عنوان فارسی:دانلود ترجمه مقاله خصیصه های وفاداری و هویت مولفه های فرهنگ سازمانی
دانلود ترجمه مقاله خصیصه های وفاداری و هویت مولفه های فرهنگ سازمانی – الزویر ۲۰۱۸:امر تعیین کننده برای ثبات و موفقیت در فضای رقابتی در یک موسسه آموزشی، فرهنگ سازمانی موجود در آن به عنوان جزیی از یک جامعه دانشگاهی نوین می باشد. این شواهد تجربی که ما به دست آورده ایم، نشان می دهد که فرهنگ سازمانی در یک دانشگاه نوین، دارای ویژگی هایی متمایز در گروه های مختلفی از کارکنان و کارآموزان است. این امر در سطوح مختلف وفاداری و همچنین هویت مشخص شده است. بنابراین بخش زیادی از میزان وفاداری و هویت در خانواده و فرهنگ ادهکراتیک شکل گرفته است و غالب بودن فرهنگ بوروکراتیک، رابطه ی مستقیمی با کاهش میزان وفاداری و هویت سازمانی دارد.
عنوان فارسی مقاله: | خصیصه های وفاداری و هویت به عنوان مولفه های فرهنگ سازمانی دانشگاه مدرن |
عنوان انگلیسی مقاله: | |
سال انتشار میلادی: | 2018 |
نشریه: |
Publisher : Elsevier – Science Direct (الزویر – ساینس دایرکت) پروسدیا – علوم اجتماعی و رفتاری – Procedia – Social and Behavioral Sciences |
کلمات کلیدی فارسی: |
فرهنگ سازمانی، وفاداری، هویت، جوامع دانشگاهی نوین
|
کلمات کلیدی انگلیسی: |
organizational culture, adherence, identification, modern university
|
تعداد صفحات ترجمه شده: | 8صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin |
نویسندگان: |
D.TsiringYa.Sizova
|
موضوع: | مدیریت منابع انسانی |
دسته بندی رشته: | مدیریت |
فرمت فایل انگلیسی: | 5صفحه با فرمت pdf |
فرمت فایل ترجمه شده: | Word |
کیفیت ترجمه: | عالی |
نوع مقاله: | isi |
تعداد رفرنس: |
مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی
فهرست مطالب
چکیده
۱٫ مقدمه
۲٫ مبانی نظری و داده ها
۳٫ نتایج
۴٫ جمع بندی
چکیده
این مقاله به بررسی نتایج مطالعات بر روی وفاداری و هویت به عنوان عناصر فرهنگ سازمانی در جوامع دانشگاهی نوین می پردازد. داده های به دست آمده از این مقاله با بررسی کارکنان و دانشجویان در جوامع دانشگاهی مدرن، اثبات می کند که فرهنگ سازمانی دارای ویژگی هایی متمایز در گروه های مختلف کارکنان و دانشجویان است و شامل عناصری مانند وفاداری و هویت در سطوح مختلفی می باشد. در مجموع می توان گفت بخش زیادی از وفاداری و هویت در فرهنگ خانوادگی و به طور اختصاصی شکل می گیرد و غالب بودن نوع بوروکراتیکی از فرهنگ، رابطه مستقیمی با کاهش سطح وفاداری و هویت سازمانی دارد.
Abstrac
This article is devoted to the results of the study on the adherence and identification as components of the organizational culture of the modern university. The empirical data obtained by the authors of the article on to the survey of the employees and students of the university proves that the organizational culture of the modern university has distinctive features in different groups of employees and students, and is characterized by different levels of the adherence and identification. Thus, the high level of the adherence and identification is formed in the clan and adhocratic culture, and the domination of the bureaucratic type of culture is connected with the decrease in the level of organizational adherence and identification.
نمونه ترجمه مقاله:
- مقدمه
آموزش موثر آموزش عالی این امکان را برای متخصصان مجرب فراهم می کند تا آموزش های بنیادین را منطبق با نیازها و اهداف جامعه ،کسب وکار و دولت انجام دهند. توسعه و پیشرفت آموزش عالی دانشگاهی تا حد زیادی به عناصر فرهنگ سازمانی بستگی دارد و یک فضای نمادین یکپارچه و ارزشمند درون دانشکاهی ایجاد می کند. مطالعه ی فرهنگ سازمانی در موسسات آموزشی عالی امری مهم است که موجب تاثیر پذیری هنجارهای رفتاری و ارزشی افراد از فضای آموزشی دانشگاه می شود. این امر همچنین استانداردهای سازمان، سبک ها، آداب و رسوم و هنجارهای روابط درون سازمانی را تشکیل می دهد. تاثیر پذیری رفتاری اعضای موسسه به مدیریت فضای فرهنگی کلی دانشگاه، این امکان را می دهد تا هم روابط داخلی و هم خارجی را نظم ببخشد.
شکل گیری فضای ارزشی یکسان میان کارکنان و دانشجویان در دانشگاه، همواره با مشکلات طبیعی روانشناختی مانند اختلال های هویتی و وفاداری مواجه است. خواه یا ناخواه تمام کارکنان سازمان با مفاهیمی چون هویت و وفاداری سروکار دارند. هویت و وفاداری سازمانی، باورها، ارزش ها، اعتقادات بنیادین و جهان بینی عمومی را تحتالشعاع قرار می دهد.
درنتیجه، این مسئله را می توان از ویژگی های هویت و وفاداری به عنوان عناصر فرهنگ سازمانی در میان گروههای مختلف کارکنان در جوامع دانشگاهی نوین تلقی کرد.
- مبانی نظری و داده ها
این تحقیق برگرفته از داده های حاصل از نظر سنجی کارکنان و دانشجویان یک دانشگاه است که توسط جمعی از محققین صورت گرفته است. دانشگاهی که این تحقیق در آن انجام شده است، در روسیه واقع شده و یک موسسه آموزش عالی منطقه ای و چند رشته ای است که از کیفیت آموزش بسیار بالایی برخوردار است.
در این پژوهش با 336 نفر مصاحبه شد که 131 نفر از کارکنان دانشگاه، 169 نفر از دانشجویان کارشناسی و 36 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد بودند. به منظور تشخیص نوع فرهنگ سازمانی، محققان از ابزار تجزیه و تحلیل فرهنگ سازمانی[1] (OCAI، نظریه کامرون وکوین، 2011) استفاده کردند. این روش به شناسایی نوع فرهنگ موجود در سازمان کمک می کند.
OCAI برآوردی از فرهنگ است که بر پایه بررسی ارزش های اصلی، فرضیه های مشترک و رویکردهای متداول برای انجام کار بنا شده است. در حقیقت این یک رویکرد طبقه بندی شده برای فرهنگ و به منظور تشخیص فرهنگ سازمانی موجود است و به عنوان مقدمه ای برای تغییر فرهنگی طراحی شده است. کامرون وکوین ضمن اذعان به اینکه اندازه گیری کمی فرهنگ به خودی خود جای سوال دارد، مدعی هستند که استفاده از داده های کمی از OCAI که از افراد متعدد در سازمان جمع آوری شده و مربوط به ارزش های اصلی و فرضیه های سازمانی می باشند، بهتر می توانند نشان دهنده فرهنگ آن سازمان باشند. OCAI از یک مدل چهار عاملی برای طبقهبندی فرهنگ در قالب دو
[1] Organizational Culture Analyze Instrument (OCAI)