عنوان فارسی:دانلود ترجمه مقاله دیدگاه نسلی درباره رفتار مصرف کننده: بازار گردشگری برون مرزی بالقوه چین
دانلود ترجمه مقاله دیدگاه نسلی درباره رفتار مصرف کننده: بازار گردشگری برون مرزی بالقوه چین – الزویر ۲۰۱۸:گردشگران برون مرزی چینی نقش مهمی در توسعه و رونق و شکوفایی جهانی ایفا می کنند. در سال 2015، آن ها 128 میلیون سفر داشته و 292 بیلیون دلار آمریکا در صنعت گردشگری بین المللی هزینه کردند بنابراین در 23.2% از رشد صنعت گردشگری جهانی نقش داشته اند. رئیس جمهور شی جین پینگ نیز پیش بینی کرد که سفر خارجی از چین در بین سال های 2014و 2018 به بیش از 0.5 بیلیون می رسد.
عنوان فارسی مقاله: |
دیدگاه نسلی درباره رفتار مصرف کننده: بازار گردشگری برون مرزی بالقوه چین |
عنوان انگلیسی مقاله: | |
سال انتشار میلادی: | 2017 |
نشریه: |
Publisher : Elsevier – Science Direct (الزویر – ساینس دایرکت) Journal : Tourism Management Perspectives, Volume 24, October 2017, Pages 7-15 |
کلمات کلیدی فارسی: |
نظریه تولید
رفتار مصرف کننده مدل سازی رفتار مصرف کننده چین |
کلمات کلیدی انگلیسی: |
Generation theory
Consumer behavior Consumer behavior modeling China |
تعداد صفحات ترجمه شده: | 23صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin |
نویسندگان: |
|
موضوع: | استراتژی رقابتی؛ بازاریابی و مدیریت بازار؛ مدیریت بازاریابی؛رفتار مصرف کننده |
دسته بندی رشته: | مدیریت بازاریابی |
فرمت فایل انگلیسی: | 9صفحه با فرمت pdf |
فرمت فایل ترجمه شده: | Word |
کیفیت ترجمه: | عالی |
نوع مقاله: | isi |
تعداد رفرنس: |
مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی
فهرست مطالب
چکیده
کلمات کلیدی
1.مقدمه
2. مرور منابع موجود
2.1 تئوری یا نظریه نسل
2.2 آنالیز نسلی در صنعت گردشگری
2.3 مدل رفتار مصرف کننده در صنعت گردشگری
2.4 نسل های چینی
2.5 فرضیات
3. داده ها و روش ها
3.1 جمع آوری داده
3.2 روش ارزیابی
3.3 آنالیز داده
4. نتایج
4.1 ویژگی های نمونه
4.2 ارزیابی فرضیات
4.2.1 انگیزه سفر نسل ها
4.2.2 اولویت منبع اطلاعاتی نسل ها H2
شکل 1. نقشه ادراکی در سه بُعد، که نشان دهنده نتایج تحلیل تناظر پنج نسل و 19 انگیزه است.
4.2.3 انتخاب مقصد آینده توسط نسل ها H3
4.2.4 اولویت های سفر نسل ها
4.2.5 معیارهای ارزیابی مقصد توسط نسل های مختلف H5
شکل 2. نقشه ادراکی در دو بُعد که نشان دهنده تحلیل تناظر هر پنج نسل و پنج منبع اطلاعاتی است.
شکل 3. نقشه ادراکی در سه بُعد که نشان دهنده تحلیل تناظر هر پنج نسل و 14 مقصد تفریحی است.
5. بازاریابی و مفاهیم نظریه
5.1 مفاهیم بازاریابی
شکل 4. نقشه ادراکی در سه بُعد که نشان دهنده نتایج تحلیل تناظر هر پنج نسل و 27 فعالیت مختلف سفری است.
شکل 5. نقشه ادراکی در سه بُعد که نشان دهنده نتایج مربوط به تحلیل تناظر هر پنج نسل و 19 معیار ارزیابی مقصد است.
5.2 مفاهیم تئوری
6. محدودیت ها و تحقیقات آینده
ترجمه چکیده
این مطالعه نمایانگر یک تلاش پیشگام برای بررسی رفتارهای گردشگر (انگیزه ها، منابع اطلاعاتی، انتخاب مقصد، اولویت های فعالیت مسافرتی و معیارهای ارزیابی مقصد) در بازار برون مرزی بالقوه چین از یک دیدگاه نسلی می باشد. ما با هدف گیری کل چین، یک نمونه 4047 نفری از پاسخ دهنده ها را که 5 نسل را پوشش می دادند به کار گرفتیم: نسل اشتراک گرای شرکتی ، نسل گم شده ، نسل اصلاحات و باز ، نسل تک فرزند ، و نسل کلی نگر ؛ و آزمایشات مربع کای، ANOVA و تحلیل تناظر را انجام دادیم. نتایج، نمایانگر تفاوت و شباهت معنی دار در رفتارهای گردشگر دربین نسل های مختلف هستند. این مطالعه از طریق بررسی تجربی، نظریه نسل را از یک دیدگاه کشور شرقی تایید کرده و بسط می دهد و اطلاعات مفیدی برای محققان و دست اندرکاران فراهم می کند.
ABSTRACT
This study represents a pioneering attempt to explore tourist consumer behaviors (motivations, information sources, destination choices, travel activity preferences and destination evaluation criteria) in China’s potential outbound market from a generational perspective. Targeting all of China, we recruited a sample of 4047 respondents covering five generations: the Firm Communist Generation (FCG), the Lost Generation (LG), the Reform and Opening-up Generation (ROG), the Only-child Generation (OG), and the Globalist Generation (GG) to perform Chi-square, ANOVA tests and Correspondence Analysis. The results demonstrate significant differences and some similarities in tourist behaviors among generations. Through empirical investigation, this study supports and expands generation theory from an Eastern country perspective, and provides useful information for researchers and practitioners.
نمونه ترجمه مقاله:
- مقدمه
گردشگران برون مرزی چینی نقش مهمی در توسعه و رونق و شکوفایی جهانی ایفا می کنند. در سال 2015، آن ها 128 میلیون سفر داشته و 292 بیلیون دلار آمریکا در صنعت گردشگری بین المللی هزینه کردند بنابراین در 23.2% از رشد صنعت گردشگری جهانی نقش داشته اند. رئیس جمهور شی جین پینگ[1] نیز پیش بینی کرد که سفر خارجی از چین در بین سال های 2014و 2018 به بیش از 0.5 بیلیون می رسد. با توجه به این توان و پتانسیل، بررسی رفتار سفری گردشگران خارجی بالقوه سرزمین اصلی چین باید مورد توجه مدیران و برنامه ریزان صنعت گردشگری قرار گیرد. ولی، مطالعه و بررسی گردشگران چینی بدون تفکیک. مناسب مشکل است.
آنالیز نسلی به علت یکنواختی نسبی موجود در نسل ها و ناهمگونی آشکار در میان نسل ها، یکی از مفید ترین روش های تفکیک است. علاوه بر این، برای پیش بینی نیازها و خواسته های گروه نیز مورد استفاده قرار می گیرد و نوعی تبلیغ برای بخش مصرف کننده است. بنابراین به طور وسیعی، برای درک رفتارهای سفر گردشگران در صنعت گردشگری به کار می رود. علیرغم کاربرد وسیع آنالیز نسلی در صنعت گردشگری کشورهای توسعه یافته، مطالعات کمی پیرامون بازار برون مرزی چین از دیدگاه نسلی صورت گرفته است. بر اساس فرضیات نظریه مدل، برای آگاهی از نگرش، عقاید و اولویت های سفر گردشگران، داده های این تحقیق از گردشگران خارجی بالقوه سرزمین اصلی چین جمع آوری شد. بنابراین، هدف از این مطالعه، 1) ایجاد یک زمینه و نمای کلی از هر یک از نسل های چینی ، 2) ارزیابی شباهت ها و تفاوت ها در رفتارهای سفر بین المللی در بین نسل های مختلف مردم چین، 3) بسط و توسعه نظریه نسل تا یک کشور شرقی و 4) ارائه اطلاعات به محققان و کارافرینان گردشگری.
- مرور منابع موجود
2.1 تئوری یا نظریه نسل
نظریه نسل توسط مانیم[2] ارائه شده و بسیاری از محققان باعث پیشرفت و توسعه آن شدند. یک نسل گروهی از افراد است که در یک دوره متولد می شوند، وقایع مشابهی را در زمان رشد خود تجربه می کنند و بنابراین حافظه جمعی بدست می آورند و شخصیت مشابهی از نظر نگرش ها، ارزش ها و رفتارهای مشابهی در طول زندگی خواهند داشت. علاوه بر این، ویژگی مشخص یک نسل به حافظه جمعی مربوط است تا سن افراد. حافظه جمعی هر نسل از وقایع مهم سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و فنی یا منابع زیست محیطی خصوصا منابعی با ذخیره کم در آن نسل، نشئت می گیرد. با این حال، هر نوع تجربه مشترک باعث ایجاد یک نسل نمی شود. تنها یک ارتباط قوی با نیروهای رشدی وجود دارد، وقایع بیرونی می توانند افراد را به اعضای یک نسل به شکل یک واقعیت تغییر دهند. همان طور که تمام افراد یک گروه سنی، وقایع مشابهی را تجربه می کنند اما نمی توانند تنها به یک نسل تعلق داشته باشند، عوامل تعیین کننده تاثیر اولیه بر روی ایجاد آگاهی مشابه باید مورد توجه قرار گیرند. این مرحله رشدی مهم، سن 24-14 سالگی است. بنابراین، تجربه زمان رشد باعث شکل گیری ارزش اصلی یک نسل می شود که با یک سال یا یک مرحله زندگی تغییر نمی کند. یک نسل معمولا 22-18 سال طول می کشد.
[1] Chairman Xi Jinping
[2] Mannheim