دانلود ترجمه مقاله اثرات ستیل تری متیل آلومینیم برومید بر روی مورفولوژی نانوذرات Fe3O4 ترکیب شده خام مورد استفاده برای حذف فسفات – الزویر ۲۰۱۸

دانلود ترجمه مقاله اثرات ستیل تری متیل آلومینیم برومید بر روی مورفولوژی نانوذرات Fe3O4 ترکیب شده خام مورد استفاده برای حذف فسفات – الزویر ۲۰۱۸

دانلود ترجمه مقاله اثرات ستیل تری متیل آلومینیم برومید بر روی مورفولوژی نانوذرات Fe3O4 ترکیب شده خام مورد استفاده برای حذف فسفات – الزویر ۲۰۱۸:. داده های حاصل از EDS، FTIR و TGA نشان دادند که CTAB بر روی سطح CTAB-IONPs پوشش داده می شود در حالی که XRD نشان داد که آهن زیروولنت و اکسید آهن تشکیل شده است. در نهایت مکانیزم تشکیل IONPs پیشنهاد شد.

عنوان فارسی مقاله:
اثرات ستیل تری متیل آلومینیم برومید بر روی مورفولوژی نانوذرات Fe3O4 ترکیب شده خام مورد استفاده برای حذف فسفات
عنوان انگلیسی مقاله:
سال انتشار میلادی: 2019
نشریه:

Database: Elsevier – ScienceDirect (ساینس دایرکت)

Journal: Materials Science and Engineering: C – Volume 82, 1 January 2018, Pages 41-45

کلمات کلیدی فارسی:
کلمات کلیدی انگلیسی:
Cetyltrimethylammonium bromide; Green synthesis; Iron oxide nanoparticles; Phosphate removal
تعداد صفحات ترجمه شده: 15 صفحه  با فونت ۱۴ B Nazanin
نویسندگان:
Li Gan, Zeyang Lu, Dan Cao, Zuliang Chen,
موضوع:  
دسته بندی رشته: ,
فرمت فایل انگلیسی: 5 صفحه با فرمت pdf
فرمت فایل ترجمه شده: Word
کیفیت ترجمه: عالی
نوع مقاله: isi
تعداد رفرنس: دانلود ترجمه مقاله مورفولوژی نانوذرات

مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی

فهرست مطالب

چکیده

کلمات کلیدی

1.مقدمه

2- آزمایش

1-2- آماده سازی عصاره برگ اکالیپتوس

2-2- سنتز CTAB-IONPs و IONPs بدون پوشش

3-2- آزمایش حذف فسفات

4-2- مشخصات

3- نتایج و بحث

1-3- آزمایش حذف فسفات

شکل 1: مقایسه بازده در حذف فسفات با استفاده از مواد مختلف

شکل 2:اثر غلظت CTAB در فرایند سنتز برای حذف فسفات

2-3 تعیین مشخصات

شکل 3: تصویر SEM برای IONPs سنتز شده گیاهی (a) در حضور CTAB، (b) در غیاب CTAB

شکل 4: EDS برای IONPs سنتز شده گیاهی (a) در حضور CTAB، (b) در غیاب CTAB

شکل 5: XRD برای CTAB-IONPs سنتز شده گیاهی

شکل 6: طیف FTIR (a) CTAB-IONPs، (b) IONP، (c) CTAB خالص

شکل 7: TGA برای IONPs سنتز شده گیاهی (a) در حضور CTAB، (b) در غیاب CTAB

4- نتیجه گیری


ترجمه چکیده

در این مقاله نانو ذرات اکسید آهن (IONPs) با استفاده از عصاره برگ اکالیپتوس در حضور ستیل تری متیل-آلومینیم برمید (CTAB) به منظور افزایش پراکندگی و کاهش تجمع IONPs با موفقیت ترکیب شدند. CTAB به عنوان یک عامل پایدار کننده و پوشش دهنده در بیوسنتز IONP مورد استفاده قرار گرفت. اندازه ذرات از nm 1/30 9/183 به nm 1/17 8/89 کاهش یافته است چنانکه غلظت CTAB از 0 به CTAB mM 4/0 فزایش یافته است که به ترتیب نشان دهنده این است که CTAB تجمع IONPs را کاهش و واکنش پذیری را افزایش می دهد. علاوه بر این، بازده حذف فسفات از %13/95 به %58/89 کاهش یافته است، در حالی که غلظت CTAB از 4/0 تا mM 10 افزایش یافته است،

که این نشان می دهد CTAB بر روی میسل ها و بیومولکول های چربی دوست در عصاره برگ اکالیپتوس اثر می گذارد و بنابراین بر تشکیل IONPs تاثیر دارد. علاوه بر این، تصویر SEM نشان داد که کروی کوچکتر با برخی از CTAB-IONPs های نامنظم با قطر nm 90-80 در حضور mM CTAB 4/0 مشاهده شد. داده های حاصل از EDS، FTIR و TGA نشان دادند که CTAB بر روی سطح CTAB-IONPs پوشش داده می شود در حالی که XRD نشان داد که آهن زیروولنت و اکسید آهن تشکیل شده است. در نهایت مکانیزم تشکیل IONPs پیشنهاد شد.


چکیده انگلیسی

– Fe3O4 nanoparticles were synthesized by Eucalyptus leaf extract.
– Cationic surfactant CTAB was used as a stabilizing and capping agent.
– Fe3O4 nanoparticles size of decreased from 180 to 90 nm.
– The efficiency in removing phosphate improved from 71% to 93%.

In this paper, iron oxide nanoparticles (IONPs) are successfully synthesized using Eucalyptus leaf extract in the presence of cetyltrimethylammonium bromide (CTAB) to enhance the dispersion and reduce aggregation of IONPs. CTAB was used as a stabilizing and capping agent in biosynthesis of IONP was observed. The particle size decreased from 183.9 ± 30.1 nm to 89.8 ± 17.1 nm as the concentration of CTAB increased from 0 to 0.4 mM CTAB, indicating that CTAB reduce the aggregation of IONPs and enhance the reactivity.

In addition, the removal efficiency of phosphate declined from 95.13% to 89.58% when the CTAB concentration increased from 0.4 to 10 mM, indicating that a CTAB impacted on micelles and lipophilic biomolecules in Eucalyptus leaf extract, and hence affected the formation of IONPs. Furthermore, SEM image showed that the smaller spherical with some irregularly shaped CTAB-IONPs having a diameter of 80-90 nm in the presence of 0.4 mM CTAB were observed. The date from EDS, FTIR and TGA suggested that the CTAB capped on the surface of CTAB-IONPs, while XRD showed that zero-valent iron and iron oxide were formed. Finally, the formation mechanism of IONPs was proposed.


نمونه ترجمه مقاله:دانلود ترجمه مقاله مورفولوژی نانوذرات 

1- مقدمه

فسفات یک ماده درشت مغذی ضروری در محیط­های آبی است اما فسفات اضافی می­تواند منجر به غنی شدن و سرباره جلبکی شود، بنابراین باعث تخریب زیست شناسی آبی می­شود. برای چندین دهه، حذف فسفات از فاضلاب به عنوان یک مشکل پایدار زیست محیطی اساسی درنظر گرفته شده است. روش­های مختلفی نظیر رسوب شیمیایی، جذب، حذف بیولوژیکی، اسمز[1] معکوس، غشا، تبادل یونی و تالاب­های ساخته شده برای توانایی آنها در حذف فسفات از فاضلاب مورد آزمایش قرار گرفته­اند. در میان آنها جذب فسفات یک راه­حل رضایت­بخش از دیدگاه اقتصادی اصلاح آب است. این امر به دلیل این واقعیت است که فرایند جذب نتایج حذف فسفات پایدار دارد و تحت شرایط عملیاتی ساده، لجن کمی تولید می­کند. تا به امروز، جاذب­های مختلفی از جمله خاکستر نرمه[2]، گل قرمز فعال، ولزتونیت[3] طبیعی، هومیت[4] آهن، اکسیدهای آهن بیوژنیک و مواد زائد دیگر برای حذف فسفات مورد استفاده قرار گرفته­اند. در چند دهه گذشته، سنتز نانومواد معدنی پیشرفت زیادی کرده است و در زمینه­های مختلف، به ویژه در پزشکی و زیست شناسی کاربرد داشته است. برای مثال نانوذرات معدنی به علت خواص عالی آنها می­توانند به عنوان دارو در درمان باکتری­های مقاوم به آنتی بیوتیک، به عنوان حامل­های داروی همه کاره، به عنوان حسگر الکتروشیمیایی بیومولکول­ها استفاده شوند. علاوه بر این، آنها در اصلاح تصویربرداری زیستی و فتودینامیک پتانسیل زیادی نشان داده­اند. در سال­های اخیر به علت سادگی عملکرد و جداسازی آنها، شاهد افزایش استفاده از نانوذرات مغناطیسی مهندسی برای پاکسازی و تصفیه آب هستیم.

نانوذرات اکسید آهن، به عنوان جاذب­های مغناطیسی زیست سازگار و قابل بازیافت، مورد توجه زیادی قرار گرفته‌اند. در حال حاضر روش­های شیمیایی و فیزیکی مختلف برای سنتز IONPs مانند هم­رسوبی[5]، میکرو امولوسیون، تجزیه حرارتی، روش­های هیدروترمال (گرمایی) و سونوشیمیایی[6] در دسترس هستند. با این حال، این روش­ها به دلیل کم بودن میزان تولید، مصرف انرژی بالا و هزینه­های بالا و نیز سمیت مواد شیمیایی و فراورده­های مورد استفاده محدود شد است. جایگزین پیشنهاد شده با پتانسیل بسیار بالا، سنتز خام با استفاده از عصاره برگ گیاهات است زیرا به طور کلی مقرون به صرفه، زیست سازگار، غیر سمی و سازگار با محیط زیست است. این روش می­تواند ضایعات گیاه را به محصولات با ارزش تبدیل کند و توسعه پایدار ار تحقق بخشد.

[1] osmosis

[2] fly ash

[3] wollastonite

[4] humate

[5] co-precipitation

[6] sonochemical

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *