دانلود ترجمه مقاله هسته توخالی نقره ای روکش شده با حسگر پلاسمونی فیبر کریستالی– الزویر ۲۰۱۸

دانلود ترجمه مقاله هسته توخالی نقره ای روکش شده با حسگر پلاسمونی فیبر کریستالی – الزویر ۲۰۱۸

دانلود ترجمه مقاله هسته توخالی نقره ای روکش شده با حسگر پلاسمونی فیبر کریستالی– الزویر ۲۰۱۸:تجزیه و تحلیل حساسیت حسگر پیشنهادی به منظور بررسی تأثیر بر عمق افت و حساسیت دامنه نیز انجام می‌شود. با توجه به حساسیت بالا و ویژگی‌های خطی، حسگر پیشنهادی می‌تواند به طور بالقوه در برنامه‌های کاربردی حسگر زیستی و حسگر شیمیایی به کار رود.

عنوان فارسی مقاله:
هسته توخالی نقره ای روکش شده با حسگر پلاسمونی فیبر کریستالی
عنوان انگلیسی مقاله:
سال انتشار میلادی: 2018
نشریه:

Database: Elsevier – ScienceDirect (ساینس دایرکت)

Journal: Optical Materials – Volume 76, February 2018, Pages 287-294

کلمات کلیدی فارسی:
کلمات کلیدی انگلیسی:
Surface plasmon resonance
Photonic crystal fiber
Refractive index sensor
Sensitivity
Resolution
تعداد صفحات ترجمه شده: 26 صفحه  با فونت ۱۴ B Nazanin
نویسندگان:
Q.M. Yu, L. Cen, Y. Wang,
موضوع:
دسته بندی رشته:
فرمت فایل انگلیسی: 8 صفحه با فرمت pdf
فرمت فایل ترجمه شده: Word
کیفیت ترجمه: عالی
نوع مقاله: isi
تعداد رفرنس: دانلود ترجمه مقاله حسگر پلاسمونی فیبر کریستالی

مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی

فهرست مطالب

چکیده

کلمات کلیدی

1- مقدمه

1- طراحی سازه‌ای و مواد پلاسمونی

2- نتایج و تجزیه و تحلیل عملکرد

3- نتیجه گیری


ترجمه چکیده

ما یک حسگر ضریب شکست رزونانسی پلاسمونی بر پایه شبکه های دایره-ای با هسته توخالی متشکل از فیبر کریستال فوتونی پیشنهاد می‌کنیم. کارایی سنجش، با استفاده از روش المان محدود (اجزاء محدود) (FEM) بررسی شده‌است. نقره به عنوان ماده پلاسمونیک برای این طرح مورد استفاده قرار می‌گیرد که برای تسهیل ساخت، در سطح بیرونی PCF لحاظ می‌شود. حسگر پیشنهاد شده حداکثر حساسیت به طول موج را به میزان nm / RIU 4200 و با دقت حسگر RIU نشان می‌دهد. علاوه بر این، برای ضریب شکست آنالیت 1.37، حداکثر حساسیت دامنه و دقت گزارش شده است. علاوه بر این، تأثیر پارامترهای مختلف ساختاری بر عملکرد سنجش از قبیل زمین، قطر سوراخ هوا و ضخامت لایه نقره نیز به طور کامل مورد بحث قرار گرفته است. تجزیه و تحلیل حساسیت حسگر پیشنهادی به منظور بررسی تأثیر بر عمق افت و حساسیت دامنه نیز انجام می‌شود. با توجه به حساسیت بالا و ویژگی‌های خطی، حسگر پیشنهادی می‌تواند به طور بالقوه در برنامه‌های کاربردی حسگر زیستی و حسگر شیمیایی به کار رود.


چکیده انگلیسی

We propose a simple hollow-core circular lattice photonic crystal fiber (PCF) based surface plasmon resonance (SPR) refractive index sensor. The sensing performance is investigated by using the finite element method (FEM). Silver is used as the plasmonic material for this design, which is placed on the outer surface of the PCF to facilitate the fabrication. The proposed sensor shows a maximum wavelength sensitivity of 4200 nm/RIU with a sensor resolution of 2.38 × 10−5 RIU. Besides, a maximum amplitude sensitivity of 300 RIU−1 and a resolution of 3.33 × 10−5 RIU is reported for an analyte refractive index of 1.37. Moreover, the effect of varying structural parameters on the sensing performance such as pitch, air hole diameter and silver layer thickness are also discussed thoroughly. Sensitivity analysis of the proposed sensor is performed in order to investigate the impact on loss depth and amplitude sensitivity. Thanks to high sensitivity and linearity characteristics, the proposed sensor can be potentially employed in practical bio-sensing and chemical sensing applications.
 

نمونه ترجمه مقاله:دانلود ترجمه مقاله حسگر پلاسمونی فیبر کریستالی 

 

  • مقدمه

در طول سه دهه گذشته، پدیده رزونانس پلاسمون سطح به دلیل رفتار بسیار حساس و قابلیت سنجش بدون علامت به عنوان یک روش قدرتمند تشخیص نوری مورد توجه قرار گرفته­است (1و2). سنسورهای SPR پیشرفت چشمگیری در کاربردهای حسگر زیستی از جمله تشخیص آنالیت‌های بیولوژیکی، تشخیص پزشکی، تصورات زیستی، تعامل آنتی بادی وآنتی ژن‌، سنجش شیمیایی آلی، آزمایش آب و ایمنی محیط را از خود نشان داده‌اند (3-7). با توجه به توسعه مداوم فناوری SPR در دستگاه‌های نوری مانند نظارت بر ضخامت فیلم (8و9)، فیلترهای تنظیم نوری (10و11)، تصویربرداری SPR (12و13) و تعدیل‌کننده‌های نوری (14و15) نیز به‌کار گرفته شده­است. علاوه‌براین، فناوری SPR با هدف دستیابی به دستگاه‌های نوری کاملاً فشرده، ادغام و یکی شدن اجزای نانوالکترونیکی و نانوفوتونیک را فراهم می‌کند (16و17).

اخیراً، سنسورهای SPR بر پایه فیبر کریستال فوتونی به دلیل ویژگی‌های نوری غیرمعمول و جذاب آنها نسبت به الیاف نوری معمولی مورد مطالعه گسترده قرار گرفته است. با توجه به نفوذپذیری قابل کنترل و از بین رفتن محصور، حسگرهای PCF SPR عملکرد بهتری در کاربردهای حسگر زیستی نشان داده‌اند. بر خلاف حسگرهای نوری معمولی، حسگرهای SPR مبتنی بر PCF با تغییر پارامترهای ساختاری، کنترل بهتری از میدان ناپایدار را دارند. علاوه­‌بر­این، اندازه حسگرهای  PCF SPRکوچک است و آنها را برای استفاده در نانوحسگرها و برنامه‌های سنجش از دور مناسب می‌کند (19).

در طی چند سال گذشته، چندین حسگر PCF SPR به منظور بهبود حساسیت، دقت تشخیص و دامنه پویای تشخیص، مورد کاوش قرار گرفته‌اند. حسگرهای PCF SPR به دو دسته طبقه‌بندی می‌شوند. اول، حسگرهای PCF با روکش فلزی داخلی که در آن مواد پلاسمونی به صورت انتخابی در داخل PCF قرار گرفته و آنالیت مایع به صورت انتخابی در سوراخ (های) هوا نفوذ می‌کند. دوم، سنسورهای PCF با روکش فلزی که در آن مواد پلاسمونی در سطح بیرونی PCF قرار دارند. اخیراً، یک حسگر SPR مبتنی بر فیبر حلقه الماس (DRF) ساخته شده است (20) که حداکثر حساسیت آن به طول موج nm / RIU 6000 و وضوح سنج   در محدوده سنجش بین 1.33 و 1.39 پیشنهاد شده است. حسگر مبتنی بر کانال حلقه باز که توسط “Liu و همکاران” (21) پیشنهاد شده را می‌توان برای تشخیص ضریب شکست (RI) بین 1.23 و 1.29 استفاده کرد. این طرح پیشنهادی، میانگین حساسیت به طول موج nm / RIU 5500 و حداکثر حساسیت به دامنه  را نشان می‌دهد.

بر اساس روکش فلزی داخلی، تعداد کمی حسگر بالقوه PCF SPR در رفرنس‌های 22 تا 25 گزارش شده است. در عمل، رسوب فلز روی چندین سوراخ هوا ضمن حفظ ضخامت یکنواخت، از نظر ساختگی (فرایند ساخت) غیرممکن است. علاوه بر این، نفوذ انتخابی سوراخ‌های هوا با آنالیت، پیچیده و زمان‌بر است. این برنامه به طور بالقوه کاربردهای گسترده‌ای را در حسگر محدود می‌کند. اخیراً، سنسورهای PCF SPR مبتنی بر نانوسیم به منظور از بین بردن موارد نفوذ انتخابی گزارش شده (26و27) و به تازگی یک حسگر متشکل از هسته نقره‌ای توخالی PCF SPR (28) با استفاده از محدوده تشخیص بزرگ از 1.33 تا 1.50 پیشنهاد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *