پرسشنامه نگرش افراد نسبت به تبلیغات لیو(2002)

پرسشنامه نگرش افراد نسبت به تبلیغات

پرسشنامه نگرش افراد نسبت به تبلیغات توسط لیو همکاران در سال 2002 ساخته شده است و دارای 30 سوال  در 5 مولفه می باشد و هدف ان بررسی نگرش‌ها نسبت به تبلیغات می باشد.

تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :

تبلیغات تبلیغ ریشه درزندگی اجتماعی انسانها دارد عملی است که در آن فروشنده یا تولیدکننده‌ای با انجام امری سعی می‌کند که خریدار بالقوه را از تولید این محصول آگاه کند. این عمل با روش‌های گوناگونی انجام می‌شود.

تبلیغات به کمک روش های متفاوتی که کسب و کارها آن را به کار می گیرند، به شکل بسیار پیچیده ای از ارتباطات تبدیل شده تا بتوانند پیام خود را به مصرف کننده انتقال دهد. تبلیغ کنندگان امروزی طیف وسیعی از انتخاب ها در اختیار دارند. اینترنت به تنهایی بسیاری از این گزینه ها را فراهم می سازد، ویدئوهای وایرال، بنرها، آگهی های تبلیغاتی، وب سایت های حامیان، چت روم های برند شده و بسیاری موارد دیگر.

تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی به عنوانی یکی از محرک های اصلی فروش جایگاه ویژه ای در اشکال مختلف تبلیغات دارد. اگر یک چیز حتمی درباره تبلیغات وجود داشته باشد، این است که متفاوت بودن چیز خوبی است. بسیار پیش می آید که مصرف کنندگان از آگهی های دیجیتال خسته می شوند، درست در این زمان است که بازگشت به برگه های چاپی، و احساس لمس کردن و پایداری که به وجود می آورند، قطعا گزینه خوبی است

تبلیغات چریکی

تبلیغات چریکی، که به رسانه محیطی نیز معروف است، در طی ۲۰ سال گذشته به روشی دائمی برای تبلیغات تبدیل شده است. این روش به طور گسترده و برای هر چیز نامتعارفی به کار برده شده و معمولا مصرف کننده را به مشارکت یا تعامل دعوت می کند. در این نوع از تبلیغات، مکان و زمان بسیار اهمیت دارد. نیروهای محرک پشت بازاریابی چریکی، ایده های خلاقانه و نوآوری هستند و نه بودجه های کلان. اغلب در این کمپین ها شما از طریق تبلیغات دهان به دهان و رسانه های اجتماعی به گسترش محصول و یا خدمت خود می پردازید.

تبلیغات وسیع Broadcast

تبلیغات وسیع، بازاریابی انبوه ارتباطات از طریق تلویزیون و رادیو، تا چند سال گذشته، غالب ترین روش برای یافتدن دسترسی به تعداد زیادی از مصرف کنندگان بوده است. این دسته از تبلیغات در طی چند سال گذشته، به ویژه با ظهور فناوری DVR و همچنین گسترش شبکه های اینترنتی و رد نمودن تبلیغات، بسیار آسیب دیده است. با این حال، همچنان روشی محبوب برای دسترسی به میلیون ها مخاطب در نظر گرفته می شود.

تبلیغ در محیط

به روش تبلیغات بیرون از خانه (OOH) نیز معروف است، اصطلاحی کلی برای توصیف هر نوع تبلیغی است که با مصرف کننده هنگامی که بیرون از خانه است تماس برقرار می کند. شما آن را به عنوان بیلبورد، پوسترهای ایستگاه اتوبوس، و حتی بوردهای دیجیتال بزرگ می شناسید.

تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه

در این پژوهش منظور از  نگرش افراد نسبت به تبلیغات نمره­اي است كه کارکنان به سوالات 30 گویه ای پرسشنامة نگرش افراد نسبت به تبلیغات می­دهند .

مولفه های پرسشنامه :

مولفه های پرسشنامه

سوالات
باورهای اقتصادی به تبلیغات

1 تا 8

مزایای اجتماعی در تبلیغات

9 تا 16
باورهای اخلاقی در تبلیغات

17 تا20

باورهای قانونی در تبلیغات

21 تا 25
مفید بودن شخصی تبلیغات

26 تا30

دانلود:

پرسشنامه نگرش افراد نسبت به تبلیغات لیو(2002)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *