عنوان فارسی:دانلود ترجمه مقاله نوآوری مدل کسب و کار چابک در کارآفرینی دیجیتال
دانلود ترجمه مقاله نوآوری مدل کسب و کار چابک در کارآفرینی دیجیتال – الزویر ۲۰۱۸:ین مطالعه به بررسی نحوه ی نوآوری مدل تجاری در مراحل اولیه رشد استارت اپ های دیجیتال در مواجهه ی با پویایی های مختلف محیطی و نقش های متغیر استارت اپ بر حسب تعیین یا عدم تعیین پویایی می پردازد. ازین مهمتر، ما مطالعه چند موردی را برای بررسی ارتباط BMI با رویکردهای استارت اپ ناب و توسعه چابک و نحوه تاثیر پویایی محیطی و یا نقش استارت اپ بر این رابطه انجام دادیم.
عنوان فارسی مقاله: | رویکردهای استارت اپ ناب در مورد نوآوری مدل کسب و کار چابک در کارآفرینی دیجیتال |
عنوان انگلیسی مقاله: | |
سال انتشار میلادی: | 2018 |
نشریه: |
Publisher : Elsevier – Science Direct (الزویر – ساینس دایرکت) مجله پژوهش کسب و کار – Journal of Business Research |
کلمات کلیدی فارسی: |
نوآوری مدل کسب و کار، رویکردهای ناب راه اندازی، توسعه چابک، توسعه مشتری، استارتاپ های دیجیتال، سکوی چند جانبه، چابکی استراتژیک
|
کلمات کلیدی انگلیسی: |
Business Model Innovation – Lean Startup Approaches – Agile development – Customer development – Digital startups – Multisided platform – Strategic agility
|
تعداد صفحات ترجمه شده: | ۴۹ صفحه (شامل ۲ صفحه رفرنس انگلیسی) با فونت ۱۴ B Nazanin |
نویسندگان: | Antonio Ghezzi، Angelo Cavallo |
موضوع: | کارآفرینی، مدیریت کسب و کار، مدیریت نوآوری و فناوری |
دسته بندی رشته: | مدیریت، مهندسی صنایع |
فرمت فایل انگلیسی: | ۱۹ صفحه با فرمت pdf |
فرمت فایل ترجمه شده: | Word |
کیفیت ترجمه: | عالی |
نوع مقاله: | isi |
تعداد رفرنس: |
مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی
فهرست مطالب
چکیده
۱- مقدمه
۲- نظریه
۲-۱- نوآوری مدل تجاری
۲-۲- رویکردهای استارت اپ ناب
۲-۳- توسعه چابک
۳- مواد و روش ها
۳-۱- جمع آوری داده
۳-۲- تحلیل داده
۴- موارد
۴-۱- مورد اول، پویایی محیطی متوسط استارت اپ دیجیتال
۴-۲- مورد دوم، پویایی محیطی بالا در استارت اپ دیجیتال
۴-۳- مورد سوم، محیط با پویایی بالا که توسط استارت اپ دیجیتال تعیین شده است
۵- نتایج
۶- بحث
۶-۱- بحث در مورد یافته های درون موردی
۶-۲- بحث در مورد یافته های بین موردی: چارچوب متحد و توسعه دستور کار تحقیقاتی
۷- نتیجه گیری
ضمیمه الف
ضمیمه ب
ضمیمه ج
منابع
چکیده
استارت اپ های دیجیتال در مراحل اولیه توسعه ی خود به کرات از نظر معماری ارزش و مدل تجاری دستخوش نوآوری می شوند. مجموعه ای از روش های عمل گرا بر مبنای اصول ناب و چابک اخیرا برای پشتیبانی از کارآفرینان دیجیتال پیشنهاد شده که با نوآوری مدل تجاری روبرو هستند، این رویکرد ها، رویکردهای استارت اپ ناب نام دارند. اگرچه رابطه نظری و عملی بین BMI و LSA در محیط های دیجیتال پویا بسیار کم بررسی شده است. برای از بین بردن این خلا، ما در این مطالعه یک پژوهش چند موردی اکتشافی را مبتنی بر سه استارت اپ با پلتفرم چند جانبه دیجیتالی انجام می دهیم تا یک چارچوب متحد شکل گیرد و بتواند رابطه بین BMI، LSA ها و توسعه چابک را در زمینه چابکی راهبردی افشا کند. یافته های ما که از چارچوب متحد نشات گرفته اند نشان می دهند که LSA ها به عنوان روش هایی چابک برای فعال سازی نوآوری مدل تجاری در کارآفرینی دیجیتال قابل استفاده هستند. این یافته ها حول چندین گزاره سازمان می یابند تا یک دستورکار تحقیقاتی ایجاد شود و فرایند ها و روش های BMI، LSA ها و AD یکپارچه شوند.
Abstract
Digital startups in the early stages of their development frequently undergo innovation to their value architecture and Business Model. A set of pragmatic methods drawing on lean and agile principles has recently been proposed to support digital entrepreneurs facing Business Model Innovation (BMI), known as Lean Startup Approaches (LSAs). However, the theoretical and practical relationship between BMI and LSAs in dynamic digital environments has seldom been investigated. To fill this gap, our study draws on an exploratory multiple-case study based on three digital multisided platform startups to craft a unified framework that can disclose the relationship between BMI, LSAs and Agile Development (AD), within the context of Strategic Agility. Our findings, which emerge from the unified framework, show that LSAs can be employed as agile methods to enable Business Model Innovation in Digital Entrepreneurship. These findings are then organized around a set of propositions, with the aim of developing a research agenda directed towards integrating BMI, LSAs and AD processes and methods.
نمونه ترجمه مقاله:
در مراحل اولیه توسعه، استارت اپ های جدید به کرات دستخوش تغییر و نوآوری می شوند (McDougall & Oviatt, 1996). این امر به دلیل نیاز به غلبه بر نایاب بودن منابع و تنظیم منابع اکتسابی داخلی با شرایط خارجی است (Hanlon & Saunders,2007; Katila & Shane, 2005). این امر مخصوصا برای استارت اپ هایی صادق است که در بستر دیجیتالی پویا و نامعین در حال کار هستند (Courtney, Kirkland,
& Viguerie, 1997; Sirmon, Hitt, & Ireland, 2007)، جایی که اثر فناوری های دیجیتالی چند هدفه و فراگیرنده منجر به افزایش سرعت تغییرات و تحول چشمگیر در تعدادی از صنایع می شود (Bharadwaj, El Sawy, Pavlou, & Venkatraman, 2013; Ghezzi,Cortimiglia, & Frank, 2015; Kalakota & Robinson, 1999).
در یک چنین بستر پویا، نوآوری یک اقدام پیچیده بوده که نیازمند رویکردهای ویژه و به ظاهر واگراست که بسته به جهت استارت اپ های دیجیتال در زمان مواجهه به آن فرایند های نوآوری قابل انتخاب باشند.
ما بیان می کنیم که رابطه نظری و عملی بین این رویکرد ها و ابزارها ارزش بررسی داشته و باید به طور خاص روش نوآوری مدل تجاری با اقدامات چابک و ناب توسط استارت اپ های دیجیتال بررسی شود.
نوآوری در استارت اپ های دیجیتال که در مراحل اولیه قرار دارند در دو مسیر متفاوت، اما در هم تنیده حرکت می کنند : 1. نوآوری لازم برای اصلاح و سازگاری محصولات، خدمات و گزاره ارزش برای تغییر شرایط داخلی یا بازار که اغلب از آن به عنوان فرایند توسعه محصول جدید یاد می شود (Brown & Eisenhardt, 1995; Krishnan & Ulrich,2001)؛ و 2. نوآوری مدل تجاری، یعنی معماری ارزش کلی و مکانیزم های مرتبط که پیرامون گزاره ارزش برای تولید ارزش مشتریان هدف وضع می شوند و چنین ارزشی در بازار قرار گرفته و بخش از آن حفظ می شود تا تداوم اقتصادی و مالی تضمین شود (Rappa, 2001; Teece, 2010; Timmers, 1998; Weill & Vitale, 2013).
مسیر دوم مفهوم NPD را تعمیم می دهد تا جریان تحقیقاتی در زمینه نوآوری مدل تجاری را در بر گیرد (Schneider & Spieth, 2013; Teece,2010; Zott, Amit, & Massa, 2011) و از آن به عنوان “تغییرات جدید و برجسته ی عناصر کلیدی مدل تجاری شرکت و یا معماری متصل کننده ی این عناصر” یاد می شود (Fossand Saebi, 2018, p. 201). اگرچه جریان های تحقیقاتی NPD و BMI باید اساسا به یکدیگر مرتبط باشند، اما تاکنون تکامل آنها به شکلی ناپیوسته صورت گرفته است.
استارت اپ های حاضر در این عصر دیجیتال در مسیر خود به سمت نوآوری محصول، خدمت و گزاره ارزش می توانند از تعدادی از رویکردها در حوزه روش های چابک استفاده نمایند. در این گروه، توسعه چابک به اقداماتی برای توسعه