پرسشنامه شایستگی های مدیران در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات

پرسشنامه شایستگی های مدیران در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات

پرسشنامه شایستگی های مدیران در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط شیلر  در سال 2003 طراحی شدو دارای 17 سوال  می باشد.

تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :

مدیریت پر پایه شایستگی یا به عبارت دیگر مدیریت منابع انسانی با رویکرد شایستگی، بعد از مقاله مهم لاولر (۱۹۹۴) مطرح شد که در آن مقاله از اهمیت شایستگی در سازمانها سخن به میان آمد. لاور سیر تحولی سازمانها، از سازمانهای تحلیل شغل-محور، به سازمانهای شایستگی محور یا شایسته سالار را بررسی کرد.

  1. هر شغلی به مجموعه شایستگی های منحصربفردی برای انجام موثر نیاز دارد. افرادی که شغل را اجرا می کنند باید از این شایستگی های برخوردار باشند. یکی از ابعاد جالب و ارزشمند این اصطلاح این است که روی توانایی های فرد تمرکز نمی کند، بلکه بر توانایی یادگیری فرد تاکید می ورزد. این رویکرد نوآورانه بتدریج میان کارشناسان استخدامی و شرکت های آموزشی بشدت محبوب شد.
  2. شایستگی ها بهمراه شاخص های رفتاری منحصربفردشان تسهیل کننده نمایش رفتارهای و مهات های مناسب می باشد. این شایستگی های نه مجموعه ای از وظایفی است که مانند یک ربات باید اجرا شود و نه قابلیت خاصی است که هرگز نمایش داده نمی شود.
  3. شایستگی شامل انگیزش، خودآگاهی، علاقه و تمایل به نشان دادن عملکرد موثر می باشد.

تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه

در این پژوهش منظور از  شایستگی های مدیران در زمینه فناوری اطلاعات نمره­اي است كه کارکنان به سوالات 17 گویه ای پرسشنامة شایستگی های مدیران در زمینه فناوری اطلاعات می­دهند .

دانلود:پرسشنامه شایستگی های مدیران در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *