post-processing resulting from the ultrasonic shear-wave reflectance method used for liquid viscosity measurement. In the shear-wave reflectance method, the measurement principle is the small transference of energy to the liquid when the wave strikes a solid-liquid interface, causing a detectable change in the reflection coefficient. A measurement cell that uses mode conversion for the generation of the shear waves was employed and samples of five different substances were tested, covering a viscosity range of three orders of magnitude.
Ultrasonic results were compared to the values obtained by conventional viscometry. Despite the wide range of viscosity and the different nature of the liquids, Newtonian behavior was observed with all samples at the working frequencies. This can be concluded from the coincidence between the values obtained by ultrasound and by the rotational viscometer. However, the viscosity values show an oscillating behavior when calculated for different frequencies along the band of the transducer. This oscillating behavior induces big errors when the viscosity is calculated at a single frequency, forcing the development of alternative methodologies. Two methodologies that calculate the reflection coefficient in a frequency band instead of a single frequency were analyzed, showing more accuracy and precision.
 

نمونه ترجمه مقاله:دانلود ترجمه مقاله ویسکوزیته

1- مقدمه

انتشار امواج برشی[1] در یک مایع، مستقیماً توسط خواص رئولوژیکی[2] آن تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد. به طور کلی، ثابت شده است که مایعات نمی‌توانند امواج برشی را تحمل کنند، زیرا میزان میرایی[3] آن‌ها بالا است و بدین ترتیب امواج فاصله بسیار کوچکی را می‌توانند طی کنند، و این امر اندازه‌گیری مستقیم خواص مایع را دشوار می‌سازد ]1[. این مشکل را می‌توان با دو رویکرد، برطرف ساخت. در رویکرد اول، موج برشی از طریق یک لایه نازک از نمونه مایع که بین دو ماده جامد به دام افتاده است، منتقل می‌شود ]2[، اما این تکنیک تنها در مورد سیّالات با ویسکوزیته بالا، مفید و کاربردی می‌باشد. رویکرد دوم، از بازتاب و انعکاس امواج برشی در سطح مشترک مایع- جامد استفاده می‌کند، که در آنجا انتقال کوچک انرژی به مایع می‌تواند در ضریب انعکاس[4]، تشخیص داده شود ]3[.

تکنیک بازتابش[5]، دارای مزایای مهمی است. قابل‌توجه‌ترین مزیت آن، توانایی اجرای مانیتورینگ درجا[6] و زمان واقعی آن است. این تکنیک می‌تواند با مایعات نسبتاً سبک مانند روغن‌های خوراکی[7] استفاده شود ]4، 5[. مایعات می‌توانند استاتیک (ثابت)[8] باشند، به عنوان مثال، یک رزین پلیمری[9] عمل آمده در یک حفره قالب[10] ]6[، یا می‌توانند در حرکت و جنبش باشند، مانند جریان یک سیّال در یک لوله ]7[، و یا می‌توانند در حال حرکت و بالا و پایین شدن باشند، مانند یا یک روغن (گریس)[11] در یک موتور ]8[. این مسأله امکان‌پذیر است، زیرا عنصر حسگر، یک سطح جامد است که می‌تواند در لوله یا دیوار قالب[12] قرار گیرد. اگرچه، اندازه‌گیری‌ها را می‌توان در طیف گسترده‌ای از فشار و درجه حرارت انجام داد، اما تغییرات در این خواص فیزیکی، به ویژه درجه حرارت، در طول آزمون مشکل‌ساز خواهد بود. این یک مسئله حل نشده است که نیاز به تحقیق و مطالعه بیشتری دارد تا برنامه‌های کاربردی غیر آزمایشگاهی[13] را امکان‌پذیر سازد.

[1] Propagation of shear waves

[2] Rheological properties

[3] Attenuation

[4] Reflection coefficient

[5] Reflectance technique

[6] Insitu monitoring

[7] Edible oils

[8] Static

[9] Polymeric resin

[10] Curing in a mold cavity

[11] Lubricant

[12] Mold wall

[13] Out-of-laboratory applications

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *