دانلود ترجمه مقاله تخریب آزمایشی کامپوزیت زیست تخریب پذیر پلی لاکتیک اسید/منیزیم به عنوان یک ماده تقویت کننده استخوان در حضور ایمپلنت های دندان تیتانیوم و PEEK – الزویر ۲۰۱۸

دانلود ترجمه مقاله تخریب آزمایشی کامپوزیت زیست تخریب پذیر پلی لاکتیک اسید/منیزیم به عنوان یک ماده تقویت کننده استخوان در حضور ایمپلنت های دندان تیتانیوم و PEEK – الزویر ۲۰۱۸

دانلود ترجمه مقاله تخریب آزمایشی کامپوزیت زیست تخریب پذیر پلی لاکتیک اسید/منیزیم به عنوان یک ماده تقویت کننده استخوان در حضور ایمپلنت های دندان تیتانیوم و PEEK – الزویر ۲۰۱۸:این اختلاف چشم گیر به مرور از بین رفت در جایی که هیدروژن آزاد شده در روز سی ام بیشترین بود و مقدارآن برای گروه ترکیبی با ایمپلنت های تیتانیومی ۳.۵ میلی لیتر/سانتی متر مربع و و ۳.۲ برای گروهی که با ایپلمت های PEEK بودند، بود. اهمیت با توجه به شباهت مقدار تجزیه که وابسته به هیدروژن آزاد شده از این دو گروه ایمپلنت های مواد است بر هم چیده شدن کامپوزیت PLA/30Mg نه فقط با ایمپلنت های موادی با فلز آزاد جدید مثل PEEK بلکه با ایمپلنت های مرسوم تیتانیومی هم امکان پذیر نیست.

عنوان فارسی مقاله:
تخریب آزمایشی کامپوزیت زیست تخریب پذیر پلی لاکتیک اسید/منیزیم به عنوان یک ماده تقویت کننده استخوان در حضور ایمپلنت های دندان تیتانیوم و PEEK
عنوان انگلیسی مقاله:
سال انتشار میلادی: 2018
نشریه:

Database: Elsevier – ScienceDirect (ساینس دایرکت)

Journal: Dental Materials – Volume 34, Issue 10, October 2018, Pages 1492-1500

کلمات کلیدی فارسی:
کلمات کلیدی انگلیسی:
Bone augmentation
Polylactic acid
Magnesium
Dental implant
Titanium
PEEK
تعداد صفحات ترجمه شده: 15 صفحه  با فونت ۱۴ B Nazanin
نویسندگان:
Tycho Zimmermann, Ana Ferrandez-Montero, Marcela Lieblich, Begoña Ferrari, José Luis González-Carrasco, Wolf-Dieter Müller, Andreas Dominik Schwitalla,
موضوع: ,
دسته بندی رشته:
فرمت فایل انگلیسی: 9 صفحه با فرمت pdf
فرمت فایل ترجمه شده: Word
کیفیت ترجمه: عالی
نوع مقاله: isi
تعداد رفرنس: دانلود ترجمه مقاله کامپوزیت

مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی

فهرست مطالب

چکیده

کلمات کلیدی

1.مقدمه

2. روش ها و مواد

شکل1: تصویر SEM از پودر PLA/30Mg در بزرگنمایی های متفاوت، ذرات کروی منیزیم در اندازه های مختلف به طور کامل با PLA پوشش داده شده اند.

شکل2: تصویر میکروسکوپ نوری از برش مقطعی مواد PLA/30Mg جوش سرد شده، ذرات منیزیم به رنگ سفید مشخص است

شکل3: تصویر میکروسکوپ نوری از اجزا آزمایش

3. نتیجه گیری

4. بحث

شکل4: دستگاه اندازه گیری میزان هیدروژن آزاد شده

شکل5: رهایی هیدروژن بر حسب زمان

شکل6: ظاهر نمونه ها بعد از 30 روز غوطه وری

5. نتیجه گیری

شکل7: سطح مقطع پولیش شده نمونه های تیتانیوم-1 و PEEK-1

شکل8: فصل مشترک بین ایمپلنت PEEK و PLA/30Mg

شکل 9: فصل مشترک بین ایمپلنت تیتانیوم و PLA/30Mg

شکل10: سطح مقطع PLA/30Mg تخریب شده از PEEK-2

شکل11: مقایسه تصویر بین میکروسکوپ نوری و SEM از سطح مقطع PLA/30Mg تخریب شده، ذرات منیزیم خورده نشده به رنگ سفید است، محصولات خوردگی منیزیم به طور واضح قابل تشخیص است از زمینه PLA در تصویر SEM


ترجمه چکیده

هدف از این مطالعه ارزیابی رفتار تجزیه پذیری توسط اندازه گیری هیدروژن آزاد شده از یک کامپوزیت زیست تخریب پذیر که شامل ماتریس تقویت شده ی پلی اتیلن اسید/منیزیم با سی درصد وزنی(PLA/30Mg) میکروذرات منیزیم به عنوان ذره ی اصلی تقویت کننده ی ماده در ترکیب با ایمپلنت های دندانی تیتانیوم و یا PEEK برای ارزیابی تاثیر بالقوه ی ایمپلنت های دندانی تیتانیومی و رفتار خوردگی اجزاء منیزیمی درون ماتریس PLA. روش ها سه ایمپلنت دندانی PEEK و سه ایمپلنت دندانی تیتانیومی درون یک سوراخ مرکزی از شش دیسک PLA/30Mg قرار داده شده اند. نمونه ها در دمای ۳۷ درجه ی سانتیگراد به مدت سی روز در محلول میانگین اصلاح شده ی مک کوری خوابانده شده و مقدار هیدروژن آزاد شده محاسبه شد.

نتایج بین روزهای ۷ام و ۱۶ام میانگین هیدروژن آزاد شده در هر سانتی متر مربع از سطح PLA/30Mg در ترکیب با ایمپلنت های تیتانیومی به شدت بالاتر از گروه نمونه هایی بود که با ایمپلنت های PEEK ترکییب شده بودند. این اختلاف چشم گیر به مرور از بین رفت در جایی که هیدروژن آزاد شده در روز سی ام بیشترین بود و مقدارآن برای گروه ترکیبی با ایمپلنت های تیتانیومی ۳.۵ میلی لیتر/سانتی متر مربع و و ۳.۲ برای گروهی که با ایپلمت های PEEK بودند، بود. اهمیت با توجه به شباهت مقدار تجزیه که وابسته به هیدروژن آزاد شده از این دو گروه ایمپلنت های مواد است بر هم چیده شدن کامپوزیت PLA/30Mg نه فقط با ایمپلنت های موادی با فلز آزاد جدید مثل PEEK بلکه با ایمپلنت های مرسوم تیتانیومی هم امکان پذیر نیست.


Abstract

Objective

The aim of this study was to assess the degradation behavior by measuring the H2 release of a biodegradable composite consisting of a polylactic acid matrix reinforced with 30% wt. spherical magnesium microparticles (PLA/Mg) as potential bone augmentation material in combination with dental implants of either titanium or polyetheretherketone (PEEK) in order to evaluate the potential influence of the titanium dental implants on the corrosion behavior of the Mg particles within the PLA matrix.

Methods

Three PEEK dental implants and three titanium dental implants were put into a central perforation of six PLA/Mg-discs. These samples were incubated at 37 °C for 30 days in McCoy’s 5A modified medium and the H2 release was evaluated.

Results

Between day 7 and day 16 the average H2 release per cm2 of the surface of the PLA/Mg-samples in combination with the titanium implants was significantly higher than that of the sample group combined with the implants of PEEK (3.1 ± 0.4 ml vs. 2.8 ± 0.4 ml). This significant difference disappeared afterwards, whereas the H2 release was highest at day 30 and amounted 3.5 ± 0.7 ml/cm2 for the group with the titanium implants and 3.2 ± 0.8 ml/cm2 for the group with the PEEK implants.

Significance

Regarding the similar values of the degradation depending H2 release of the two implant material groups, the co-implantation of a PLA/Mg composite is not only possible with new metal-free implant materials such as PEEK, but also with conventional implants of titanium.


نمونه ترجمه مقاله:دانلود ترجمه مقاله کامپوزیت 

  1. مقدمه

ایمپلنت های دندانی به عنوان ریشه های مصنوعی برای نگه داشتن پروتزهای دندانی عمل میکنند ،با بازگردانی کردن عمل اصلی از طریق ایمپلنت های دندانی ،کیفیت زندگی و وضعیت غذایی بیماران متاثر میتواند به شدت بهبود یابد یک شرط اولیه برای قرار دادن ایمپلنت های دندانی وجود مقدار کافی حجم استخوان در منطقه ی مورد نظز از فک  میباشد. بیشینه ی تولید حجم استخوان در شش ماه اول بعد از ازدست دادن دندان میباشد برای جبران کردن  این استخوان از دست رفته یک تقویت استخوان میتواند ضروری باشد که توسط بزرگ سازی حجم استخوان به وسیله ی اضافه کردن استخوان و یا بافت تعریف می شود. برای تقویت کردن حجم استخوان از دست رفته ی چشم گیر پیوند یک غشاء بیرونی انعطاف پذیر از استخوان قبل از کاشت ایمپلنت توصیه می شود. در بیشتر موارد عیوب استخوانی این پیوندهای استخوانی خود به خودی به صورت یک انتخاب باقی مانده اند به منظور کاهش زمان کلی درمان و برای آسان کردن مداخله ی جراحی دوم تکنیک حلقه ی استخوانی تشریح شده است. این تکنیک تک مرحله ی برای تقویت استخوان مستلزم به پایداری ایمپلنت دندانی توسط یک حلقه ی شکل داده شده از پیوندهای استخوانی خود به خودی  همزمان با کاشت ایمپلنت میباشد. پیوند استخوانی خود به خودی از وضع نامساعد افزایش فساد که همراه با برداشت پیوند در منطقه ی دوم جراحی است دچار ضرر می شوند و تعداد زیادی از موارد آلوپلاستیک[1]  به عنوان جایگزین برای جلوگیری از این مداخله ی موازی پیشنهاد داده شده اند. در این رابطه ماده ی سینتیکی ای می تواند مطلوب باشد که به سهولت در دسترس بوده و به مرور زمان کاملا و بدون کاهش حجم با استخوان طبیعی جایگزین شود. یک کامپوزیت زیست تخریب پذیر که پایه ی آن اسید پلی لاکتیک که توسط ذرات کروی منیزیم تقویت شده است میتواند به عنوان همچنین ماده ای نمایش داده شود. این کامپوزیت در اصل برای تولید ورق های تجزیه‌پذیر  استئوسنتز[2] تصور میشد. این ماده میتواند به صورت حلقه ی استخوانی به صورت سودآور برای تقویت یک مرحله ی در نوک استخوان استفاده شود.

دانلود ترجمه مقاله کامپوزیت

[1] Alloplastic

[2] Osteosynthesis

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *