پرسشنامه استاندارد تناسب تخصصی شغل با شاغل

پرسشنامه-استاندارد-تناسب-تخصصی-شغل-با-شاغل

پرسشنامه استاندارد تناسب تخصصی شغل با شاغل توسط اقای احمدی در سال 1394ساخته شد.پرسشنامه با الگو گرفتن از  مدل هاکمن و اولدهام(1980) می باشد.این پرسشنامه دارای 5 سوال در یک بعد می باشد و  با هدف شناسایی تناسب تخصصی شغل با شاغل طراحی شده است.طیف لیکرت به دست امده پرسشنامه 87/. می باشد.

تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :

تناسب شغل و شاغل یعنی این­که برای هر فرد در سازمان باید شغل مناسب با ویژگی­های شخصیتی آن فرد باشید تا موجب افزایش رضایت شغلی فرد و در نتیجه افزایش بهره ­وری و کارائی در سازمان شود. هر قدر افرادشاغل در یک سازمان از شغل خود رضایت داشته باشند، به همان اندازه برای سازمان در رسیدن به اهداف خود مفیدتر خواهند بود.

اگر شخصیت افراد و نوع شغل آن­ها با هم متناسب باشد، رضایت شغلی به بالاترین حد می­­رسد و در نتیجه جا به جایی­ کارکنان به پایین­ترین میزان، تنزل پیدا می­کند.

اشخاص از بسیاری جهات با یکدیگر متفاوتند. هر یک از افراد صفات و ویژگی­هایی دارند که در مجموع ویژگی­های شخصیتی آن­ها را تشکیل می­دهد. هرچند بعضی اشخاص شباهت­هایی با هم دارند، اما هیچ گاه دو نفر به طور کامل شبیه هم نیستند.

شخصیت را شاید بتوان اساسی­ترین موضوع علم روان شناسی دانست؛ زیرا محور اساسی بحث در زمینه­ هایی مانند یادگیری، انگیزه، ادراک، تفکر، عواطف و احساسات، هوش و مواردی از این قبیل است.

تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه

در این پژوهش منظور از  تناسب تخصصی شغل با شاغل نمره­اي است كه کارکنان به سوالات 5گویه ای پرسشنامة تناسب تخصصی شغل با شاغل می­دهند .

مولفه های پرسشنامه :

مولفه های پرسشنامه

       سوالات

تناسب تخصصی شغل با شاغل

5-1

تعریف مفهومی متغیر :

تعریف عملیاتی: 

مولفه:1

سوالات:5

تحلیل بر اساس میزان نمره پرسشنامه: 

روایی  پرسشنامه: 

 پایایی پرسشنامه:

منبع: 

فرمت:word

تعداد صفحات:5

دانلود:
پرسشنامه استاندارد تناسب تخصصی شغل با شاغل

محصولات مکمل:

پرسشنامه استاندارد رضایت شغلی 

پرسشنامه استاندارد چرخش شغلی مقیمی(1390)

پرسشنامه استاندارد كارآمدی شغلی

پرسشنامه استاندارد جایگاه شغلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *