عنوان فارسی:دانلود مقاله این هر دو روش کار می کند. افزایش اعتماد به نفس صریح با استفاده از وظیفه خود ارجاع
دانلود مقاله این هر دو روش کار می کند. افزایش اعتماد به نفس صریح با استفاده از وظیفه خود ارجاع – الزویر 2019:شرکت کنندگان در گروه آزمایشی نسبت به گروه کنترل ، اعتماد به نفس صریح بیشتر و سلامت روان شناختی بالاتری را گزارش دادند (مثلا مشارکت تحصیلی بالاتر و فرسودگی تحصیلی پایین تر) . با این حال، مطالعه 3 شواهدی در مورد تاثیر SRT اصلاح شده بر خودسنجی سلامت روان ارائه نداد. نتایج ما نشان می دهد که درخواست افراد برای ارتباط خود با محرک های دیگر می تواند در دو جهت انتقال ارزش از “خود” به اهداف خارجی و از اهداف خارجی به “خود” استفاده شود…
عنوان فارسی مقاله: |
این هر دو روش کار می کند. افزایش اعتماد به نفس صریح با استفاده از وظیفه خود ارجاع.
|
عنوان انگلیسی مقاله: | |
سال انتشار میلادی: | 2019 |
نشریه: |
الزویر Journal: Journal of Experimental Social Psychology – Volume 80, January 2019, Pages 8-16 |
کلمات کلیدی فارسی: | |
کلمات کلیدی انگلیسی: |
Self-reference task
Evaluating learning
Self-esteem
Well-being
|
تعداد صفحات ترجمه شده: | 30 صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin |
نویسندگان: |
LaurenÈiu P. MaricuÈoiu, B. Keith Payne, DragoÈ Iliescu,
|
موضوع: | روانشناسی, علوم اعصاب رفتاری |
دسته بندی رشته: | روانشناسی |
فرمت فایل انگلیسی: | 9 صفحه با فرمت pdf |
فرمت فایل ترجمه شده: | Word |
کیفیت ترجمه: | عالی |
نوع مقاله: | isi |
تعداد رفرنس: |
مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی
فهرست مطالب
چکیده
کلمات کلیدی
1.مقدمه
1.1 شرطی سازی مثبت “خود”
1.2 وظیفه خود ارجاع
2. مطالعه حاضر
3- مطالعه 1
3-1 روش ها
3-1-2 اندازه گیری ها
3.1.3 روش :
جدول 1. فهرست محرک های مورد استفاده در مطالعه 1
جدول 2. آمار توصیفی متغیرهای وابسته مطالعه 1.
2.3 نتایج
3.3. بحث
4. مطالعه 2
4.1 روش
4.1.1 شركت كنندگان
4.1.2 معیارها
4.1.3 روش
4.1.4 تحلیل داده ها
4.2 نتایج
4.2.1 مقایسه های مقدماتی
4.2.2 تجزیه و تحلیل رگرسیون
4.3. بحث
5. مطالعه 3
5.1 روش ها
5.1.1 شركت كنندگان
5.1.2 اندازه گیری ها
5.1.3 روش
5.2 نتایج
5.3 بحث
6. بحث عمومی
6.1 محدودیت ها
6.2 نتیجه گیری
ترجمه چکیده
پس از اتمام srt اصلاح شده شرکت کنندگان در گروه آزمایشی در مقایسه با گروه کنترل به طور قابل توجهی اعتماد به نفس صریح بالاتر و خود پنداری مثبت بیشتری را گزارش کردند (مطالعه یک و دو ). در مطالعه دوم دانشجویان هر روز اصلاح srt را به مدت 2 هفته انجام دادند . شرکت کنندگان در گروه آزمایشی نسبت به گروه کنترل ، اعتماد به نفس صریح بیشتر و سلامت روان شناختی بالاتری را گزارش دادند (مثلا مشارکت تحصیلی بالاتر و فرسودگی تحصیلی پایین تر) . با این حال، مطالعه 3 شواهدی در مورد تاثیر SRT اصلاح شده بر خودسنجی سلامت روان ارائه نداد. نتایج ما نشان می دهد که درخواست افراد برای ارتباط خود با محرک های دیگر می تواند در دو جهت انتقال ارزش از “خود” به اهداف خارجی و از اهداف خارجی به “خود” استفاده شود
چکیده انگلیسی
نمونه ترجمه مقاله:
- مقدمه:
افراد معمولا ارزیابی مثبت از خود دارند (Bosson، Swann، & Pennebaker، 2000) . علاوه بر این، صراحت خود ارزیابی می تواند به هر موضوع شخصی از طریق اثر مالکیت منتقل شود (Nuttin، 1985). اگر چه اثر مالکیت صرفا برای اندازه گیری اعتماد به نفس ضمنی مورد استفاده قرار گرفت (Koole، Dijksterhuis، & van Knippenberg، 2001) تحولات اخیر در زمینه ارزیابی یادگیری بررسی شده است که آیا می توان از آن برای تغییر نگرش ها از طریق کار خود ارجاع استفاده کرد (SRT – Perkins، Forehand، & Greenwald، 2005)
Srt (Perkins et al., 2005) یک پارادایم یادگیری ارزشمند است که به تازگی علاقه محققان را به خود جلب کرده است . بر خلاف سایر پارادایم های شناخته شده یادگیری، مشخصه SRT این است که از “خود” به عنوان محرک برای تغییر ارزش محرک های خنثی قبلی استفاده می کند. اگر چه ابتدا یک فرم خاص از شرایط شرط سازی مطرح شد، تحولات نظری اخیر نشان داد که SRT ممکن است که براساس نظم متقاطع نوع جدیدی از اثر یادگیری ارزشمند باشد (Hughes، De Houwer، & Perugini، 2016) در متاآنالیز اخیر 53 مطالعه، Mattaveli، Richetin، Gallucci و Perugini (2017) گزارش دادند که SRT در شکل گیری یا تغییر نگرش نسبت به محرک های جدید در سطوح ضمنی و صریح موثر است.
تمام مطالعات قبلی خود را با محرک های خنثی مرتبط می کنند و با هدف نشان دادن این که ارزش مثبت “خود” را می توان به این محرک ها منتقل کرد. با توجه به این که اثر SRT ثابت و قابل اعتماد است (Mattawelli و همکاران، 2017)، در تحقیق حاضر، ما علاقه مند به بررسی این هستیم که آیا درخواست برای طبقه بندی “خود” و دیگر محرک ها در همان دسته می تواند ارزش را از محرک به خود منتقل کند.به طور خاص، پس از مرتبط کردن srt با محرک های ارزش مثبت ما علاقه مند شدیم ببینیم آیا ارزش “خود” می تواند افزایش یابد.
اگر محرک های جدید واکنش های عاطفی مثبت و شدید ایجاد کنند، ما انتظار یک انتقال معکوس از ارزش (یعنی از محرک ها به خود) را داریم .