دانلود ترجمه مقاله شبیه سازی ادراکی درک جمله : مقایسه نوجوانان معمولی و نوجوانان مبتلا به اختلال اوتیسم – الزویر ۲۰۱۸

دانلود ترجمه مقاله شبیه سازی ادراکی درک جمله : مقایسه نوجوانان معمولی و نوجوانان مبتلا به اختلال اوتیسم – الزویر ۲۰۱۸

دانلود ترجمه مقاله شبیه سازی ادراکی درک جمله : مقایسه نوجوانان معمولی و نوجوانان مبتلا به اختلال اوتیسم – الزویر ۲۰۱۸:نوجوانان عادی (TD) در شرایط سازگار نسبت به شرایط ناسازگاری سریع تر پاسخ دادند. در مقابل، نوجوانان مبتلا به ASD این دو شرایط را از یکدیگر تشخیص ندادند. بنابراین، در مقایسه با کنترل، نوجوانان ASD کمتر قادر به فعال سازی خود به خودی اطلاعات ادراکی به عنوان عملکردی از متن مطلب بودند. پیامدهای این نتایج مورد بحث قرار گرفته اند.

عنوان فارسی مقاله:
شبیه سازی ادراکی درک جمله : مقایسه نوجوانان معمولی و نوجوانان مبتلا به اختلال اوتیسم
عنوان انگلیسی مقاله:
سال انتشار میلادی: 2018
نشریه:

Database: Elsevier – ScienceDirect (ساینس دایرکت)

Journal: Journal of Neurolinguistics – Volume 45, February 2018, Pages 36-44
کلمات کلیدی فارسی:
کلمات کلیدی انگلیسی:
تعداد صفحات ترجمه شده: 20صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
نویسندگان:
Orna Peleg, Rotem Ozer, Tal Norman, Osnat Segal,
موضوع:  
دسته بندی رشته:
فرمت فایل انگلیسی: 9 صفحه با فرمت pdf
فرمت فایل ترجمه شده: Word
کیفیت ترجمه: عالی
نوع مقاله: isi
تعداد رفرنس: دانلود ترجمه مقاله اوتیسم

مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی

فهرست مقالات

چکیده

1.مقدمه:

2. روش ها

2.1. شرکت کننده ها

2.2. آزمایش اصلی – وظیفه تأیید جمله – تصویر

2.3. آزمایش اضافی برای شرکت کنندگان ASD – وظیفه تشخیص معنایی

3. نتایج

3.1. آزمایش اصلی – وظیفه تأیید جمله – تصویر

3.2. آزمایش اضافی برای شرکت کنندگان ASD – وظیفه تشخیص معنایی

4. بحث


ترجمه چکیده

طبق نظریه های استعاره مفهومی درک زبان، مطالعات متعدد نشان داده اند که درک کنندگان به طور خودکار اطلاعات ادراکی (بصری) اجسامی را که به صورت شفاهی توصیف شده اند، حتی زمانی که این اطلاعات به هیچ وجه به صراحت ذکر نشده اند و یا ضرورتی برای انجام این کار وجود ندارد، فعال می کنند. به منظور روشن شدن نقش فعال سازی ادراکی در معنای مفهومی و تشخیص علت بالقوه مشکلات قدرت ادراک در اختلال طیف اوتیسم (ASD)، مطالعه حاضر میزان افراد مبتلا به ASD که باز نمایی های ادراکی را هنگام درک مطلب فعال می کنند، مورد بررسی قرار داده است.
از 16 نوجوان مبتلا به ASD و 16 نوجوان عادی (TD) پرسیده شد که آیا به شی نشان داده شده در یک طراحی خطی در درک مطلب اشاره شده است. در شرایط سازگار، شکل یا جهت جسم با چیزی که توسط درک مطلب قبلی نشان داده شده بود، مطابقت داشت. در شرایط ناسازگار، شکل یا جهت جسم با آن چیزی که بیان شده بود، مطابقت نداشت. نوجوانان عادی (TD) در شرایط سازگار نسبت به شرایط ناسازگاری سریع تر پاسخ دادند.

در مقابل، نوجوانان مبتلا به ASD این دو شرایط را از یکدیگر تشخیص ندادند. بنابراین، در مقایسه با کنترل، نوجوانان ASD کمتر قادر به فعال سازی خود به خودی اطلاعات ادراکی به عنوان عملکردی از متن مطلب بودند. پیامدهای این نتایج مورد بحث قرار گرفته اند


چکیده انگلیسی

– We tested the ability of TD and ASD adolescents to simulate verbally described scenes.
– TD adolescents spontaneously simulated the shape/orientation of described objects.
– ASD adolescents did not activate the visual representation implied by the sentence.
– This suggests that language processing may be less embodied in individuals with ASD.

Consistent with embodied theories of language comprehension, several studies have shown that comprehenders automatically activate perceptual (visual) information of verbally described objects, even when this information in neither explicitly mentioned nor necessary to perform the task. To clarify the role of perceptual activations in meaning construal; and to identify a potential cause of comprehension difficulties in autism spectrum disorder (ASD), the present study examined the extent to which individuals with ASD activate perceptual representations during sentence comprehension.

16 adolescents with ASD and 16 typically developing (TD) controls were asked to decide whether an object depicted in a line drawing had been mentioned in a preceding sentence. In the match condition, the shape or the orientation of the object matched the one implied by the preceding sentence. In the mismatched condition, the shape or the orientation of the object did not match the one implied by the sentence. TD adolescents responded faster in the match than in the mismatch condition. In contrast, adolescents with ASD did not distinguish between the two conditions. Thus, compared to controls, ASD adolescents were less able to spontaneously activate perceptual information as a function of sentence context. The implications of these results are discussed.


نمونه ترجمه مقاله:دانلود ترجمه مقاله اوتیسم

گرفته اند.

  1. مقدمه

نظریه هایی در زمینه قدرت پردازش زبان وجود دارند که جملات را با شبیه سازی ذهنی وضعیت امور[1] توصیف شده توسط جمله، درک می کنند. به این معنی که باز نمایی های ذهنی فعال شده، زمانی که حوادث واقعی را درک می کنیم نیز در پاسخ به رویدادهای توصیف شده به صورت زبانی فعال می شوند. بنابراين درك زبان، نه تنها شامل فعاليت باز نمایی های زباني و ساختارهاي زباني است، بلکه شامل فعاليت حسگر باز نمایی های در ارتباط با اشيا و حوادث توصيف شده نیز می باشد (به عنوان مثال Barsalou، سال 2008 و  Zwaan و همکاران در سال 2004). در راستای این طرح، مطالعات متعددی نشان داده اند که درک کنندگان به طور خودکار اطلاعات ادراکی (بصری[2]) اجسام شرح داده شده را، حتی زمانی که این اطلاعات به صراحت بیان نشده اند، بلکه صرفا توسط شرایط توصیف شده بیان شده اند، فعال می کنند (به عنوان مثال Zwaan و Stanfield در سال 2001، Zwaan و Stanfield و Yaxley در سال 2002، Engelen و Bouvmeester و de Bruin در سال 2011).

در این مطالعات، از شرکت کنندگان خواسته شد که جمله های شرح داده شده در مکان های خاص را بخوانند (یا گوش دهند). به طور برجسته، شکل بصری جسم (یا جهت گیری[3]) به عنوان تابع موقعیت مکانی آن تغییر می کند. به عنوان مثال، جمله “رون بادکنک را در هوا دید” به بالون باد شده ای اشاره دارد، در حالی که جمله “رون بالون را در بسته دید” بادکنک بدون بادی را نشان می دهد. به همین ترتیب، جمله “دن مسواک را در فنجان دید” نشان دهنده یک مسواک عمودی است، در حالی که “دن مسواک را در دستشویی دید” نشان دهنده یک مسواک افقی است.

به منظور بررسی اینکه آیا درک کنندگان به طور خود به خود چنین جزئیات ادراکی ظریفی را فعال می کنند، معمولا وظیفه تایید یک جمله تصویری مورد استفاده قرار می گیرد، که از شرکت کنندگان خواسته می شود تصمیم بگیرند که آیا در جمله قبلی (به عنوان مثال، “رون بادکنک را در هوا دید”) یک جسم ترسیم شده است یا نه (مانند بادکنک). آزمون های انتقادی همیشه مثبت هستند (به عنوان مثال، جسم در واقع ذکر شد)، با این حال، ممکن است توصیف نشان داده شده توسط جمله، شامل شکل جسم (یا جهت گیری) باشد (به عنوان مثال، بادکنک باد شده) یا نباشد (مانند یک بادکنک بدون باد). در تمام این مطالعات، پاسخ ها در شرایط انطباق سریع تر از شرایط عدم انطباق بودند و این مسئله را نشان می دهد که باز نمایی ذهنی حاصل از درک جمله با اطلاعات ادراکی (بصری) مرتبط با صحنه توصیف شده هماهنگ است، حتی زمانی که این اطلاعات به صراحت ذکر نشده اند و یا ذکر آنها ضروری نباشد.

[1] State-of-affairs

[2] Visual

[3] Orientation

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *