دانلود ترجمه مقاله یک روش جدید برای تلفیق سیستم های اجرایی ساخت با رویکرد تولید ناب – الزویر ۲۰۱۷

دانلود ترجمه مقاله یک روش جدید برای تلفیق سیستم های اجرایی ساخت با رویکرد تولید ناب – الزویر ۲۰۱۷

دانلود ترجمه مقاله یک روش جدید برای تلفیق سیستم های اجرایی ساخت با رویکرد تولید ناب – الزویر ۲۰۱۷:در مقاله حاضر, یک روش شناسی نوين براي فعال كردن كاركردهاي MES كه از اهداف توليد ناب حمایت می کنند، ارائه شده است. در حال حاضر، چندین مطالعات موردی برای نشان دادن نقش احتمالی MES در بهبود مستمر و شیوه های ناب توسعه داده شده است. روش شناسی عرصه شده در [۱۰] عمدتا بر جریانهای فرایند تمرکز دارد؛ با این حال، MES, مخزن اطلاعات زیادی در رابطه با محصول و فرایند است که نقش مهمی در پیاده سازی رویکرد تولید ناب دارند، اما اغلب هنوز به خوبی بررسی نشده. روش شناسی ارائه شده در بخش ۳ با هدف پر کردن این شکاف و ارائه یک رویکرد ساختاریافته ایجاد شده است. یک ابزار گرافیکی نیز توسعه داده شده است تا کاربر را به درستی در انجام تمام مراحل لازم پشتیبانی دهد.

عنوان فارسی مقاله:

یک روش جدید برای تلفیق سیستم های اجرایی ساخت با رویکرد تولید ناب

عنوان انگلیسی مقاله:
سال انتشار میلادی: 2017
نشریه:

 الزویر

پروسیدیای ساخت – Procedia Manufacturing

کلمات کلیدی فارسی: ,  ,
کلمات کلیدی انگلیسی:
Manufacturing Execution Systems – Information tools – Lean manufacturing – Methodology
تعداد صفحات ترجمه شده: ۱۶ صفحه (شامل ۱ صفحه رفرنس انگلیسی) با فونت ۱۴ B Nazanin
نویسندگان:
Gianluca D’Antonio، Joel Sauza Bedolla، Paolo Chiabert
موضوع: ، ,,
دسته بندی رشته:
فرمت فایل انگلیسی: 9 صفحه با فرمت pdf
فرمت فایل ترجمه شده: Word
کیفیت ترجمه: عالی
نوع مقاله: isi
تعداد رفرنس: دانلود ترجمه مقاله سیستم های اجرایی ساخت

مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی

فهرست مقالات

چکیده

۱- مقدمه

۲- پیش زمینه

۲-۱- سیستم های اجرای ساخت و تولید

۲-۲- ساخت و تولید ناب

۳- روش شناسی

۳-۱- شرح کلی یک فرایند ساخت و تولید

۳-۲- روش شناسی تجزیه و تحلیل داده ها

۳-۳- یک ابزار شماتیک (طرحواره) برای روش شناسی

۴- مطالعه موردی

نتیجه گیری

منابع


چکیده

به منظور مقابله با رقابت جهانی، صنایع, تلاش زیادی برای بهبود بهره وری تولید انجام داده اند. از یک دیدگاه وسیع، دو روش ممکن برای انجام این کار, اتخاذ روش شناسی های تولید ناب، و یا پیاده سازی ابزار های اطلاعاتی است: برای چندین سال، فرض شده است که این دو رویکرد متقابلاً منحصر به فرد هستند. هدف از این مقاله، تعریف یک روش شناسی برای حمایت از توسعه دهندگان و دست اندرکاران در ادغام سیستم های اجرایی ساخت و تولید با رویکرد تولید ناب است. یک مطالعه موردی در زمینه هوافضا به منظور اعتبار سنجی این روش ارائه شده است.


Abstract

In order to deal with global competition, industries have undertaken many efforts directed to improve manufacturing efficiency. From a broad perspective, two possible approaches are the adoption of lean manufacturing methodologies or the implementation of information tools: for several years, these two approaches have been assumed to be mutually exclusive. The present work aims to define a methodology to support developers and practitioners in the integration of Manufacturing Execution Systems with the lean manufacturing approach. A case-study in the field of aeronautics is presented to validate the method.


نمونه ترجمه مقاله:دانلود ترجمه مقاله سیستم های اجرایی ساخت 

  1. مقدمه

امروزه شرکت ها به واسطه تقاضای بازار تحت تاثیر رقابت شدید، سرعت سریع تجارت و برنامه های زمان بندی شده فشرده قرار گرفته اند. از یک سو، تولید و ساخت در حال تجربه چرخه های تولید کوتاه شده و کاهش اندازه دسته ها است؛ از سوی دیگر، تنوع انواع محصولات و سفارشی سازی آنها در حال افزایش هستند و همچنین تقاضاهای مشتری به سرعت تغییر می کنند. از این رو، برای حفظ و بهبود مزیت رقابتی خود، سازمان های پیشرو در بخش های صنعتی مختلف به بهبود بهینه سازی و کارایی فرایند نیاز دارند.

یکی از ابتکاراتی که یک شرکت می تواند انجام دهد, پیاده سازی شیوه های تولید ناب است: این اصطلاح توسط Womack و همکاران [1] برای توصیف فلسفه کاری مستقر در شرکت های ژاپنی، با توجه خاص به شرکت تویوتا معرفی شده است.. این روش شناسی مبتنی بر حذف ضایعات و فرایندهای غیربهره ورانه است، به منظور تمرکز بر عملیات های ارزش افزوده و تولید محصولات با کیفیت بالا، با سرعت مورد نیاز مشتریان، بدون هیچ گونه ضایعات می باشد. یک رویکرد دیگر، استقرار ابزارهای اتوماسیون و فناوری اطلاعات (IT) است که بهبود برنامه ریزی و کنترل فرایند و نیز بهبود عملکرد هر مرحله از فرایند تولید را میسر می سازد. چشم انداز کلاس های نرم افزاری و اهداف آنها در طول سال ها تغییر کرده است و هنوز هم در سرعت های بالا در حال تکامل است. امروزه، تمرکز بر روی ادغام و ارتباط بین ابزارهای مختلف اطلاعات و در میان سیستم های مختلف شرکت های مختلف (به عنوان مثال، در میان شرکت های متعلق به یک زنجیره تامین) است.

برای چندین سال، ابزار تولید و فناوری ناب متقابلاً مخالف در نظر گرفته شده اند [2]. در یک طرف، فلسفه ناب, “کمتر, بهتر است” می باشد: برای بهبود عملکرد شرکت، موجودی، تغییرپذیری، هدایت مواد، گزینه ها و انتخاب ها باید تا حد امکان کاهش یابند. برعکس، فلسفه فناوری اطلاعات, “بیشتر, بهتر است” می باشد: ابزارهای IT, مدیریت اطلاعات بیشتر، انعطاف پذیری فزاینده، توابع و ویژگی های بیشتری را میسر می سازند. با این حال، با توجه به [2]، دو کلاس از ابزارها، هم در مفهوم و هم در نرم افزار مکمل یکدیگر هستند: ابزارهای فناوری اطلاعات یک نوع از سیستم های برنامه ریزی سطح بالا هستند، در حالی که روش های ناب مربوط به کنترل و فعالیت های اجرایی طبقه کارگاه می باشند.

با این وجود، به منظور تعریف استراتژی های بهبود و ارزیابی تاثیر آنها، جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها, اجباری است: تصویب روش شناسی ها برای تولید ناب نمی تواند ادغام ابزارهای فناوری اطلاعات را حذف کند. از این رو، در سال های گذشته، ابزارهای فناوری اطلاعات به طور گسترده ای تطبیق یافته اند، ارتقا داده شده اند و گسترش یافته اند تا با فعالیت های نظارت و کنترل فرایند به خوبی سرو کار داشته باشند. در این زمینه، سیستم های اجرایی ساخت و تولید (MES) نقش کلیدی را ایفا می کنند: آنها مسئول جمع آوری داده ها، انجام تجزیه و تحلیل ها و ارسال اطلاعات حاصل شده هستند. در عصر مدرن، یک روش شناسی جامع برای استقرار MES به منظور حمایت از پیاده سازی شیوه های ناب هنوز وجود ندارد. هدف از مقاله حاضر، پر کردن این شکاف است. در بخش 2، پیش زمینه در مورد هر دوی MES و تولید ناب ارائه شده است. در بخش 3، یک روش جدید برای ادغام ویژگی های یک MES با اصول تولید ناب ارائه شده است. یک مطالعه موردی در زمینه هوافضا در بخش 4 ارائه شده است. نتیجه گیری و نکات نهایی در بخش 5 ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *