پرسشنامه استراتژی روابط بین سازمانی ویلیام(2006)
پرسشنامه استراتژی روابط بین سازمانی توسط ویلیام و همکاران در سال 2006 ساخته شد.و دارای 17 سوال در 5 بعد می باشد.
تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :
مدیریت استراتژیک عبارت است از بررسی محیطی (هم محیط خارجی و هم محیط داخلی) تدوین استراتژی، اجرای استراتژی، ارزیابی و کنترل. بنابراین مدیریت استراتژیک بر نظارت و ارزیابی بر فرصت ها و تهدیدهای خارجی در سایه توجه به نقاط قوت و ضعف یک شرکت تأکید دارد(اعرابی و همکاران،1386).
ﻳﻜﻲ از ﺧﻄﺮ ﭘﺬﻳﺮي ﻫﺎي ﻣﻬﻢ در رواﺑﻂ ﺑـﻴﻦ ﺳـﺎزﻣﺎﻧﻲ، ﺧﻄـﺮ ﭘـﺬﻳﺮي راﺑﻄـ ﻪ اي اﺳـﺖ . اﻳـﻦ ﺧﻄﺮ ﭘﺬﻳﺮي ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎي اﺣﺘﻤﺎل ﺧﺴﺎرت ﻧﺎﺷﻲ از ﻋﺪم اﻟﺘﺰام ﻛﺎﻣـﻞ ﻃـﺮﻓﻴﻦ در ﻳـﻚ راﺑﻄـﻪ اﺳـﺖ. وﺟﻮد اﻳﻦ ﺧﻄﺮ ﭘﺬﻳﺮي ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﺎﻋﺚ آﺳﻴﺐ ﻧﺘـﺎﻳﺞ و از دﺳﺖ رﻓﺘﻦ داﻧﺶ اﺧﺘﺼﺎﺻﻲ اﻋﻀﺎي راﺑﻄﻪ ﺷﻮد .
ﻛﻨﺘﺮل ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎي ﺗﻨﻈﻴﻢ ﻋﻤﻠﻴﺎت ﺑﺎ اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎي از ﭘﻴﺶ ﺗﻌﺮﻳـﻒ ﺷـﺪه اﺳـﺖ . از ﻣﻜﺎﻧﻴﺰ مﻫﺎي ﻛﻨﺘﺮل ﺑﺮاي ﻛﺎﻫﺶ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻫﺎ، اﻓﺰاﻳﺶ ﺑﻬـﺮه وري، ﺑﻬﺒـﻮد ﻋﻤﻠﻜـﺮد ، ﻛـﺎﻫﺶ ﺧﻄﺎ، اﻳﺠﺎد ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﻲ، ارﺗﻘﺎي ﻣﺴﺆوﻟﻴﺖ ﭘﺬﻳﺮي و ﻣﻮاﺟﻬﻪ ﺑﺎ ﻋﺪم ﻗﻄﻌﻴـﺖ ﻫـﺎ اﺳـﺘﻔﺎده ﻣـﻲ ﺷـﻮد
تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه
در این پژوهش منظور از استراتژی روابط بین سازمانی نمرهاي است كه کارکنان به سوالات 17 گویه ای پرسشنامة استراتژی روابط بین سازمانی میدهند .
مولفه های پرسشنامه :
دانلود استراتژی روابط بین سازمانی
مولفه های پرسشنامه |
سوالات |
استراتژیهای همزیستی (فعالیتهای مستقیم با سازمانهای غیر رقیب) | 1 تا 3 |
استراتژیهای همزیستی (فعالیتهای غیر مستقیم در جامعه) | 4 تا 6 |
استراتژیهای هم غذائی (فعالیتهای مستقیم با رقباء) | 7 تا 9 |
استراتژیهای هم غذائی (فعالیتها در گستره صنعت) | 10 تا 12 |
اقتضائات محیطی | 13 تا 17 |