پرسشنامه اثربخشی سیستم‌های اطلاعاتی گونزالس(2010)

سیستم‌های اطلاعاتی مبتنی بر وب

پرسشنامه اثربخشی سیستم‌های اطلاعاتی : سیستم های اطلاعاتی شامل اجزاء، فرآیندها و فناوری های به هم پیوسته ای است که سازمان ها برای جمع آوری، پردازش، ذخیره و توزیع داده ها برای تصمیم گیری و فعالیت های عملیاتی استفاده می کنند. این سیستم ها از سخت افزار، نرم افزار، داده ها، افراد و فرآیندها تشکیل شده اند. انواع مختلفی از سیستم های اطلاعاتی متناسب با نیازهای مختلف سازمانی وجود دارد، از جمله سیستم های پردازش تراکنش (TPS)، سیستم های اطلاعات مدیریت (MIS)، سیستم های پشتیبانی تصمیم (DSS)، سیستم های اطلاعات اجرایی (EIS)، سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)، و سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

‏مدیریت داده ها جنبه حیاتی سیستم های اطلاعاتی است که شامل جمع آوری، ذخیره سازی، بازیابی، پردازش، تجزیه و تحلیل و انتشار داده ها می شود. یکپارچگی و قابلیت همکاری برای فعال کردن جریان یکپارچه داده بین سیستم های مختلف ضروری است. اقدامات امنیتی و حفظ حریم خصوصی برای محافظت از داده ها در برابر دسترسی غیرمجاز و تهدیدات سایبری بسیار مهم است. هوش تجاری و قابلیت‌های تحلیلی در سیستم‌های اطلاعاتی، سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا بینش‌هایی را از داده‌ها برای تصمیم‌گیری آگاهانه به دست آورند.

‏استفاده از رایانش ابری و فناوری‌های تلفن همراه، دسترسی و استفاده از داده‌ها را تغییر داده است. همسویی استراتژیک تضمین می کند که سرمایه گذاری های فناوری از اولویت های کسب و کار و تلاش های تحول دیجیتال پشتیبانی می کند. رعایت مقررات با قوانین و استانداردهای صنعت حاکم بر حریم خصوصی و امنیت داده ها ضروری است. مدیریت تغییر و آموزش کاربران برای پیاده سازی و استفاده موفق سیستم های اطلاعاتی مهم هستند.

‏با پرداختن به این ابعاد از سیستم های اطلاعاتی، سازمان ها می توانند از فناوری به طور موثر برای پشتیبانی از عملیات، فرآیندهای تصمیم گیری و اهداف استراتژیک خود استفاده کنند و در عین حال امنیت و یکپارچگی دارایی های داده خود را تضمین کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *