پرسشنامه میزان توجه به برند سازمان بامگارز(2010)

پرسشنامه میزان توجه به برند سازمان

پرسشنامه میزان توجه به برند سازمان بامگارز و همکاراندر سال 2010 طراحی شده است و دارای 19 سوال در 4 وجه می باشد. وهدف ان بررسی میزان توجه به برند سازمانی می باشد.

تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :

برند: مجموعه گره‌های ذهنی یا تداعیات کارکردی، احساسی، عقلی و مزیت‌هایی است که ذهن بازار هدف را اشغال نموده‌است. تداعی معانی پیوند دادن تصاویر و نشانه‌ها با برند یا مزایا و فواید یک برند است. این مزایا یا فواید برند است که مبنای تصمیم‌گیری برای خرید آن واقع خواهد شد.

نام تجاری

نام تجاری یکی از ارزشمند ترین دارایی های سازمان است. این چیزی است که ما را از رقیب‌هایمان متمایز میسازد و باعث می شود که معرفی محصولات و ورود به بازارهای جدید برای ما راحت تر شود؛ کمپین ها تماما به راه اندازی برند و تبلیغات اختصاص یافته است. با این حال در پیمودن این مسیر ،ما بخشی از ثروتمندترین دارایی هایمان را اغلب نادیده می گیریم: کارکنان ما.

در حالیکه تلاش های آموزشی ما اغلب شامل متون مرتبط با نام تجاری است، در برخی موارد کارکنان ما باید خارج از قواعد و اسکریپ ها عمل نمایند. این  عمل زمانی می تواند رخ دهد که یک شکست در ارائه خدمت رخ داده باشد و یا فرصتی برای بیش از حد انتظار کشیدن وجود داشته باشد و با از این که کارکنان ما نه تنها برند را درک می کنند بلکه می توانند آن را در فرآیند تصمیم گیری در کار خود اعمال کنند اطمینان حاصل کرده باشیم؛ ما برای وفادارسازی مشتریانمان ارزش ها و تفاوت هایی نسبت به رقبایمان ایجاد کرده و آنها را تقویت می کنیم.

برای آنکه کارکنان خود را در مسیر موفقیت قرار دهیم، ما باید برنامه ای را ایجاد کنیم که برند را به گونه ای تعریف نماییم تا هر کارمند بر روی مشتریان و یکدیگر تاثیر گذار بوده و تاثیرات آنها از طریق تعاملات با مشتریان به ما بازتاب گردد. این برنامه باید به گونه ای تنظیم شود که برای نیرو عادت شود.

همبستگی نام تجاری همراه با تعامل با نام تجاری و از بالاترین بخش سازمان ایجاد می شود. قبل از انتقال سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی برندسازی ، برند یا نام تجاری میبایست توسط رهبران و مدیران اصلی شرکت در بالاترین سطوح پذیرفته شود و بعد با سلسله مراتب به سایر بخش‌ها و افراد سازمان منتقل شود. آگاهی از نام تجاری شرکت باید در مراحل بعدی به اجرا درآید تا اطمینان حاصل شود قبل از رفتن به سطح بعدی سازمان، هر سطح مدیریت به طور کامل درگیر آن شده است. به جای تمرکز بر برنامه های مدیریت توسعه و کارگاه های تجاری، نیاز به اجباری شدن و پیگیری از طریق جلسات اجباری باید یک پرچم قرمز در سازمان باشد.

برای رسیدن به موفقیت، پیام نام تجاری باید به طور پیوسته در همه ارتباطات کارمندان وجود داشته باشد. پیام های تبلیغاتی به مراتب بیشتر از آنچه شما فکر می کنید، باید در یادداشت ها و آگهی ها در اتاق های کارکنان وجود داشته باشد. در حالی که این یک شروع عالی است، تنها اولین گام، حصول اطمینان از اینکه پیام تبلیغاتی شما در نقاط تماس مختلف توسط کارکنان به طور مداوم ارتباط برقرار می شود. تمام اسناد کارکنان، از جمله کتابچه های آموزشی، کارت های شناسایی و حتی توصیف های شغلی، باید بررسی شود تا اطمینان حاصل شود که ارزش های برند منعکس شده است.

تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه

در این پژوهش منظور از  میزان توجه به برند نمره­اي است كه کارکنان به سوالات 19 گویه ای پرسشنامة میزان توجه به برند می­دهند .

مولفه های پرسشنامه :

مولفه های پرسشنامه

سوالات
ارزش

5-1

هنجارها

11-6
محصولات فرعی

15-12

رفتارها

19-16

دانلود:

پرسشنامه میزان توجه به برند سازمان بامگارز(2010)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *