دانلود ترجمه مقاله اثر خودروهای برقی شارژی (PEV) و تولید پراکنده (DG) بر قابلیت اطمینان سیستمهای توزیع – الزویر ۲۰۱۸:در پژوهش حاضر، ایستگاههای شارژ با واحدهای فتوولتاییک تجمیع شدهاند که هدف استفاده از PEV ها را بزرگتر میکند. به همراه ارزیابی قابلیت اطمینان سیستم، انرژی مورد انتظار نه شارژ شده (EENC) برای اندازهگیری قابلیت اطمینان PEV ها در سیستم معرفی میشود. اثرات ترکیبی شارژ PEV و تولیدات پراکنده نیز بررسی میشوند. ارزیابی اثر برای دو سیستم کاربردی انجام میشود.
عنوان فارسی مقاله: |
اثر خودروهای برقی شارژی (PEV) و تولید پراکنده (DG) بر قابلیت اطمینان سیستمهای توزیع
|
عنوان انگلیسی مقاله: | |
سال انتشار میلادی: | 2019 |
نشریه: |
Database: Elsevier – ScienceDirect (ساینس دایرکت) Journal: Engineering Science and Technology, an International Journal – Volume 21, Issue 1, February 2018, Pages 50-59 |
کلمات کلیدی فارسی: | |
کلمات کلیدی انگلیسی: |
Distribution system
Reliability
Solar PV
Plug-in electric vehicles
Vehicle-to-grid
Expected Energy Not Charged
|
تعداد صفحات ترجمه شده: | 24صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin |
نویسندگان: |
Galiveeti Hemakumar Reddy, Arup Kumar Goswami, Nalin B. Dev Choudhury,
|
موضوع: | مهندسی انرژی, مهندسی برق |
دسته بندی رشته: | انرژی, برق |
فرمت فایل انگلیسی: | 10 صفحه با فرمت pdf |
فرمت فایل ترجمه شده: | Word |
کیفیت ترجمه: | عالی |
نوع مقاله: | isi |
تعداد رفرنس: |
مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی
فهرست مطالب
چکیده
کلمات کلیدی
1.مقدمه
2. توضیح سیستمهای توزیع آزمون
2-1 ناحیه A
2-2 ناحیه B
3- فرضیات و ملاحظات برای اتصال PEV ها
شکل 1. سیستمهای توزیع (a) ناحیه A (b) ناحیه B
3-2- انواع PEV ها و نقاط شارژ
جدول 1. انواع باتریهای PHEV و BEV
3-2-1 پورتهای شارژ آهسته
3-3 شارژ، دشارژ و حالتهای راندن PEV
شکل 2. PEV های در حالت شارژ، دشارژ و راندن
4- مدلسازی سیستم PEV
4-1- مدلسازی شارژ باتری
4-2- حالت تقاضای PEV
شکل 3. مدار معادل یک شارژر باتری
4-3- حالت V2G
4-4- سیستم PEV با پنل فتوولتاییک
5- رویکرد پیشنهادی برای ارزیابی اثر PEV
6- نتایج و بحث
شکل 4. فلوچارت روش ارزیابی پیشنهادی
جدول 2. قابلیت اطمینان برای مورد پایه
شکل 5. ارتقاء شاخصهای قابلیت اطمینان (a) EENS و (b) SAIDI
6-1- اثر بر قابلیت اطمینان سیستم
7- نتیجهگیری
جدول 3. انرژی مورد انتظار و نه شارژ شده (EENC) با و بدون برای مورد 1
جدول 4. EENC کل برای ناحیه A
جدول 5. افزایش در EENC باحالت V2G برای ناحیه A
جدول 6. انرژی تزریقشده به سیستم توسط PEV ها برای ناحیه A
6-2- قابلیت اطمینان PEV
ترجمه چکیده
بعضی PEV ها برای پشتیبانی از بارهای پیک، در حالت خودرو به شبکه (V2G) عمل میکنند. واحدهای تولیدات پراکنده (DGs) با ایستگاههای شارژ تجمیع میشوند تا اثر شارژ PEV ها روی سیستم را کاهش دهند. در پژوهش حاضر، ایستگاههای شارژ با واحدهای فتوولتاییک تجمیع شدهاند که هدف استفاده از PEV ها را بزرگتر میکند. به همراه ارزیابی قابلیت اطمینان سیستم، انرژی مورد انتظار نه شارژ شده (EENC) برای اندازهگیری قابلیت اطمینان PEV ها در سیستم معرفی میشود. اثرات ترکیبی شارژ PEV و تولیدات پراکنده نیز بررسی میشوند. ارزیابی اثر برای دو سیستم کاربردی انجام میشود.
چکیده انگلیسی
نمونه ترجمه مقاله:
مقدمه:
در سالهای اخیر استفاده از خودروهای الکتریکی (EV) بهعنوان راهحلی برای کاهش آلودگی هوا و گرمایش جهانی درحالتوسعه است. خودروهای الکتریکی دارای قابلیت افزایش راندمان انرژی و کاهش وابستگی به سوختهای فسیلی در حمل نقل جادهای هستند. مدلهای مختلف خودروهای الکتریکی (مثلاً خودروهای الکتریکی هیبریدی (HEV) و خودروهای الکتریکی شارژی-هیبریدی (PHEV)) در بازار موجود هستند و با نام خودروهای الکتریکی شارژی (PEVs) شناخته میشوند. جدای از ماهیت دوستدار طبیعت PEV ها، شارژ این خودروها احتمالاً اثر زیادی بر قابلیت اطمینان شبکه توزیع میگذارد. افزایش بارگذاری سیستم به خاطر شارژ PEV ها باعث کاهش ظرفیت معکوس ایستگاههای فرعی و قابلیت انتقال بار فیدر میشود. ظرفیت انتقال بار با استفاده از فیدر متناوب نقش مهمی را در بازیابی سیستم بازی میکند. این خود اثر مستقیمی روی قابلیت اطمینان سیستم دارد. علاوه بر اینها، اگر PEV ها از منابع رایج انرژی شارژ شوند، هدف استفاده از PEV ها مرتفع نمیشود. اگرچه، استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر برای شارژ PEV ها باعث بهبود مزایای این خودروها میگردد.
در ابتدا، PEV ها تنها باهدف شارژ باتری به شبکه متصل میشوند. اگرچه، فناوریهای شبکههای هوشمند نوین دارای قابلیت دشارژ انرژی به شبکه هستند و بهصورت علمی بانام خودرو-به-شبکه (V2G) شناخته میشوند. در این حالت، خودروهای متصل به شبکه مانند وسایل ذخیره انرژی عمل میکنند.
طبق مقررات برق اتحادیه اروپا، اپراتورهای سیستم توزیع (DSO) موظف به ارائه خدمات به مشتریان متصل به شبکه و DGs میباشند، و همینطور باید ارتقاءهای شبکه برای ایستگاههای شارژ PEV ها را مهیا نمایند. این اپراتورها هیچ کنترلی بر موقعیت و مدتزمان شارژ ندارند. درنتیجه، عملکرد سیستم به دلیل عدم قطعیت در شارژ PEV ها بسیار حیاتی میشود. اخیراً مطالعات ارزشمندی درباره اثر تجمیع PEV ها بر سیستم تولید انجام شده است [4 و 5]. منبع [6] درباره اثر شارژ خودروهای برقی بر سیستم تولید توان و کاهش CO2 تولیدی است. اثر خودروهای برقی بر آلایندههای تولیدی از تولید برق و بخش حملونقل بهصورت فرضی در [7] انجامشده است.
سناریوهای مختلف خودروی برقی و رویکردهای متنوع مدیریتی در شارژ برای تحلیل اثر خودروهای برقی روی سیستم توزیع در نظر گرفته میشود. گزارشی که در [9] آمده به توضیح اثر استراتژیهای شارژ روی پروفیل بار میپردازد. سطوح مختلف اثرگذاری خودروهای برقی در [10] در نظر گرفته شده است تا اثر خودروهای برقی روی افتهای سیستم توان ارزیابی شود. نویسندگان در [11] اثر شارژ خودروهای برقی را بر استهلاک ترانسفورمر توزیع در حضور پنل های فتوولتاییک پشتبامی بررسی کردند. در یک مطالعه موردی برای سال 2030 اثر شارژ بر یک سیستم ولتاژ پایین مسکونی در [12] بررسی شده است. منبع [13] استراتژیهای مختلف شارژ را بیان کرده و اثر آنها را بر بیشینه بارهای (پیک لود) روزانه تحلیل کرده است. نویسندگان در [14] به محاسبه سرمایهگذاریهای تدریجی برای سطوح مختلف نفوذ خودروهای برقی به همراه تلفات انرژی پرداختند. جدای از اثرات منفی روی ولتاژ و تلفات توان، منابع [15 و 16] تمرکزشان روی اثر خودروهای برقی بر قابلیت اطمینان شبکه توزیع بود. بهطور جالبی حالت عملکردی V2G برای ارزیابی قابلیت اطمینان سیستم استفاده نشده است. اثر خودروهای با رانش الکتریکی بر قابلیت اطمینان سیستم توان در [17] بررسی شده است.