پرسشنامه معیارهای موفقیت سازمان هاف(1997)
پرسشنامه معیارهای موفقیت سازمان توسط هاف و همکاران در سال 1997 طراحی شد.و دارای 15 سوال می باشد
تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :
مدیریت عملکرد را می توان مجموعهای از اقدامات و اطلاعات تلقی کرد که جهت افزایش سطح استفاده بهینه از امکانات و منابع در جهت دستیابی به هدفها به شیوهای اقتصادی توأم با کارایی و اثربخشی صورت می گیرد. مدیریت عملکرد اصطلاح عامی برای آن دسته از فعالیتهای سازمانی است که با مدیریت امور و مسئولیتهای شغلی و رفتاری کارکنان سرو کار دارد. مدیریت عملکرد راهی برای تسهیل برقراری ارتباط و ایجاد تفاهم بین کارکنان و سرپرستان است و به پیدایش محیط مطلوب تر کاری و تعهد بیشتر نسبت به کیفیت خدمات منجر می شود.
با پیشرفت علم مدیریت مباحث مربوط به مدیریت منابع انسانی و بهویژه مدیریت استعداد ها از ارزش خاصی برخوردار میشود. امروزه بیشتر از هر زمان دیگری، تاکید و توجه به مدیریت استعداد موثر، میتواند استعداد کیفی و رهبری و مدیریت آینده را به درستی عرضه کند. این امر باعث افزایش بهرهوری، حفظ رشد و توسعه و وابستگی طرحهای نیرویکار در جهت سیاستهای سازمان میشود
به منظور بهبود بازگشت سرمایه در مدیریت استعداد، سازمان نیاز دارد تا همزمان با تحلیل نیاز و اهداف تجاری آینده ، آمار ، هزینه ها ، نیاز ها ، خواسته ها و مسائل مهم نیروهای کاری را، به طور کامل بداند. چنین تحلیل هایی میتوانند به تشخیص کمبود استعدادهایی کمک کنند که لازمه این موقعیت حساساند، و زمانی که به نیروهای کاری احتیاج است
تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه
در این پژوهش منظور معیارهای موفقیت سازمان نمرهاي است كه کارکنان به سوالات 15گویه ای پرسشنامة معیارهای موفقیت سازمان میدهند .
مولفه های پرسشنامه :
پرسشنامه تک مولفه ای می باشد
دانلود :پرسشنامه معیارهای موفقیت سازمان هاف(1997)