دانلود ترجمه مقاله اختلاف ارزش ERP بین SME تولیدی و خدماتی در ایبری – الزویر ۲۰۱۷

دانلود ترجمه مقاله اختلاف ارزش ERP بین SME تولیدی و خدماتی در ایبری – الزویر ۲۰۱۷

دانلود ترجمه مقاله اختلاف ارزش ERP بین SME تولیدی و خدماتی در ایبری – الزویر ۲۰۱۷:در این مطالعه ما به بررسی عوامل تعیین‌کننده ارزش برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) پرداختیم. با اتکا بر تئوری دیدگاه مبتنی بر منابع (RBV)، ما یک مدل تحقیقاتی را برای ارزیابی ارزش ERP در سطح شرکت آزمودیم. این مدل با استفاده از نمونه از ۲۶۱ سازمان کوچک و متوسط (SME) منطقه ایبری از صنایع تولید و خدمات، آزموده شد. این مطالعه نشان داد که فراگشایی، همکاری و اندازه شرکت از عوامل مهم تعیین‌کننده برای ارزش ERP هستند، هرچند که فراگشایی اهمیت بیشتری برای صنایع خدماتی دارد. این مطالعه همچنین نشان داد هنگامی که کاربری ERP در کنار فاکتور های دیگر سیستم سازمانی قرار می‌گیرد مانند قابلیت‌های فراگشایی، اندازه شرکت و همکاری، کاربری ERP اثر خود را در توصیف ارزش ERP از دست می‌دهد.

عنوان فارسی مقاله: اختلاف ارزش ERP بین شرکت های کوچک و متوسط تولیدی و خدماتی در ایبری
عنوان انگلیسی مقاله:
سال انتشار میلادی: 2017
نشریه:

 الزویر

کنفرانس بین المللی سیستم های اطلاعات سازمانی

کلمات کلیدی فارسی:
کلمات کلیدی انگلیسی:

 

Enterprise Resource Planning (ERP)
ERP use
ERP Value
Manufacturing
Services
SMEs
Technology-Organizational-Environment
Resource-Based View
تعداد صفحات ترجمه شده: 11 صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
نویسندگان:
MingzhiLiuaYulinShiaCraigWilsonbZhenyuWu
موضوع:
دسته بندی رشته:
فرمت فایل انگلیسی: 9 صفحه با فرمت pdf
فرمت فایل ترجمه شده: Word
کیفیت ترجمه: عالی
نوع مقاله: isi
تعداد رفرنس: دانلود ترجمه مقاله ERP

مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی

فهرست مقالات

چکیده

مقدمه

دیدگاه‌های تئوری

کاربرد ERP در شرکت‌های تولید و خدمات

ارزش ERP و تئوری RBV

مدل تحقیق و فرضیات

روش کار

نتایج

بحث و بررسی

مفاهیم مدیریتی

مفاهیم آکادمیک

محدودیت‌ها و تحقیقات آینده

نتیجه‌گیری


چکیده

مقالات مربوط به سیستم برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) بررسی‌ گسترده ای را در مورد ویژگی‌های یک آنالیز صنعتی ارائه نکرده‌اند. براساس مدل تئوری، ما به ارزیابی ارزش ERP در صنایع تولیدکننده و خدماتی در شرکت‌های کوچک و متوسط در منطقه‌ ایبری (پرتغال و اسپانیا) پرداختیم. آزمون تجربی از طریق مدلسازی معادله ساختاری با استفاده از داده‌های مربوط به 261 شرکت به انجام رسید. نتایج نشان داد که اندازه شرکت، فراگشایی، و همکاری می‌توانند روی ارزش ERP در این صنایع اثرگذار باشند، به طوری که فراگشایی اهمیت بیشتری برای صنایع خدماتی دارد.


Abstract

Enterprise Resource Planning (ERP) system literature reports little research on the specificities of an industry analysis. Based on a theoretical model we assess ERP Value between Manufacturing and Services industries in Small and Medium Enterprises (SMEs) across the Iberian region (Portugal and Spain). The empirical test was conducted through structural equation modeling, using data from 261 firms. Results show that Firm size, Analytics and Collaboration contribute to ERP Value in those industries, with Analytics being more important for the Services industry.


نمونه ترجمه مقاله:دانلود ترجمه مقاله ERP 

مقدمه

سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) توسط بسیاری از شرکت‌های سراسر جهان به عنوان یک بخش کلیدی از زیر ساخت سازمانی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. ERP دربرگیرندة دامنه گسترده‌ای از محصولات نرم‌افزاری است که از عملیات تجاری روزمره و تصمیم‌گیری پشتیبانی می‌کند. سیستم‌های ERP می‌توانند یکپارچه سازی کامل فرایندها را در حوزه‌های عملیاتی با جریان‌های کاری بهینة، استاندارد سازی عملکردهای مختلف تجاری، بهسازی مدیریت نظم، حسابداری دقیق موجودی و مدیریت بهتر زنجیره تأمین انجام دهند[1,2]. ERPها اهمیت بسیاری برای صنایع تولیدی و خدمات در سازمان‌های کوچک و متوسط (SME) دارند[3-5].

در حال حاضر، فرایندی برای تغییرات ساختاری در اروپا مشاهده می‌شود که در آن سهم تولید در اقتصاد در حال کاهش و سهم خدمات در زمینه اشتغال و ارزش افزوده، افزایش پیدا می‌کند[6]. صنایع تولیدی و خدمات همچنان دو فعالیت بسیار مهم اقتصادی در اتحادیه اروپا هستند[7,8]. بسیاری از محققان [9-11] عنوان می‌کنند که شرکت‌های کوچک و متوسط، زیربنای اقتصاد اروپا را تشکیل می‌دهند که این مسئله، برای افزایش بهره‌وری و دستیابی به مزیت رقابتی در اقتصاد جهانی ، و همچنین در نوآوری و تبدیل، اهمیت دارد. مقالات نشان می‌دهند که توجه کمی به تحقیقات پیرامون ERP در SMEها شده است و به صنایع خاص مانند تولید و خدمات، حتی از آن هم کمتر پرداخته شده است[12]. برای پر کردن این شکاف، این مقاله به پرسش و تحقیق زیر در حوزه شرکت‌های کوچک و متوسط می‌پردازد: محرک‌ها و اختلاف‌های ارزش ERP در صنایع تولید و خدمات چیست؟

برای پاسخ به این پرسش ما یک مدل مفهومی را براساس تئوری دیدگاه مبتنی بر منابع (RBV)  می آزماییم که پیش‌تر در CENTERIS 2016  برای توصیف ارزش ERP منتشر شد[13]. برای بررسی مدل ما داده‌های شرکت‌های کوچک و متوسط را در منطقه شبه جزیره ایبری از صنایع تولید (158 شرکت) و خدمات (103 شرکت) جمع‌آوری کردیم. دیدگاه‌های تئوری در ادامه ارائه می‌شوند. سپس در بخش سوم، مدل تحقیق و فرضیات توضیح داده می‌شوند. روش کار در بخش چهارم می‌آید و سپس نتایج، بحث و بررسی، و نتیجه‌گیری ارائه می‌گردند.

دیدگاه‌های تئوری

کاربرد ERP در شرکت‌های تولید و خدمات

سیستم‌های ERP به شکل سنتی توسط صنایع سرمایه-بر مانند صنایع تولیدی مورد استفاده قرار گرفتند، که پیش از صنایع خدماتی از طرف عرضه کنندگان ERP هدف‌گذاری شده بودند[3]. با این حال، اخیراً پیاده سازی سیستم‌های ERP در صنایع خدماتی نیز افزایش پیدا کرده است[3].

استدلال شده است که صنعتی که شرکت در آن فعالیت می‌کند، روی کاربرد نوآوری‌های سیستم اطلاعات (IS) اثرگذار است. یافته‌های اخیر نشان می‌دهند که در اروپا، مهم‌ترین ویژگی برای بررسی کاربرد تکنولوژی اطلاعات (IT) صنعت و خصوصیات آن است، و نه این که شرکت‌ها به چه کشوری تعلق دارند[5,14,15].

صنایع خدماتی برخلاف صنایع تولیدی هستند [16]. رشد خدمات در 27 کشور اتحادیه اروپا، پرسش‌هایی را در زمینة دقت درک ما از فعالیت‌های نوآورانه در اقتصادهای مبتنی بر خدمات ایجاد کرده است، بخصوص از آنجا که نوآوری برای حالت رقابتی اقتصادهای پیشرفته، اهمیت بنیادین دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *