دانلود ترجمه مقاله جنبه های فیزیولوژیکی و ژنتیکی پروسه رویان زایی سوماتیکی در گونه های مخروطی – ۲۰۱۸ Taylor & Francis

دانلود ترجمه مقاله جنبه های فیزیولوژیکی و ژنتیکی پروسه رویان زایی سوماتیکی در گونه های مخروطی – ۲۰۱۸ Taylor & Francis

دانلود ترجمه مقاله جنبه های فیزیولوژیکی و ژنتیکی پروسه رویان زایی سوماتیکی در گونه های مخروطی – ۲۰۱۸ Taylor & Francis:روش آزمایشگاهی پایه برای تکثیر یک جنین بذر زیگوتی برای تولید بسیاری از گیاهان توسط SE در دهه ۱۹۸۰ ایجاد شد. امروزه تولید گیاه از طریق SE برای بسیاری از گونه های مخروطی موفقیت آمیز بوده است ((Salaj et al. 2015; Klimaszewska et al. 2016). روش های جدید بهبود یافته و اخیرا اتوماسیون برای تولید مقادیر مقرون به صرفه در مقیاس بزرگ، در حال حاضر تولید گیاه SE را به عنوان یک ابزار برای عملیات جنگلداری برای دستیابی به مزایای ژنتیکی از برنامه های اصلاح گیاه امکان پذیر ساخته است.

عنوان فارسی مقاله:

جنبه های فیزیولوژیکی و ژنتیکی پروسه رویان زایی سوماتیکی در گونه های مخروطی

عنوان انگلیسی مقاله:
سال انتشار میلادی: 2018
نشریه:

Taylor & Francis

مجله اسکاندیناوی تحقیقات جنگل – SCANDINAVIAN JOURNAL OF FOREST RESEARCH

کلمات کلیدی فارسی:
کلمات کلیدی انگلیسی:
Somatic embryogenesis – Norway spruce – conifers – SE technology
تعداد صفحات ترجمه شده: ۲۳ صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
نویسندگان:
Jan Kępczyński
موضوع: ,,
دسته بندی رشته:
فرمت فایل انگلیسی: 11 صفحه با فرمت pdf
فرمت فایل ترجمه شده: Word
کیفیت ترجمه: عالی
نوع مقاله: isi
تعداد رفرنس: دانلود ترجمه مقاله پروسه رویان زایی

مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی

فهرست مطالب

چکیده

فرایندهای عملی برای جنین زایی سوماتیکی در سوزنی برگ ها

کاربرد SE: امکانات و محدودیت ها در طول فرآیند in vitro

آغاز کشت SE

تکثیر جنین های سوماتیکی مراحل اولیه

بلوغ و جوانه زنی جنین های سوماتیکی

انتخاب ژنتیکی غیرعمدی

پایداری ژنتیکی در طول فرآیند SE

انطباق گیاه SE پس از فرآیند SE in vitro

عملکرد مزرعه ای گیاهان SE

تولید تجاری و استفاده از گیاهان مخروطی SE

فعال سازی تولید گیاه SE از طریق اتوماسیون

تولید گیاه SE توسط تکنولوژی مبتنی بر سیال: سیستم سیالی SE

سیستم سیالی SE: آغاز کشت SE

سیستم سیالی SE: تکثیر، بلوغ و برداشت

سیستم سیالی SE: پلت فرم جوانه زنی و کاشت

اظهارنظرهای مربوط به شرایط سوئد و سناریوهای احتمالی

اولویت های تحقیق


چکیده

فرآیندهای تولید استوک کشت سوزنی برگ ها توسط جنین زایی سوماتیکی (SE) در سوزنی برگ ها شرح داده شده است. پیاده سازی SE فرصت ها و محدودیت هایی را در مراحل مختلف فرآیند in vitro ارائه می کند. موضوع ثبات ژنتیکی یا تنوع somaclonal، نگران کننده بوده و مورد بررسی قرار گرفته است. در فرآیندهای in vitro، عوامل متعددی بر انطباق پذیری موفقیت آمیز، رشد زودرس و عملکرد مزرعه ای استوک کشت SE تأثیر می گذارند. تجربه های موجود در مورد سایر گونه های سوزنی برگ در زمینه تولید تجاری بررسی شده است. در حالی که تولید SE از گذشته ها به عنوان یک فرایند بسیار کارآمد بوده است، پیشرفت های اخیر به منظور خودکار سازی مراحل مختلف صورت گرفته است. پیشرفت هایی برای فعال کردن SE برای صنوبر نروژی در سوئد شرح داده شده است.


Abstract

The processes for producing conifer planting stock by somatic embryogenesis (SE) in conifers are described. Implementation of SE presents opportunities and limitations at various stages of the in vitro process. The topic of genetic stability, or somaclonal variation, is a particular concern and reviewed. Following the in vitro processes, several factors affect the successful acclimation, early growth and field performance of SE planting stock. Experiences with other conifer species in the context of commercial production are reviewed. While SE production has historically been a very labor-intensive process, recent advances have been made to automate the various steps. Developments to enable SE for Norway spruce in Sweden are described.


نمونه ترجمه مقاله:دانلود ترجمه مقاله پروسه رویان زایی 

فرایندهای عملی برای جنین زایی سوماتیکی در سوزنی­برگ ها

جنین­زایی سوماتیکی (SE) فرایندی است که طی آن، جنین (سوماتیکی) از سلول­های سوماتیکی تشکیل می­شود. در گونه­های سوزنی­برگ، انجام این فرآیند در آزمایشگاه تنها برای سلول­های سوماتیکی درون جنین بذر زیگوتی انجام­پذیر است. هنگامی که اولین جنین­های سوماتیکی تشکیل می­شوند، قادر به انجام فرآیند نمویی مشابه همتایان زیگوتی خود هستند، که این فرآیندها شامل رشد جنین­های اولیه، بلوغ، جوانه­زنی و تشکیل گیاه است.

هنگامی که فرایند SE برای تولید تجاری گیاهان برای بازسازی جنگل مورد استفاده قرار می­گیرد، مراحل عملی شامل جداسازی جنین­های زیگوتی از دانه­ها در شرایط استریل و قرار دادن آن­ها در محیط کشت حاوی تنظیم­کننده­های رشد گیاه (PGR ها، معمولا سیتوکینین و اکسین) است که باعث تشکیل جنین­های سوماتیکی اولیه می­شوند. سپس این جنین­های سوماتیکی اولیه تکثیر شده، که توسط همان PGR ها تحریک می­شوند و توده­های جنینی اولیه به نام توده­های پیش­جنینی یا [1]PEMs را تشکیل می­دهند. هنگامی که PEM ها از محیط کشت حاوی PGR های اولیه حدا شده و در معرض اسید ابسزیک قرار می­گیرند، فرآیند تکثیر متوقف شده و جنین­های اولیه PEM ها به جنین­های بالغ سوماتیکی تبدیل می­شوند و پس از آن، با توجه به شرایط مناسب کشت، جوانه­زنی کرده و گیاه تشکیل می­دهند.

شروع فرایند کامل SE با شروع جنین­های اولیه سوماتیکی از جنین بذر تا زمان جوانه­زنی جنین سوماتیکی، در شرایط استریل (in vitro) انجام می­شود (شکل 1). علاوه بر این، کشت­های PEM ها می­تواند برای ذخیره­سازی طولانی مدت در دمای بسیار پایین (cryostorage) مورد استفاده قرار گیرند، که برای بررسی میدانی لاین­های مختلف سلولی (مانند بذور برگزیده در یک برنامه پرورشی) مفید است که می­تواند به صورت PEM در دمای پایین ذخیره شود، در حالی که گیاهچه­های سوماتیکی به دست آمده از این لاین­ها در آزمایش­ها توسعه می­یابند. هنگامی که نتایج میدانی در دسترس باشند و بهترین کلون­ها را بتوان انتخاب کرد، کشت­های PEM ذخیره شده در دمای پایین، باز شده و جنین­ها از کشت­های ذخیره شده تشکیل و تکثیر می­شوند.

یک کاربرد دیگر و شاید حتی جذاب­تر برای تکنولوژی تولید گیاهی SE، تولید مستقیم گیاهان SE از بذور گیاهان خانواده­های با گرده­افشانی کنترل شده بدون آزمایش اولیه لاین­های سلولی یعنی گیاهان جنگلی با تکثیر رویشی است. با این رویکرد، تولید تعداد نامحدودی از گیاهان یک خانواده، در مقایسه با تعداد کمتر گیاهان مشتق شده از یک موجودی بذر با گرده­افشانی کنترل شده، امکان­پذیر است. این رویکرد می­تواند با تولید تعداد بیشتری از گیاهان از تلاقی گیاهان منتخب و به دست آوردن مقادیر قابل توجه از برنامه­های پرورشی در مرحله اولیه بدون انتظار برای دوره­های طولانی مدت، برای صنایع جنگلی مفید باشد. SE همچنین باعث تولید گیاهان از تلاقی­های هیبرید ارزشمند بین گونه­ای می­شود که بذور کمی تولید می­کنند (مانند Pinus elliottii var. el/iottii x P. caribaea var. hon­durensis; Nunes et al. 2018, Abies alba x A. cephalonica and Abies alba x A. numidica; Salajova et al. 1996).

[1] pro-embryogenic masses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *